Ako zlepšiť svoju pozíciu na Google v roku 2019? 5 rád nielen pre blogerov! - Content Agency
V našom článku vám prezradíme 5 aktuálnych techník na rok 2019, ktoré Vás zaručene dostanú na prvé priečky v GOOGLE výsledkoch. Začni Nový rok s novou stratégiou!
23115
post-template-default,single,single-post,postid-23115,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.2.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
Marketingová stratégia

Ako zlepšiť svoju pozíciu na Google v roku 2019? 5 rád nielen pre blogerov!

Keďže spoločnosť Google pravidelne aktualizuje svoje algoritmy, značky sa nemôžu spoliehať na rovnaké taktiky, aby sa dostali na prvé pozície za použitia rovnakých zastaralých  SEO techník. V našom článku vám prezradíme 5 aktuálnych techník na rok 2019, ktoré vás zaručene dostanú na prvé priečky v GOOGLE výsledkoch. 

1. Mobile friendly: responzívny web je základ!

Podľa štatistík v roku 2019 bude využívať smartphony až 5,7 miliardy ľudí vo svete čím prekonajú používateľov na počítačoch. Na to, aby ste zvýšili svoje šance staňte sa aj vy “mobile friendly”. Nielenže sa zvýši návštevnosť stránky, ale aj vaša pozícia na Google vzrastie k horným priečkam. Responzívnosť webu si môžete otestovať tu.

 

2. Myslite na User Experience and Usability

Spoločnosť Google používa algoritmus umelej inteligencie (Hummingbird a RankBrain) na analýzu správania používateľov a zváženie miery odchodov, miery preklikov,  opätovnej návštevy, konverzie, zdieľania atď. Spoločnosť Google bude klásť väčší dôraz v roku 2019, najmä pokiaľ ide o dizajn používateľského rozhrania, ktoré súvisí s použiteľnosťou a výkonnosťou webových stránok. Tým, že zlepšíte používateľskú skúsenosť a viditeľnosť, môžete výrazne zlepšiť svoje hodnotenie vo vyhľadávačoch a opakovanú návštevnosť stránky.

User Experience and Usability

 

3. Nezabúdaj na obsah!

Kvalita obsahu je kľúčom k úspechu!  Google zohľadňuje pri meraní indexu kvality obsahu webových stránok tieto faktory:

  • dĺžku príspevkov,
  • aktuálnosť obsahu,
  • originálnosť obsahu.

Nie je žiadnym tajomstvom, že čím viac obsahu je na webovej stránke, tým jednoduchšie je sa dostať na prvé priečky. Ideálne je, ak na blogu pribúda obsah aspoň raz za týždeň, pretože signalizuje Googlu, že web je aktívny a “žije”. Do roku 2020 sa očakáva, že 80 % všetkého obsahu na webe budú tvoriť videá. Takže môžeme očakávať, že videobsah sa v budúcom roku stane ešte dôležitejším, ako je teraz.

video content

 

4. Pozor na rýchlosť webu!

Rýchlosť webu je potrebné pravidelne monitorovať a neustále ju zlepšovať. Pri optimalizácii rýchlosti sa zamerajte na:

  • veľkosť obrázkov,
  • cache pamäte,
  • scripty.

Stránky, ktoré sa načítavajú za menej ako tri sekundy sú vo všeobecnosti považované za dostatočne rýchle pre svojich návštevníkov. To sa však môže líšiť v závislosti od účelu webovej stránky a druhu návštevníkov. Napríklad Google pre e-shopy odporúča rýchlosť načítania stránky pod dve sekundy. Rýchlosť webu a jeho mobilnú verziu si môžeš otestovať tu.

 

5. Linkbuilding náš každodenný aj v roku 2019!

Google aj naďalej bude dávať do pozornosti budovanie KVALITNÝCH spätných odkazov. Každý rok marketéri prichádzajú s tým, že “SEO je mŕtve” alebo “Linkbuilding je mŕtvy”. Ale aj v roku 2019 budú spätné odkazy hrať naďalej dôležitú úlohu.

Odporúčanie pre linkbuilding v roku 2019: budovanie odkazov prostredníctvom portálov tretej a štvrtej triedy už nebude mať žiadnu hodnotu pre ranking. Namiesto toho je lepšie investovať do jedinečného obsahu, ktorý užívatelia komentujú alebo zdieľajú ideálnou platformou sú blogy. Pokúste sa vždy zvážiť, či odkaz na vašu stránku skutočne ponúka pridanú hodnotu pre užívateľa.

 

-Sima