Ako profesionálne zarábať na Instagrame?

Spolupráca so značkami na Instagrame prináša zo sebou nielen výhody, ale aj povinnosti. Priznať sa, že spolupráca je honorovaná nie je hanba. Je to dokonca povinnosť, o ktorej nie všetci Instagrameri vedia.

Na druhej strane, pri honorovanej spolupráci robíte značke reklamu a označovanie reklamy je povinné. Mnohé značky vyžadujú, aby daná honorovaná spolupráca bola označovaná ako reklamná spolupráca a dokonca vás na to po novom vie upozorniť aj samotný Instagram!

 

Platené partnerstvo na Instagrame

Poznáte túto funkcionalitu, ktorú má Instagram integrovanú? Toto označenie je možné na Instagrame pri publikovaní v Postoch aj v Stories.

Nie vždy to však všetkým Instagramerom ide.

 

„Počas manažovania kampaní sa nás na to neraz naši influenceri pýtajú. Preto sme sa rozhodli urobiť pre nich krátky tutoriál. Dozviete sa v ňom ako si to nastaviť.“

 

Prečo je označovanie reklamy na Instagrame povinné?

Nie je to žiadna novinka. Len sa o tom v súvislosti s promom pre značky na Instagrame stále málo hovorí.

 

„Potrebu označovania honorovaných i barterových spoluprác odporúčame v etickom kódexe členom Asociácie blogerov už viac ako 2 roky. Robia to všetci uvedomelí a zodpovední blogeri – influenceri.“

 

-Jana Malaga, Špecialistka na influencer marketing

 

V rámci ostatných médií, je to už zabehnutý mechanizmus. Keď vidíte inzerciu v časopise, je označená inzertnou linkou alebo ako advertoriál. Online články sú označované ako reklamné, alebo PR články. Bannerová reklama taktiež. V televízii je pred/počas/po sledovania relácií oznámené, že sú v nej umiestnené reklamy (product placement). Také isté hlásenie vidieť aj v seriáloch.

Ak by vás to zaujímalo, môžete si preštudovať Zákon o reklame (Zákon č. 147/2001 Z. z. a o zmene a doplnení niektorých zákonov).

Jana Malaga

Janka už pred rokmi založila prestížnu súťaž BLOGER ROKA, v ktorej boli rok čo rok oceňovaní tí najpopulárnejší a najtalentovanejší slovenskí blogeri. S prerodom blogerov na influencerov sa začala viac venovať práve influencer marketingu. Je jedným z najväčších slovenských expertov na influencer marketing, no jej doménou je aj ten obsahový. Svoje znalosti z content aj influencer marketingu zúročuje v Contedy – agentúre, ktorú hrdo a úspešne vedie od jej samotného začiatku. Keďže time manažment má v malíčku, keď sa nevenuje práci, teší sa zo spoločnosti svojich dvoch synov, pohára dobrého vína alebo poctivého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...