100 dní ako manažérka slovenských blogerov

…a hľadanie odpovede na otázku či má projekt Asociácia Blogerov budúcnosť…

Tento príbeh sa začal odohrávať v polovici októbra 2016, kedy na Slovensku vzniká vôbec prvý oficiálny projekt zastupujúci blogerov s názvom Asociácia Blogerov. Jeho ambicióznym cieľom je prepájať blogerov so značkami a zároveň slovenské blogerské talenty vzdelávať. Myslela som si, že Slovensko je na takýto formát pripravené.

Prvé odozvy na Asociáciu blogerov

Bolo to krásne obdobie plné eufórie a nadšenia. Po rozhovoroch s blogerkami a blogermi som mala spokojný úsmev na tvári. Ich problémy boli ako cez kopirák. Všetci sa sťažovali na neúctu zo strany marketérov, padli silné slová ako vykorisťovanie a zneužívanie, práca pod cenu a zadarmo. Blogerov najviac rozčuľovalo, že zvučné značky s reklamou na každom dostupnom médiu od nich chceli product placement for free a ako odmenu ponúkali propagáciu na sociálnych médiách, možnosť zviditeľniť sa alebo vzorky produktov.  Nebolo to pre mňa nič prekvapujúce a nové. Sama som foodblogerka a viem, že sa to naozaj deje. Stále… Po rýchlom čase moje nadšenie opadlo.

Hokus pokus s Asociáciou blogerov

Asi si zmením meno na Jana Malaga Kúzelníková. Dať dokopy za tak krátky čas skupinu úžasných blogeriek a blogerov, zrealizovať prvé školenia, dohodnúť prvé biznis stretnutia a zákazky… nedúfala som v to, že to bude takto fungovať a budeme realizovať kampane pre brandy ako Kaufland, Lidl, Palma, Melina, … Našli sme dokonca rovnako nadšených bláznov ako sme my. Boli ochotní pustiť sa s nami do budovania slovenskej blogerskej scény a vyčlenili si čas na to, aby odovzdávali na školeniach svoje know- how blogerom.

Zmienená eufória čiastočne opadla. Nestíhame sa tváriť nadšene, lebo pracujeme. Z týždňa na týždeň sa však dokážeme nakopnúť, vymyslieť niečo nové a kreatívne, pretože sme dali dokopy super tím. Chrbát nám kryje 15 spriatelených firiem a vďaka ambasádorke projektu, Kristíne Farkašovej, sme naplno rozbehli divíziu influencerov (o 3 mesiace skôr ak bolo v pláne).

Udržať tento biznis model chce silný žalúdok

Stavila som na lean manažment. Ten sa mi osvedčuje aj v súkromnom živote. Vďaka tomu, len po 100 dňoch fungovania Asociácie Blogerov, poskytujeme blogerom a blogerkám účtovné a právne poradenstvo, realizujeme mEATingy a  workshopy, denne pripravujeme množstvo cenových ponúk pre marketingové oddelenia. Dohodli sme 22 honorovaných zákaziek. Naše žalúdky sa neraz triasli od vzrušenia i hladu.

Keď píšem tieto slová a myslím na to, že nás najbližších 100 dní a 100 nocí čaká príprava súťaže Bloger roka Blogger academy, v duchu si medlím ruky, zároveň tie ruky spínam do modlitby a neraz zatínam aj v päste.  Držte nám palce.

Jana Malaga

Jana Malaga

Janka už pred rokmi založila prestížnu súťaž BLOGER ROKA, v ktorej boli rok čo rok oceňovaní tí najpopulárnejší a najtalentovanejší slovenskí blogeri. S prerodom blogerov na influencerov sa začala viac venovať práve influencer marketingu. Je jedným z najväčších slovenských expertov na influencer marketing, no jej doménou je aj ten obsahový. Svoje znalosti z content aj influencer marketingu zúročuje v Contedy – agentúre, ktorú hrdo a úspešne vedie od jej samotného začiatku. Keďže time manažment má v malíčku, keď sa nevenuje práci, teší sa zo spoločnosti svojich dvoch synov, pohára dobrého vína alebo poctivého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...