6 najdôležitejších elementov pri content marketingu

Čo je must-have a bez čoho sa nepohnete, ak chcete začať kraľovať vo svete content marketingu

Čo nevyhnutne potrebujete na to, aby ste mohli šoférovať auto? To je všeobecne známe. Ale ktoré elementy sú pre vás dôležité pre to, aby ste ľavou zadnou zvládli správne nastaviť, plánovať a koordinovať aktivity v rámci content marketingu? Tento zoznam 6 komponentov je všeobecný a zostavený bez ohľadu na druh podnikania.

1# Online platforma

Predtým, ako začnete vytvárať obsah, musíte vedieť ako bude šírený. Tak budete môcť prispôsobiť wording danému médiu, ako aj štruktúru a dĺžku textu. Tradične obsah môže byť publikovaný na vlastnej webovej stránke, konkrétne na jej blogu, prípadne vo foto, alebo video galérii. Tiež je tu možnosť, že obsah bude na samostatnom blogu – vlastnom, alebo môžete využiť externé médiá, alebo na sociálnych médiách.

Bez ohľadu na to, akú možnosť si vyberiete, prispôsobte obsah tak, aby odzrkadľoval vašu firmu,  osobnosť značky, vaše logo ako aj ďalšie dizajnové prvky. Obsah by mal ponúkať interaktivitu, aby ste následne získali od vášho publika spätnú väzbu a ďalšie informácie.

2# Prieskum trhu

Zistite, kto je vaše cieľová skupina – vek, lokalita, záujmy, bonita a ďalšie demografické údaje. Ak predávate detské kočíky, vaše publikum môže byť konkrétna veková skupina (rodičia). Pre spoločnosť, ktorá predáva obchodné konzultačné služby, jej publikum budú pravdepodobne stredne veľké spoločnosti s konkrétnym výnosom. Položte si otázky, ktoré pomôžu definovať vaše publikum a určia jeho každodenné problémy a potreby.

3# Persóny

Zúžte svoje publikum na konkrétnu skupinu, na ktorú môžete zacieliť svoj obsah a vytvorte persóny. Ak by šlo o jazykovú školu špecializujúcu sa na vzdelávanie detí do veku 15 rokov, platili by tieto kritériá pri tvorbe persóny:

  • je vo veku od 25 do 45 rokov
  • má deti mladšie ako 15 rokov
  • žije v okruhu 70 km od miesta jazykovej školy

Vytvorte si slovný obraz, na ktorí zacielite svoj obsah. Pričom, môžete mať viac ako 1 persónu, pričom každá vyžaduje iný prístup pri tvorbe obsahu.

4# Kľúčové slová a frázy

Pri tvorbe obsahu je potrebné vedieť, ktoré kľúčové slová a frázy sú najviac vyhľadávané a žiadané vašimi potenciálnymi zákazníkmi. Tomuto výskumu venujte náležitú pozornosť a čas. Urobte si kategórie, ktoré kľúčové slová a frázy majú najviac vyhľadávaní na mesačnej báze a zároveň najnižšou konkurenciou. Odporúčam použiť napríklad Google Keywords Planner a veľmi pomôže aj https://ubersuggest.io/. Ale je aj mnoho iných nástrojov.

5# Redakčný kalendár

Keď už vieme, na koho je náš obsah smerovaný, kde bude publikovaný a aké frázy bude obsahovať, prichádza na rad redakčný kalendár. A tu môže nastať problém, ak nemáte nápady. Preto odporúčam, odviažte sa. Ak to nemáte v krvi, nechajte si poradiť. A najmä nepreskočte túto fázu a nezačnite chrliť obsah a chaoticky do dávať kade-tade. Uvidíte že pri tvorbe redakčného kalendára sa vám všetky doteraz vyrieknuté nápady začnú pekne ukladať a chaos sa premení na poriadok a systém.


Mohlo by ťa zaujímať: Päťkrát áno pre ľahšiu tvorbu obsahu


6# Google analytics

Nezabudnite optimalizovať. Sledujte výkonnosť vášho obsahu! Ako? Ak budete vedieť ako sa správajú návštevníci vášho blogu vďaka google analytics, alebo ak budete vedieť, ktoré posty mali najväčší reach.

Obsahový marketing plnou parou vpred

Ak budete mať pred publikáciou prvého obsahu za sebou tieto kroky, vaša snaha, energia i peniaze budú veľmi dobre úročené, či už sa uberáte v biznise akýmkoľvek smerom. A predtým, ako začnete písať svoj prvý obsah, tak tu je ešte jeden zaujímavý článok.

-Jana

jana.malaga@contentagency.sk

Jana Malaga

Janka už pred rokmi založila prestížnu súťaž BLOGER ROKA, v ktorej boli rok čo rok oceňovaní tí najpopulárnejší a najtalentovanejší slovenskí blogeri. S prerodom blogerov na influencerov sa začala viac venovať práve influencer marketingu. Je jedným z najväčších slovenských expertov na influencer marketing, no jej doménou je aj ten obsahový. Svoje znalosti z content aj influencer marketingu zúročuje v Contedy – agentúre, ktorú hrdo a úspešne vedie od jej samotného začiatku. Keďže time manažment má v malíčku, keď sa nevenuje práci, teší sa zo spoločnosti svojich dvoch synov, pohára dobrého vína alebo poctivého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...