6 krokov k dokonalému titulku

Po krvopotnom napísaní dokonalého, neprekonateľného a majstrovského článku je veľmi ľahké zabudnúť na titulok a spomenúť si naň až v poslednej minúte. Stáva sa to všetkým. Treba však pamätať na to, že aj niečo také krátke ako titulok zohráva veľmi významnú úlohu – láka čitateľov na váš blog, k vášmu obsahu. Ako ich teda presvedčiť, aby na článok klikli?

1# Vždy prehodnoťte svoju cieľovú skupinu

Predtým, než vytvoríte titulok k svojmu blogovému článku, skúste sa zamyslieť nad svojimi čitateľmi. Kto sú? Čo robia? Koľko majú rokov? Čo ich zaujíma a trápi? Všetky tieto otázky vám môžu pomôcť prísť na to, ako čitateľov čo najvhodnejšie osloviť. Ak váš titulok bude spomínať trápenia vašich čitateľov (a nebodaj ich aj vyrieši!), získate oveľa vyššiu čítanosť.

2# Sústreďte sa naň!

Znie to otrepane, no keď sa nad tým úprimne zamyslíte, ako dlho sa venujete titulku? Stavím sa, že v porovnaní s časom, ktorý venujete napísaniu celého článku, je to zanedbateľné. No aký to má zmysel napísať dokonalý článok, keď si ho kvôli nevhodnému titulku nikto nerozklikne? Skúste si dvakrát premyslieť, aký titulok zvolíte, predtým než článok uverejníte.

3# Použite v titulku číslo

Viacero výskumom potvrdilo, že články, ktoré obsahujú titulok s číslom dosahujú lepšiu čítanosť. Jednou z možností, ako túto radu zapracovať do článku, je použitie číselných zoznamov vo vašich blogoch. Druhou možnosťou je jednoducho očíslovať jednotlivé tematické odseky vášho článku. Samozrejme, treba sa uistiť, či očíslovanie odstavcov vyhovuje obsahu vášho príspevku.

4# Vyhnite sa menám a značkám

Ďalšou prieskumami podloženou radou je, aby titulky neobsahovali mená a názvy značiek, pretože to preukázateľne znižuje čítanosť. Pokiaľ to nie je nevyhnutné, snažte sa nájsť spôsob, ako odprezentovať článok bez uvedenia mena či značky v titulku. Názov značky či meno, ktoré čitatelia nemusia poznať ich môže odradiť od kliknutia na článok. Preto sa snažte v titulku prezentovať celkovú tému článku. Tým dosiahnete, že vaši čitatelia si nenechajú ujsť článok na tému, ktorá ich zaujíma či trápi.


Mohlo by Vás tiež zaujímať: Ako písať pútavé články na blog?


5# Brainstormujte!

Neuspokojte sa len s jedným či dvoma nápadmi na titulky, ktoré vymyslíte hneď. Tým sa môžete obrať o skutočne dobrý titulok, ktorý vám však nepríde na um hneď. Ak sa zaseknete, uvoľnite sa a napíšte celú stranu nápadov. Potom môžete kombinovať najlepšie slová a frázy z napísaných výtvorov a dať tak dokopy dokonalý titulok skombinovaný z vašich najlepších nápadov.

6# Berte to ako tímovú prácu

Všimli ste si, že Scrabble sa hrá hneď ľahšie keď hráte v tíme? Niekedy môžeme aj tvorenie skvelých titulkov prirovnať k hre Scrabble, len v trošku náročnejšej forme. Pri titulkoch máte tiež obmedzený rozsah, do ktorého sa musíte zmestiť, ale zároveň musíte urobiť titulok presvedčivým a ešte v ňom aj odkomunikovať tému článku. Aby toho nebolo málo, musíte prihliadať aj na svoj redakčný kalendár a vyhnúť sa tak použitiu rovnakých slov v už piatich titulkoch za sebou. Preto je najideálnejšie ak máte možnosť dať vaše titulky zhodnotiť niekomu inému. Takto dostanete spätnú väzbu a návrhy, ako doviesť váš titulok k dokonalosti. Buďte spätnej väzbe otvorení.

Aké titulky sa osvedčili vám?

Lucia

Jana Malaga

Janka už pred rokmi založila prestížnu súťaž BLOGER ROKA, v ktorej boli rok čo rok oceňovaní tí najpopulárnejší a najtalentovanejší slovenskí blogeri. S prerodom blogerov na influencerov sa začala viac venovať práve influencer marketingu. Je jedným z najväčších slovenských expertov na influencer marketing, no jej doménou je aj ten obsahový. Svoje znalosti z content aj influencer marketingu zúročuje v Contedy – agentúre, ktorú hrdo a úspešne vedie od jej samotného začiatku. Keďže time manažment má v malíčku, keď sa nevenuje práci, teší sa zo spoločnosti svojich dvoch synov, pohára dobrého vína alebo poctivého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...