24502
post-template-default,single,single-post,postid-24502,single-format-standard,cookies-not-set,stockholm-core-1.0.8,cooltimeline-body,select-child-theme-ver-1.1,select-theme-ver-5.1.5,ajax_fade,page_not_loaded,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive

Ako čeliť hejtu na sociálnych sieťach a médiách? 

Nie je tomu dávno, čo sa na internete dalo žiť slobodne, voľne a bez strachu z toho, že jedného dňa na váš web zavíta “nepriateľ” vášho biznisu, zvaný tiež hejter, a pokúsi sa pošpiniť vašu povesť. Na hejterov zbrane neplatia, v zásade im totiž o nič nejde, nemajú záujem čokoľvek získať alebo nakúpiť. Chcú vás len rozhnevať. Naučte sa, ako týmto internetovým šikanérom úspešne čeliť bez toho, aby ste skĺzli na ich úroveň.

Kto je troll?

Hejter, ľudovo nazývaný troll, je človek, ktorý bez zmyslu napáda stránky alebo ľudí na sociálnych sieťach. Nenapáda ich fyzicky, ale prostredníctvom komentárov. Aby boli utŕžené zranenia čo najhlbšie, používa vulgárny slovník, klame, zavádza a očierňuje vaše meno pred ostatnými. Skrytý za maskou anonymity je troll, teda hejter, schopný napáchať veľké škody na vašej reputácii. Nikdy vyčínanie trollov nepodceňte. Hejtovanie je zbraňou silného kalibru, čo sa jedná online reputácie.

Ako spoznať trolla?

Hejteri sa skrývajú všade a je veľmi ťažké ich odhaliť. Na prvý pohľad sa môžu prezentovať ako nespokojní zákazníci, ktorým vás obchodnícka dôstojnosť a slušnosť nútia odpovedať s patričnou úctou. Niektoré znaky ich však skôr či neskôr prezradia. Musíte byť pozorný a vnímavý, aby ste tieto nepatrné náznaky odhalili. Pomôžu vám detekovať trollov, sliediacich po sociálnych sieťach.

Sledujte tieto signály, pomôžu vám odhaliť hejtera

Pokiaľ je z komentáru či spätnej väzby, ktorá musí byť, samozrejme, verejná (inak by hejter prichádzal o to najlepšie potešenie), cítiť úlisný, poprípade priamo útočný tón, znevažujúci váš produkt alebo vašu osobu, ide takmer určite o hejtera. Prezradiť ho môže aj spôsob komunikácie, ktorú používa. Väčšinou je plná vulgarizmov a stoj čo stoj sa vás pokúša vyprovokovať k rovnako primitívnej reakcii. Nesmiete sa nechať zlákať týmto volaním. Utrpela by vaša online reputácia. Trollovia tiež, zdá sa, zaostávajú v znalosti gramatiky. Odhalia ich zlé vetné konštrukcie, gramatické chyby, absencia veľkých písmen a množstvo výkričníkov.

Ako zvládať hejt, hejtovanie, hejtera?

Ako sme už spomínali, na hejterov bežné zbrane neplatia. S trochou šťastia sa vám podarí obmäkčiť ich vtipnou odpoveďou. Za bežné platidlo trollovia berú úprimnú odpoveď, v ktorej objasníte nedokonalosti a ospravedlníte sa za nedostatky. Poskytnete nepriestrelné fakty. Proti takým sú zväčša všetci trollovia bezmocní, keďže nemajú dosť guráže ani sebavedomia sa im postaviť. Vždy udržujte formálny tón, nikdy totiž neviete, či nejde o naozajstného zákazníka, ktorý neovládol emócie a nechal sa trochu uniesť. V prípade, že sa agresívne správy a komentáre vyskytujú aj naďalej, môžete hejtera zablokovať a komentár zmazať. Nezabúdajte, je to vaša reputácia, ktorá tým trpí, takže máte vždy právo takéto komentáre zmazať.