24739
post-template-default,single,single-post,postid-24739,single-format-standard,cookies-not-set,stockholm-core-1.0.8,cooltimeline-body,select-child-theme-ver-1.1,select-theme-ver-5.1.5,ajax_fade,page_not_loaded,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive

Čo je to featured snippets?

Keďže až 50 % vyhľadávaní sa končí bez prekliku, je strategické orientovať sa nielen na to, aby ste rankovali na prvej stránke, ale aby váš obsah presne odpovedal na otázku užívateľovi priamo na prvej stránke s výsledkami bez toho, aby klikol na niektorý konkrétny výsledok. Na to slúžia práve featured snippets.

Kým obsah a linkbuilding sú v SEO stálicami, zameranie na to, aby sa váš obsah stal práve takýmto vybraným úryvkom Googlu ako odpoveď na užívateľovu otázku, je pre vás strategicky výhodné.

Featured snippets (úrovky, ktoré ponúka Google) sú v našich podmienkach na vzostupe a veľmi dobre sa dajú napasovať na „care“ fázu v klasickom See Think Do Care modeli zákazníkovej cesty. Kúpil zákazník od vás produkt? Možno ho bude zaujímať údržba. Opakujú sa niektoré otázky na zákazníckej podpore stále dookola? Vytvorte zoznam častých otázok (FAQ) a odpovedí naň. Zakomponujte na váš web slovník pojmov vzťahujúcich sa k vašim produktom alebo službám.

 

 

Ako získať featured snippets?

Ku konkrétnym spôsobom, ako sa do featured snippets dostať, odporúča Erik Enge v zjednodušenej forme 4 hlavné kroky:
1.     Identifikujte častú, jednoduchú otázku, ktorá sa týka vášho biznisu
2.     Prineste na ňu jasnú a priamu odpoveď
3.     Ponúknite pridanú hodnotu tejto odpovedi
4.     Zabezpečte, aby bolo pre užívateľa aj vyhľadávač jednoduché nájsť túto odpoveď na vašom webe

 

3 najčastejšie formy featured snippets

Podľa SEMrush približne 10,4 % všetkých výsledkov vyhľadávania obsahuje niektorú z troch foriem featured snippets:
1.     Paragraph Snippets – ide o odstavec, aký sme si ukázali v predchádzajúcej časti. Takéto úryvky sú aktuálne najčastejším typom, tvoria cca 82 % všetkých featured snippets
2.     List Snippets – návody a zoznamy – cca 11 %
3.     Table snippets – tabuľky – cca 7 %

 

Optimalizácia featured snippets

Konkrétne stručné odporúčania, ako optimalizovať váš obsah pre jednotlivé typy úryvkov, sú tu:
1.     Paragraph Snippets – napíšte odstavec v rozsahu 40 – 60 slov, ktorý odpovedá na hľadaný dopyt
2.     List Snippets – sformátujte váš zoznam alebo návod tak, že každá položka bude na úrovni H2 alebo H3, vyhľadávač si následne reformátuje tieto nadpisy buď na odrážkový alebo numerický zoznam.
3.     Table snippets – vytvorte dobre štruktúrovanú dátovú tabuľku, ktorá ľahko a organizovane prezentuje konkrétne dáta