Vítame vás na podstránke, kde na jednom mieste nájdete všetky podcasty, ktoré vznikli z live talk show, ktorú moderuje, Jana Malaga, špecialistka na content marketing a influencer marketing. Každý mesiac iný hosť. Každý mesiac nová téma prinášaujúca pohľad do sveta obsahového marektingu. Obsah je určený pre marketingových manažérov, freelancerov a influencerov.
september 2022
hosť: Jana Malaga
jún 2022
hosť: Martin Krúpa
Ako obsahová stratégia zapadá do UX a čo dokáže obsahový stratég na UX projekte?
V skutočnosti by bez obsahu boli naše používateľské skúsenosti bezvýznamnými a zbytočnými artefaktmi. Predstavte si svoju obľúbenú aplikáciu bez obsahu. Nemožné! Vzhľadom na to, aký dôležitý je obsah pre UX, asi už tušíte, prečo sú obsahová stratégia a copywriting neoddeliteľnou súčasťou UX?
Do akej miery a ako na to, nám prezradil Martin Krupa – spoluzakladateľ agentúry ui42. Rád odovzdáva svoje know-how. Mohli ste ho už neraz počuť na konferenciách. Od roku 2011 organizuje World Usability Day na Slovensku. Prednáša a vedie bakalárske práce na Fakulte informatiky a informačných technológií STU a Fakulte matematiky, fyziky a informatiky UK v oblastiach UX a e-commerce.
máj 2022
hosť: Júlia Micháleková
Prečo je zbieranie dát a ich analýza v obsahovom marketingu dôležitá? Finálna odpoveď je jasná. Aby sme vedeli, čo funguje a čo naopak nie na nášho zákazníka. Pretože vytvárať obsah, ktorý neprináša konverzie, je strata času a peňazí.
V ideálnom svete by mal vytváraný obsah zákazníka zaujať, mal by zvýšiť povedomie o značke, zlepšovať jeho reputáciu a mali by sme získať nového zákazníka a tiež si zákazníka udržať. Vtedy je každá značka spokojná a môže povedať: Obsahový marketing funguje. Prináša mi predaje.
Júlia Micháleková, z agentúry DASE, sa v praxi pohybuje od roku 2009. Začínala s manažovaním SEO projektov, neskôr viedla online agentúru VISIBILITY. Teraz sa naplno venuje DASE – prvej agentúre na Slovensku, ktorá sa zameriava výlučne na webovú analytiku. Júliu sme oslovili, aby sme sa spoločne porozprávali, akú rolu aktuálne zohrávajú dáta a ich analýza v obsahovom marketingu.
apríl 2022
hosť: Mirka Pastierová
WWW – to sú tri písmená, ktorými sa začína príbeh každej značky na internete. World wide web (www) je distribuovaný hypertextový internetový informačný systém. Tento systém umožňuje univerzálny prístup k širokému portfóliu dokumentov, ktoré obsahujú odkazy na iné miestne alebo vzdialené dokumenty. Za skratkou www sa skrýva Tim Berners-Lee, ktorý vytvoril základy pre World Wide Web ešte v roku 1990.
Ako veľmi je pre značky dôležitý názov domény a písmenká, ktoré nasledujú za www? Treba sa už pri tvorbe mena pre značku zamýšľať nad tým, ako bude vyzerať jej doména? A prečo môže byť skvelý názov firmy bez voľnej domény tým najdrahším rozhodnutím vznikajúcej spoločnosti? Aj na to odpovedala v epizóde podcastu Mirka Pastierová, spolumajiteľka a spoluzakladateľka GoBigname.
marec 2022
hosť: Peter Jančárik, spoluzakladateľ konspiratori.sk
Dnes je viac ako kedykoľvek predtým dôležité vedieť odhaliť hoaxy a konšpirácie a vnímať obsah v online svete triezvo. Prečo nie je jedno kde inzeruje značka? Na čo si dať pozor predtým ako zazdieľame obsah a prečo je podstatné odkiaľ čerpáme informácie?
Ktorý zdroj informácií je dôveryhodný a ktorý nie? Dnes si dáme mini lekciu o tom, ako sa naučiť čítať s porozumením a nebyť ovca, ktoré zdieľa konšpirácie, dezinformácie, hoaxy. Rozprávať sa budem s Petrom Jančárikom, ktorý je spoluzakladateľom portálu konspiratori.sk.
febuár 2022
hosť: Kristína Tormová
Život treba brať živo. A reklamný obsah by mal byť tiež vtipný. Avšak ako vytvárať vtipný obsah, aby bol naozaj vtipný, nebol trápny, cez čiaru a neotravoval?
