Ako sa dostať do povedomia ľudí? Využívajte obsah vytvorený influencermi

Dostať značku do povedomia ľudí je dnes mimoriadne náročné. Pretlak informácií, značiek a služieb, ktoré sú dnes ľuďom dostupné na jeden klik, je obrovský. Zviditeľniť sa tak možno ešte nikdy nebolo ťažšie. Je však hneď niekoľko spôsobov, ako to predsa len môžete docieliť. Jedným z nich sú aj influenceri, alebo inak povedané, tvorcovia obsahu. 

Ako sme písali aj v našom článku o trendoch v influencer marketingu pre rok 2023, tvorba obsahu je jednou zo superschopností influencerov. Čoraz viac značiek spolupracuje s influencermi nielen preto, aby im spropagovali ich produkty. Využívajú ich aj pre hodnotný a kvalitný obsah, ktorý influenceri vytvárajú. Tento obsah totiž vedia značky následne využiť aj pre svoje vlastné marketingové účely

Veď, povedzme si na rovinu, nie je lepšie, ak váš produkt ospevuje aj niekto iný ako vy sami? Nepridáva mu to na kredibilite? Hodnote? Atraktivite?

Trend využívania obsahu tvoreného influencermi sa ukázal už v roku 2022. My predpokladáme, že v roku 2023 bude len rásť a značiek, ktoré aj takýmto spôsobom nadviažu spoluprácu s influencermi, bude stále pribúdať. 


Ak sa chcete dozvedieť viac o trendoch v influencer marketingu pre rok 2023,
vypočujte si epizódu podcastu Influencer Marketing od A po ZET: 

>>>Počúvať na Spotify<<<

>>Počúvať v Apple podcasts<<<


Čo je to ten obsah tvorený influencermi?

Obsah vytváraný influencermi predstavuje akýkoľvek „content“, ktorý pre značku influencer vytvoril. A nemusí ísť len o „tradičný“ sponzorovaný post na Instagrame, YouTube či TikToku. 

Takmer každý tvorca obsahu má svoje unikátne schopnosti a zručnosti, ktoré viete ako značka využiť. Jeden sa venuje viac videám, druhý píše blogy, tretí je fotograf. Akýkoľvek obsah influencer tvorí, viete ho využiť aj vo vašich vlastných marketingových kanáloch (na webe, na sociálnych sieťach, v newslettri a pod.). 

To znamená, že influencer pre vás môže napísať blog, ktorý si pridáte na váš web, vie nakrútiť video, ktoré postnete na vaše sociálne siete alebo ho rozošlete v newslettri. Možnosti sú naozaj nekonečné. 

To, ako využijete obsah tvorený infuencermi je len na vás. Ak s influencerom pracujete dlhodobo, môžete ho zapojiť aj do vašich blogov, ako to spravilo Bonami s Katkou Jakeš. Zdroj foto: Instagram/katka.jakes, bonami.sk

Pozdáva sa vám to? Ak áno, neklikajte hneď na tie najväčšie mená a influencerov so státisícami followerov. Aj menší influencer vám dokáže vytvoriť hodnotný obsah a v prípade, že jeho príspevky zasponzorujete, dokáže dobré meno vašej značky šíriť rovnako efektívne ako celebrita s dvestotisíc sledovateľmi. Ba čo viac, možno to s menším tvorcom bude aj autentickejšie… 


Ako na výber toho správneho influencera pre vašu značku, si môžete prečítať aj v našom e-booku: 

>>Stiahnuť e-book Ako na influencer marketing<<<


Kde využívať obsah od influencerov?

Tu je len niekoľko ilustračných príkladov toho, kde všade môžete využiť obsah od influencerov: 

  • Publikujte ich fotky aj na vašich sociálnych sieťach. 
  • Vytvárajte spoločne videá, ktoré budete uverejňovať aj na vašich sieťach.
  • Zverejnite ich články na vašom vlastnom blogu. 
  • Zapojte ich fotky, vyjadrenia, videá či texty do vášho newslettra. 
  • Poproste ich o vyjadrenie do vášho PR článku, prípadne s nimi spravte rozhovor, ktorý si prezdieľate nielen vy, ale aj oni. 
Využívajte influencerov vo vašej contentovej stratégii a zapojte ich do PR článkov či rozhovorov. Áno, tu už musíte sčasti prispieť aj vy, no využite ich vyjadrenia, fotky, spravte s nimi rozhovor a uvidíte, že výsledky vás milo prekvapia. Najmä, ak si influenceri váš spoločný článok prezdieľajú aj na ich účte. Zdroj foto: Najmama.sk

Hlavné výhody využívania obsahu od influencerov

Autentickosť a kredibilita 

Obsah tvorený influencermi je jednoducho autentickejší. A to najmä v prípade, že si zvolíte talentovaného tvorcu obsahu, ktorý je v spoluprácach vyberavejší a jeho publikum presne vie, čo od neho môže očakávať. Tu sa opláca znova upriamiť pozornosť aj na menších influencerov.

