Ako si budovať vzťah so svojimi čitateľmi

Venovať čas čitateľom vášho blogu sa vždy oplatí. Výborným spôsobom ako nadviazať vzťah a zblížiť sa s nimi sú sociálne médiá. Ak už máte nazbieranú svoju fanúšikovskú základňu, vďaka týmto pravidlám posuniete váš vzťah na nový level.

1# Spätná väzba

Ak chcete vylepšiť vzťah s vašimi fanúšikmi, dbajte na to, aby ste mali prehľad o tom, čo si o vás vaši fanúšikovia myslia, čo o vás hovoria a aký na vás majú názor. Dajte im pocítiť, že ich mienka je pre vás cenná. Práve na sociálnych médiách môžu vaši potenciálni fanúšikovia natrafiť na váš blog najrýchlejšie, a preto si dajte záležať na tom, ako reagujete, vystupujete a pôsobíte.

2# Pozitívna odpoveď

Ak sú vaši fanúšikovia aktívni, reagujú v komentároch a delia sa s vami o ich názor, nájdite si čas na to, aby ste odpovedali každému jednému a tým rozvinuli konverzáciu. Úprimné a autentické odpovede sú kľúčom k spokojným fanúšikom, ktorí sa vďaka vašej reakcii budú cítiť vypočutí. Pripraviť sa musíte aj na negatívne komentáre, ktoré z vašej strany nemôžu zostať nepovšimnuté. Neodpovedať na negatívny komentár je horšie, ako dostať ho.

2# Oceňte lojalitu

Snažte sa rozpoznať a následne adekvátne oceniť vašich skalných fanúšikov. Budú z toho nadšení. Skúste sa o nich zmieniť prostredníctvom sociálnych médií či v novom článku na blogu. Týmto spôsobom ich povzbudíte k tomu, aby vám aj naďalej pomáhali vyvíjať a zlepšovať sa a budú to robiť s ešte väčším nadšením. Určite ocenia, keď si povšimnete a odmeníte ich zápal a nadšenie pre vec.

3# Dajte im pocit dôležitosti

Pozývajte svojich fanúšikov na rôzne udalosti, kde sa s vami budú môcť stretnúť, žiadajte ich o nápady, organizujte rôzne súťaže, jednoducho, dajte im pocítiť, že sú súčasťou vášho blogu a bez nich by to nebolo ono.

4# Ten správny čas

Uverejňujte obsah na vašich sociálnych médiách v ten správny čas. Aj v prípade, že uverejníte kvalitný a relevantný kontent nemáte žiadnu istotu, že to zastihne vašu cieľovú skupinu. Zvýšiť šance na zasiahnutie relevantných čitateľov môžete uverejňovaním príspevkov v ten správny čas. Najvhodnejší čas na uverejnenie príspevku počas dňa na Facebooku je od štvrtka do nedele, medzi 12:00 až 16:00. (https://coschedule.com/blog/best-times-to-post-on-social-media/) Avšak na rôzne oblasti môže platiť niečo iné, preto je najistejšie, keď si to sami na svojich fanúšikoch odskúšate.

-Lucia

Jana Malaga

Janka už pred rokmi založila prestížnu súťaž BLOGER ROKA, v ktorej boli rok čo rok oceňovaní tí najpopulárnejší a najtalentovanejší slovenskí blogeri. S prerodom blogerov na influencerov sa začala viac venovať práve influencer marketingu. Je jedným z najväčších slovenských expertov na influencer marketing, no jej doménou je aj ten obsahový. Svoje znalosti z content aj influencer marketingu zúročuje v Contedy – agentúre, ktorú hrdo a úspešne vedie od jej samotného začiatku. Keďže time manažment má v malíčku, keď sa nevenuje práci, teší sa zo spoločnosti svojich dvoch synov, pohára dobrého vína alebo poctivého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...