Tentoraz odkrývame písmeno J ako Jokes. A tému humor v reklame. Do tohto podcastu, ktorý pre vás prináša Content agency a Websupport, prijala pozvanie Kristína Tormová. Herečka, slovenská dramaturgička, moderátorka, podnikateľka a spisovateľka.V podcaste sa dozviete nielen to, či sú Slovaci vtipní, ale aj čo je to memečko. I mnoho konkrétnych marketingovo vydarených vtípkov a veselých inšpirácií. Ha.
Na tento obsah v podcaste odkazujeme:
https://www.instagram.com/tv/CWnB89PIhY5/?utm_medium=copy_link
https://www.instagram.com/tv/CTPvn_5Itiu/?utm_medium=copy_link
https://www.instagram.com/tv/CVgKF2PIrcw/?utm_medium=copy_link
https://vm.tiktok.com/ZML1V7w7q/
Majte veselý deň, priatelia. Ha-ha.
január 2022
hosť: Michal Totka
V lete minulého roka presiahol TikTok miliardu užívateľov. Našu pozornosť v rámci podcastov si opodstatnene zaslúži, aj kvôli tomu, že nejedna značka uvažuje čí spolupracovať s tvorcami obsahu na TikToku, alebo či si založiť firmený TikTok profil. Nie sú si ale istí, pochybujú či ich obsah na TikToku dokáže zaujať.
Michal Totka, z Tiktoku je známy aj ako “Mikél”, sa s nami podelil o svoje skúsenosti na TikToku.
V diskusii s Michalom Totkom sa dozviete:
Diskusiu moderuje Jana Malaga, ktorá je špecialistkou na obsahový marketing a influencer marketing v boutique content marketing house Content agency.
Content marketing od a po zet sú diskusie so slovenskými odborníkmi z rôznych marketingových oblastí, ktorých spája láska k tvorbe obsahu.
december 2021
hosť: Naďa Kacera a Anka Sabolová
Je súčasťou marketingovej stratégie, avšak často ju marketéri oddeľujú a zabúdajú na jej dôležité súčasti, postupy a esenciu. Nemusí tak firme priniesť želané výsledky.
Čo hovorí stratégia značky? Viac o tom povedali Naďa a Anka, ktoré vybudovali spoločnosť Levosphere. Vypracovali jedinečný Levosphere koncept Biznis Marketingovej StratégieTM, ktorý odpovedá na potreby podnikov rôznych veľkostí aj zamerania.
november 2021
hosť: Tony Dúbravec
Kto by si mal obsahovú stratégiu personálneho bradingu vytvoriť? Ako vytvárať obsah, aby to nepôsobilo ako propaganda a vychvaľovanie sa? Aké sú nevyhnutné kroky či postup, keď si chcem vytvoriť obsahovú stratégiu budovania osobnej značky?
Na rozdiel od reklamy má obsahová stratégia osobnej značky v prvej línii persónu nepropagovať. Snaží sa vzbudzovať záujem o to, čo daná persóna robí, či o jej produkty a služby. Vďaka tomu dokáže prirodzene a dlhodobo fungovať.
Na tému osobnej značky a osobného PR sa Jana Malaga rozprávala s Tonym Dúbravcom. Tony sa 9 rokov venuje sociálnym sieťam a content marketingu. Je lektorom vzdelávacích projektov Digitálna univerzita a Creative Academy, kde učí, ako využívať sociálne siete zmysluplne a udržateľne. Tvorí podcasty Doba Digitálna a Tony Dúbravec podcast.
október 2021
hosť: Matúš Konečný
Kým vo februári 2020 sme sa rozprávali na tému podcastov a spomínali sme aj platformu Spotify, teraz sa na ňu pozrieme detailnejšie.
Hudobná streamingová služba Spotify bola spustená v 2008, od marca tohto roka je prístupná dokonca v slovenskom jazyku.
Aké formáty vyhovujú značkám najviac, aby zasiahli svojím obsahom potenciálnych zákazníkov cez Spotify? Viete, aký majú vek a v akom meste bývajú poslucháči Spotify? Toto a tiež oveľa viac nám prezradil Matúš Konečný, Senior Client Partner pre Spotify v Httpool.
august 2021
hosť: Ľudmila Kolesárová
Aj mimovládna organizácia potrebuje obsahový marketing. Viac než kedykoľvek predtým.
Ľudmila Kolesárová, pôsobila v najznámejšej neziskovej organizácii Dobrý anjel 11 rokov ako marketingová manažérka. Prezradila nám, ako hľadať správnu rovnováhu a cestu v marketingových aktivitách v neziskovke.
