24951
post-template-default,single,single-post,postid-24951,single-format-standard,cookies-not-set,stockholm-core-1.0.8,cooltimeline-body,select-child-theme-ver-1.1,select-theme-ver-5.1.5,ajax_fade,page_not_loaded,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive

5 horúcich trendov na sociálnych sieťach

Sociálne siete sa neustále vyvíjajú a ak chcete ostať IN, je nevyhnutné držať sa nových trendov.

Zhrnuli sme hlavné trendy tohto roku, ktoré sú v týchto dňoch najmodernejšie a váš marketing posunú na profesionálnu úroveň.

1. Minimalizmus je v kurze

Zjednodušila sa farebnosť, grafika, aj celková prezentácia. Farebná škála sa zamerala na tlmené spektrum farieb a na gradienty, taktiež s prechodmi jemných farieb. Grafika sa ustálila na jednoduché prvky a geometrické tvary.

Dlhosiahle a každodenné posty nahradili 24-hodinové príbehy, na čo rovno nadviažeme pretrvávajúcim a stále dôležitým trendom, ktorým je video.

2. Video je trendom aj v roku 2020. A ešte dlho bude

Množstvo obsahu a faktov na sociálnych sieťach nás doslova núti k tomu zamerať sa na podstatnú ideu a najmä zaujať.

Video je už dlhodobým horúcim trendom, stále však zostáva dôležitým v marketingu sociálnych sietí. Ak obrázok hovorí tisíc slov, video ich povie milión. Video marketing pomáha rozprávať príbeh zábavnejšie, erudovanejšie a inšpiratívnejšie.

Minimalizmus v ňom však začal fungovať rovnako. Spomínané príbehy na Instagrame a Facebooku akoby zvíťazili v boji proti dlhým kecacím videám na týchto platformách. Ak chcete niečo divákom povedať, jednoducho zapnete prednú kameru a ste o to autentickejší. Dĺžka videí sa rapídne znížila na 15-sekundové sekcie.

Záujem o príbehy stále stúpa a momentálne ich využíva 400 miliónov ľudí denne. Reklamy sa rovnako snažili zamerať na faktami zahlteného diváka. Skrátili sa a sú omnoho dynamickejšie. Fenoménom stále ostávajú nepreskočiteľné 6-sekundové reklamy na YouTube.

 


MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:

6 RÁD AKO ZVYŠOVAŤ REACH NA SVOJOM YOUTUBE KANÁLI


 

 

3. TikTok získava na Slovensku čoraz väčšiu popularitu

Trend videa sa spája aj s čoraz viac populárnym TikTokom. Je to platforma, ktorá tento rok zaznamenala obrovský vzostup. V jej mnohých podobách mala obdobné kariérne rozkvety, tento rok však predbehla všetky predpoklady.

Momentálne TikTok využíva po celom svete vyše 800 miliónov aktívnych užívateľov a to s cieľovou skupinou najmä mladých ľudí. V zahraničí aj na Slovensku získala enormný nárast popularity počas karantény. V marci tohto roku dosiahla v Amerike nárast o 12 miliónov užívateľov!

Totiž zatiaľ čo na Instagrame musí byť všetko dokonalé, TikTok je v tomto pravým opakom. Je hlavne o zábave, diverzite a virálnych tanečných krokoch.

Narozdiel od instagramových hviezd, influenceri na TikToku sú aj z iných žánrov. Okrem už zaužívaných influencerov zahviezdili najmä herci (Štefan Martinovič, či Zuzana Vačková), speváci (Emma Drobná, ale aj z iného súdku Fíha Tralala), takisto na TikToku začali vznikať aj noví influenceri, ako napríklad zabávačka @2lastime2 a jednoducho každý, kto sa chce dobre pobaviť.

4. Generácia Zet rada udáva na sociálnych sieťach trendy aj komunikačné mantinely

Nie je to už len o zero waste a ochrane životného prostredia. Do popredia sa dostali nové dôležité témy a aktivizmus. Sociálne témy ako sú problémy LGBTI, sebaláska a duševné zdravie sú čoraz dôležitejšie. Na rozdiel od ktorejkoľvek generácie pred nimi, oni vyrástli doslova s online svetom.

Generácia Z je nová generácia zákazníkov, preto stojí za to porozumieť tomu, ako ich čo najlepšie začleniť do svojho marketingu.

5. Mikro influenceri

V posledných rokoch sa influence = vplyv na sociálnych sieťach stal hlavným trendom.

Makro influenceri s ich státisícmi sledovateľov majú vysoké ceny a sú mimo dosahu mnohých firiem a značiek. To je dôvod, prečo sme svedkami vzostupu mikro influencerov (10-50 tisíc sledovateľov).

Výhodou mikro influencera je autenticita, viac angažovaná komunita (vyšší engagement rate). Nielen zvýšite svoje šance na dosiahnutie väčsieho zapojenia, ale ušetríte aj peniaze.

Určite bude aj naďalej existovať trh s makro influenceri, ale tí mikro naberajú na dôležitosti. Ich komunita je lepšie definovaná a sledovatelia ho obľubujú vďaka jednotnému a špecializovanému kontentu. Preto je medzi nimi ľahšie vybrať si toho, ktorému do obsahu zapadne značka najprirodzenejšie a najautentickejšie.

 


MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:

KTORÝ SLOVENSKÝ INFLUENCER JE NAJLEPŠÍ? MALÝ, VÄČŠÍ, ALEBO NAJVÄČŠÍ?


 

Sociálne médiá a siete sa neustále menia a napredujú. Každý rok sa všetko od aktualizácie algoritmu, až po nové trendy vyvíja.

Pri plánovaní marketingu sociálnych médií zvážte ako môžete implementovať niektoré nové trendy do svojej online stratégie. Nezabudnite však, že nemá zmysel preskočiť na hot marketingový trend bez toho, aby ste mali predtým stanovenú obsahovú stratégiu.