Ako zistíte či má influencer na Instagrame silných a nekúpených fanúšikov?

Máte na Instagrame silných a nekúpených fanúšikov?

Veľmi diskutovanou témou je kupovanie „duší“ na Instagrame. Venovali sme sa tejto téme už pred rokom. Prečítaj si TU. 

Prečo na túto tému upozorňujem opäť? Pretože značky, ktoré si vyberajú na spoluprácu zo zoznamu blogerov či inak povedané micro influencerov, si overujú (mali by si), akú majú daní influenceri skutočnú mieru záujmu publika. Ako sa to dá zistiť?

 

Tu je návod ako si vypočítame či má influencer silných a nekúpených fanúšikov na Instagrame

Najprv si napíšte na papier tieto 3 čísla:

  • Priemerný počet lajkov na IG (srdiečok) z 5 – 10 posledných postov
  • Priemerný počet komentárov 5 – 10 posledných postov (komentáre vlastníka profilu nepočítame)
  • Počet followerov IG profilu

Potom si vypočítame skutočnú mieru zaujatia cez pomocou tohto vzorca: počet lajkov + počet komentárov / počet followerov x 100 

Ak máme na papieri vypísané nasledovné čísla:

  • 49
  • 5
  • 797

Tak pri použití tohto vzorca je skutočná miera zaujatia 6,77.

 

Je do dobré alebo zlé číslo?

Ja osobne som si prepočítala už veeeľmi veľa micro influencerov, tento vzorec mi denne veľmi pomáha a dostala som sa aj pod 3, pričom mala dana blogerka menej ako 3000 followers. Samozrejme iná miera záujmu je pri blogerke, ktorá má 1.000 followerov a iné pri tej, ktorá má 10.000. Nepísaným pravidlom je, že čím viac followerov má, tým toto číslo mierne klesá. Ale nie vždy je to tak.

 

Odkaz pre influencerov

Vedzte, že ak si značky vyberajú na spoluprácu infuencera, tak čím vyššia miera zaujatia im výjde, tým má influncer zo zoznamu vyššie šance. Preto influencerom kupovanie followerov nepomôže. Práve naopak, na základe tohto vzora sa to neraz odhali a dostane sa tak bloger na black list.

Druhá strana mince je, že vďaka kvalitnému obsahu, ktoré naši fanúšikovania na IG radi lajknú a okomentujú, dokážete mieru záujmu neskutočne navýšiť.

jana.malaga@contentagency.sk 

Jana Malaga

Janka už pred rokmi založila prestížnu súťaž BLOGER ROKA, v ktorej boli rok čo rok oceňovaní tí najpopulárnejší a najtalentovanejší slovenskí blogeri. S prerodom blogerov na influencerov sa začala viac venovať práve influencer marketingu. Je jedným z najväčších slovenských expertov na influencer marketing, no jej doménou je aj ten obsahový. Svoje znalosti z content aj influencer marketingu zúročuje v Contedy – agentúre, ktorú hrdo a úspešne vedie od jej samotného začiatku. Keďže time manažment má v malíčku, keď sa nevenuje práci, teší sa zo spoločnosti svojich dvoch synov, pohára dobrého vína alebo poctivého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...