Rozprávali sme sa, akú úlohu zohráva obsahový marketing v komunikovaní so sponzormi aj verejnosťou. Ak chcete vedieť, aký obsah dokáže Slovákov „prefackať“ v tom pozitívom slova zmysle natoľko, že sú ochotní stať sa donorom, vypočujte si tento podcast.
jún 2021
hosť: Matúš Szepeši, SEO & Data specialist, z agentúry Promiseo
V podcaste nájdu odpovede tí, ktorí chcú vedieť čomu venovať pozornosť v súvislosti s eshopom & SEO nastaveniami. Pretože aj tú platí, že sa táto oblasť dynamicky mení a vyvíja. To na čo si SEO manažéri museli dávať pozor pred 5 rokmi dnes už Google ignoruje a naopak niektorými nastavaniami viete Google „motivovať“, aby váš predajný web protežoval a posunul ho na lepšie pozície.
Matúš Szepeši sa s nami podelil o praktické riešenia, vďaka ktorým bude e-shop funkčnejší.
Vďaka doslova jednoduchým riešeniam tak prvé priečky vášho e-shopu na Google nebudú problém. Pričom hovoríme o organickom zobrazení, nie reklame.
V podcase sa dozviete viac o technickom SEO, on page SEO a off page SEO – konkrétne sa rozprávame o long-tailových frázach, prelinkovávaní, mobilnej verzii webov, SSL či “tajtloch“, …
Tiež Matúš prezradí ním preferované SEO nástroje, ktoré mu uľahčujú nastavenia a optimalizácie.
Počúvajte o tom, ako tvoriť obsah na e-shop, aby bol pre Google vyhovujúci, posunul e-shop na prvé priečky a vy ste sa dostali bližšie k vašim potenciálnym zákazníkom.
apríl 2021
hosť: Simona Kubán, špecialista na predajnú psychológiu, SCR interactive
E-Commerce, čiže predávanie výrobkov alebo služieb cez internet, je v nevyhnutným, aby značky nahrádzali osobný kontakt a dokázali byť v spojení so zákazníkom v takej miere, aby predali. I keď bezkontaktne.
Vedie vojna o pozornosť, vašu pozornosť, pozornosť vašich zákazníkov. Značky manipulujú, aby dosiahli svoje. Predali v dobe covidovej. Využíva sa psychológia predaja len, aby sa maximalizoval predaj.
Vedeli ste, že 95 % eshopov neprežije prvých 5 rokov podnikania. Ak poznáte tajné taktiky, máte obrovský náskok. Poučte sa z chýb iných.
marec 2021
hosť: Oliver Jakubík, MailChimp guru
Podľa niektorých odborníkov je email marketing jedným z najmocnejších a zároveň najnepochopenejších nástrojov vo svete marketingu vôbec, no aj napriek tomu je našou každodennou súčasťou. Má vôbec newsletter v dnešnej dobe ešte zmysel? My jednoznačne tvrdíme, že má! Nesnažte sa však prostredníctvom newslettra len predávať, ale ponúknite svojim zákazníkom aj hodnotný obsah. Robíte ho ale efektívne? Nazrite s nami do sveta email marketingu a naučte sa písať newslettre správne.
To, ako často by ste newsletter mali posielať, koľko znakov by mal obsahovať alebo aké nástroje na posielanie newslettrov poznáme, nám priblíži Oliver Jakubík, brand konsultant a špecialista na email marketing.
február 2021
hosť: Jana Malaga, špecialistka na obsahový marketing a influencer marketing, Content agency s.r.o.
Keď Jana v roku 2015 organizovala prvý ročník ankety BLOGER ROKA, cítila, že blogeri (neskôr influenceri) sa stanú súčasťou marketingu, PR a predaja nejednej slovenskej značky. Dnes je tento influencerský boom tak silný, že menej či viac známe tváre sú súčasťou marketingových kampaní a významne ovplyvňujú nielen budovanie značky, ale aj predaje.
Vedeli ste, že v roku 2019 bol napočúvanejší podcast zo všetkých Websupporťáckych práve ten o influencer marektingu? Chceli sme ho zopakovať v 2020, ale nestihli sme a tak bude naším prvým v roku 2021. Po vyše roku sa čo to zmenilo a niečo ostalo po starom.
Vypočujte si, ako sa influencer marketing vyvíja, čo funguje a čo naopak nie, aké možnosti značky využívajú a čo by mohli a nerobia. Všetko dôležité nám priblížila Jana Malaga, špecialistka na influencer marketing z Content agency.
december 2020
hosť: Peter Ižo, Made by Vaculík
Kľúčovou úlohou marketérov je generovať záujem. Viete však, ako správne na to? Môže pomôcť práve kreatívne myslenie. Kreativita je alfou a omegou reklamy ešte z čias pred nástupom internetu a digitálneho marketingu. Umožňuje nám zapamätať si informáciu, ktorá môže viesť k vyššiemu rozpoznaniu značky a zvýšeniu predaja. V dobe, kedy sa firmy zaujímajú často len o zisk však kreativita dosť trpí.