Výber influencera je naozaj veľmi dôležitý. Zákazníci influencerom veria viac ako billboardom, bannerom či inej bežnej forme reklamy, voči ktorej sme už mnohí imúnni. Je mimoriadne dôležité, aby vaše publikum vnímalo zvoleného influencera ako dôveryhodného. Obsah, ktorý pre vás vytvorí, budú následne vnímať rovnako.

Mnohí influenceri sú talentovaní video tvorcovia, fotografi či blogeri. Prezdieľavajte ich výstupy aj na vlastných sociálnych sieťach. Zdroj foto: Instagram/reserved

Cena tvorcov obsahu 

Otvorene. Spolupráca s influencerom je stále lacnejšia ako organizovanie profesionálneho fotenia. Ak ste značka, ktorá sa venuje predaju módnych doplnkov, oblečenia, alebo v zásade čohokoľvek vizuálne atraktívneho, dohodnite sa s influencerom, aby pre vás nafotil obsah, ktorý využijete aj na vašich sociálnych sieťach. Najmä, ak ide o tvorcu, ktorý dokázal, že vie vytvoriť fotky, ktoré spĺňajú vaše štandardy.

Tomuto trendu sa nevyhýbajú ani veľké značky. Reserved, s ktorým ako agentúra spolupracujeme, pravidelne využíva fotografie od influenceriek vo svojom newslettri či na sociálnych sieťach. 

Na čo organizovať drahé profesionálne fotenie, keď influenceri vám vedia pripraviť rovnako kvalitný obsah? Značka Reserved už to pochopila a fotky od influencerov pravidelne využíva vo vlastnom newslettri. Na snímke slovenská influencerka Sisa Križanová. Zdroj foto: Reserved

Linky a spätné odkazy 

Našli ste si influencera, ktorý je aj blogerom? Alebo je mu písanie blízke? Využite to! Dohodnite sa s ním, aby pre vás napísal článok, ktorý uverejníte aj na vašom blogu, prípadne s ním spravte rozhovor. Blog so známou tvárou zaručene pritiahne pozornosť.

V prípade, že má influencer aj vlastnú stránku, kde sem-tam zverejní blog, o to lepšie! Dohodnite sa s ním, aby pre vás napísal článok s odkazom na váš web. Prelinkovanie je nezanedbateľný benefit, ktorý dokáže pomôcť tomu, aby bola vaša stránka v Google viditeľnejšia.

Ak spolupracujete s influencerom-blogerom, dohodnite sa s ním, aby pre vás napísal aj článok na blog. Prelinkovanie je významný benefit, z ktorého bude mať radosť aj váš web. Zdroj foto: bezmapy.com

Je to trendy

Kto vie lepšie, čo momentálne najviac fičí ako práve influenceri? Dôverujte im, rozprávajte sa s nimi a spolupracujte s nimi. Práve oni sú tí, ktorí na sociálnych sieťach žijú. Ak tam chcete s vašimi produktami preraziť, vnímajte ich ako expertov a dajte si poradiť. Influenceri sú moderní, trendy a zvyčajne majú prehľad o tom, čo ľudí momentálne na sociálnych sieťach najviac baví. 

Príklad: Jedným z najväčších skokanov slovenského TikToku sa v posledných mesiacoch roka 2022 stala aj banka ČSOB. Našu kampaň s influencermi, ktorí na svojich vlastných kanáloch propagovali TikTok účet ČSOB, dopĺňali aj videá, ktoré ČSOB uverejňovala na svojom vlastnom účte. Jedna séria videí bola vytvorená aj v spolupráci s influencerom Martinom Klinčúchom: 

@csob.sk Vyzvi cez koment kamoša, ktorý by mal skúsiť prekonať Klinčúcha a dať viac ako 100 panákov! 😉 Podarí sa ti to? 💪 #csob #cvicko #bratislava #sport #klincuch ♬ original sound – csob.sk

Tip na záver?

Nebojte sa experimentovať! Nájdite toho pravého tvorcu obsahu, ktorý sa hodí pre vašu značku a využívajte obsah, ktorý vytvára. Je to v podstate to isté, ako keď na vašom účte využívate obsah vytvorený vašimi zákazníkmi. Pri influeneroch je však bonus to, že ich content zvyčajne pritiahne viac pozornosti

Ak máte problém s výberom toho pravého influencera pre vašu značku, v Content agency vám s tým radi pomôžeme. Stačí sa ozvať. 

Lenka Miškolciová

Lenka vyštudovala žurnalistiku, pretože to bola jediná vysoká škola, na ktorej by sa mohla venovať písaniu. Tvorba rozličných textov je nielen jej prácou, ale aj najväčšou záľubou. Už roky sa špecializuje najmä na content marketing a je rada, ak má priestor, v ktorom by sa mohla rozpísať. Keď neťuká do klávesnice, môžete ju stretnúť na bicykli, v horách alebo v spoločnosti dobrého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...