Ako svoj obsah dostať medzi ľudí?

Dali ste si za cieľ vytvárať pravidelne obsah? Vytvorili ste si redakčný kalendár, persóny a píšete pravidelne články? Výborne! Nechcem vás sklamať, ale to je len prvý krok. Aby vaše úsilie nevyšlo navnivoč,  je dôležité urobiť aj ďalšie kroky, aby bol vami vytvorený obsah aj čítaný a splnil svoj účel, prečo ste ho vytvorili.

Tu je 5 najlepších spôsobov ako propagovať svoj obsah a dostať ho medzi ľudí.

1. Zdieľanie

Keďže je zadarmo a organické, preto ho sem dávam ako prvé. Všetky sociálne siete umožňujú free zdieľanie. Tak prečo to nevyužiť? Ak publikujete každý týždeň nový blogový príspevok, zdieľajte ho na svojich sociálnych médiách. Ak publikujete nové príspevky menej často, tak sa vráťte k svojim starším príspevkom a zdieľajte tie. Prípadne skúste tento obsah vyzdieľať aj v skupinách, kde by užívateľov váš obsah mohol zaujímať.

Tip: len zdieľať nestačí. Post na sociálnom médiu musí byť napísaný tak, aby návštevníka lákalo kliknúť naň! Pohrajte sa s tým.

2. Boostovanie

Výhodou reklamy na sociálnych médiách je, že umožňuje nastavenie cielenia. Môžete zaplatiť len pár eur denne, aby ste propagovali svoje príspevky a cielili ich na svoje publikum. Okrem zviditeľnenia svojich príspevkov môžete získať aj nových fanúšikov. Už nikdy neboostujte bez toho, aby ste si nezvolili pred tým demografické údaje a záujmy svojho publika.

Tip: boostujte najmä tie príspevky, ktoré si už organicky získali čitateľov.

3. E-mailový marketing

Tento nástroj je veľmi efektívny pri propagácii akéhokoľvek obsahu. Okrem komerčných informácií o vašich produktoch a službách by mal každý newsletter obsahovať aj linky na vaše najnovšie príspevky.

Tip: venujte čas a energiu zbieraniu emailových adries svojich potenciálnych zákazníkov. Dnes je už dostupných mnoho toolov, na to, aby vaša databáza bola automaticky vytváraná a optimalizovaná.

4. Zakúpenie reklamy

Aj vďaka reklame dokážete zasiahnuť svoje publikum. Máte možnosť využiť ponuku tretích strán. Táto možnosť nie je až drahá, ak viete nakombinovať správny mix. Čomukoľvek sa venujete vo svojom biznise, vždy sa dajú nájsť tie správne a efektívne mediálne priestory.

tip: nechajte si poradiť objektívne a profesionálne, dajte si urobiť ponuku radšej mediálnej agentúre ako iba jednému konkrétnemu médiu. Tiež porovnávajte jablká a s jablkami a určite si jednotnú metriku porovnávania reklamných priestorov, aby ste sa neoklamali a správne určili pomer ceny a zásahu.

5. Influencer Marketing

Natívna reklama je novým trendom a je veľmi žiadaná. Prirovnala aby som to k fenoménu akým sa stal postupne Facebook. Tiež jeho silu a výhody v začiatkoch odhadlo len niekoľko hráčov a vsadili naň, iní si s Facebooku vytvárali vzťah veľmi dlho a niektorí výhody Facebooku objavili len nedávno. Pravdou je, že pre niekoho Facebook vôbec nie je vhodný. A tak je to aj pri spolupráci s blogermi a influencermi.

Na Slovensku fenomén blogovania rastie a  je už mnoho kvalitných blogov vďaka ktorým sa váš príbeh a obsah dostane medzi ľudí. Tento marketing je veľmi dobrý nápad, pretože slová z úst influencera sú uveriteľné a tým pádom veľmi silné.

Tip: ak potrebujete odporučiť správny výber influencerov, nie je lepší subjekt, ktorý by vám s tým pomohol ako Asociácia blogerov, ktorá na Slovensku ako jediná zastupuje viac ako 145 blogerov, vlogerov a influencerov.

Na záver najdôležitejšia rada

Ak vytvárate obsah, využite ho v čo najväčšej miere. Neostaňte iba pri blogovom príspevku. Pretože z blogového príspevku môžete využiť citáciu a urobiť z nej FB a INSTA post, pripraviť infografiku, inšpirovať sa a vytvoriť video obsah a následne podcast. Pričom tento obsah môžete propagovať na sociálnych médiách a predtým samozrejme aj tízovať.

-Jana

jana.malaga@contentagency.sk

Jana Malaga

Janka už pred rokmi založila prestížnu súťaž BLOGER ROKA, v ktorej boli rok čo rok oceňovaní tí najpopulárnejší a najtalentovanejší slovenskí blogeri. S prerodom blogerov na influencerov sa začala viac venovať práve influencer marketingu. Je jedným z najväčších slovenských expertov na influencer marketing, no jej doménou je aj ten obsahový. Svoje znalosti z content aj influencer marketingu zúročuje v Contedy – agentúre, ktorú hrdo a úspešne vedie od jej samotného začiatku. Keďže time manažment má v malíčku, keď sa nevenuje práci, teší sa zo spoločnosti svojich dvoch synov, pohára dobrého vína alebo poctivého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...