Aby ste sa v tejto dobe odlíšili od svojej konkurencie a zaujali svojich zákazníkov, je potrebné myslieť „out of the box”. Viete však ako kreatívne myslenie rozvíjať či cibriť? To ako vyzerá deň kreatívca, ako prebieha tvorivý proces alebo aké sú najefektívnejšie kreatívne techniky, nám priblíži Peter Ižo, ktorý pôsobí ako kreatívny riaditeľ v agentúre MADE BY VACULIK.
november 2020
hosť: Matej Kostolný, O2
Už dávno pre nás nie je mobil len prostriedkom, aby sme niekoho počuli a poslali mu textovú správu. Využívame ho vďaka aplikáciám aj na platenie, manažovanie domácnosti i seba. Neustále ho držíme v rukách. Preto keď pípne SMS, je za okamih prečítaná.
Tieto textové správy, sa však dajú využiť aj ako krátke reklamné posolstvo, ktorým vieme zákazníka upozorniť na limitovanú ponuku, novinku či otvorenie novej prevádzky. Výborný marketingový nástroj, ktorým sa dá zefektívniť multi-channel marketing nejednej značky a integrovať ho do obsahového marketingu.
Reklamná slepota ovplyvňuje značky aj vo výbere a v neustálom skúšaní marketingových nástrojov. Ako obsah v sms dokáže zasiahnuť zákazníka, nám priblíži nenapraviteľný optimista Matej Kostolný, ktorý v O2 takmer 2 roky pomáha značkám s nastavením a optimalizáciou sms kampaní.
august 2020
hosť: Peter Šebo, zakladateľ PS:Digital
Za posledné roky nám pribudlo veľa FB stránok, kde počet sledovateľov počítame na stovky a tisícky, ale príspevky majú 0-10 lajkov. Interakcie s publikom výrazne klesli.
Správcovia týchto „chorých“ sociálnych profilov uvažujú, ako ich vyliečiť z tejto novodobej choroby. Existuje na to liek, alebo je profil odsúdený na eutanáziu?
Peter Šebo, zakladateľ agentúry PS:Digital, ktorý je tiež organizátorom známej konferencie Digital RULEZZ, pôsobí tiež ako Google Certified Trainer, nám poradí, ako si urobiť audit svojho FB pagu a vyhodnotiť či má alebo nemá význam byť na Facebooku ďalej aktívny a udržiavať ho vitálny a pri živote aj v roku 2020.
júl 2020
hosť: Mirka Dobiš Michalková – stylistka, módna redaktorka, blogerka
Slováci sa delia na dva tábory. Jedni viac vyhľadávajú bulvárne informácie a preto im aj jednoduchý obsah influencerov vyhovuje. Druhý tábor inklinuje ku kvalitnejšej žurnalistike a preto skôr volia influencerov, ktorých obsah má pridanú hodnotu so štipkou vtipu.
Pojem influencer/ka dnes vníma každý inak. Pre niekoho to musí byť známa osobnosť s veľkým počtom sledovateľov na Instagrame, iní „veria“ viac odborníkom z fachu, ktorých publikum je síce menšie, ale kvalitnejšie.
Ako sa vyvíja vnímanie obsahu, ktoré slovenskí influenceri tvoria? Sú potreby a zadania značiek/firiem pri oslovovaní influencerov po rokoch iné? Prečo rastie SATURATION RATE? Zmenil sa aj pohľad slovenskej verejnosti na obsah, ktorí influenceri vytvárajú na sociálnych sieťach a blogoch? Aký obsah robí influencera – influencerku žiadanejšou a zabezpečí, že bude IN aj po rokoch?
jún 2020
hostia: Lucia Hronská, Media strategy manager v Unimedia & Alexandra Janošíková, Online account manager v Digiline
Spotrebiteľ a jeho potreby sa zmenili. Už v prvých týždňoch pandémie sme si robili srandu z toho, že sa nedá kúpiť toaletný papier, zvýšil sa dopyt po cestovinách, múke a alkohole. Dlho platilo: „Droždie nad zlato“.
Zároveň sme videli výrazné zníženie dopytu po produktoch a službách, ktoré si vyžadujú opustenie domu alebo združovanie v skupinách ako hotely, kiná, reštaurácie a bary, či outlety s oblečením.
Na základe prieskumu Impact Insights Study: Covid 19, Captify 2020 sa znížil dopyt po vyhľadávaní v cestovnom ruchu o 300 %. Štvrtina ľudí tvrdí, že aktuálne nakupujú viac online a 15 % britskej populácie tvrdí, že trávi oveľa viac času využívaním streamingových služieb (GWI).
Aj napriek tomu, že ide o trendy, ktoré sa dali očakávať a boli v poslednom čase viackrát opísané. Pandémia má bezprecedentný dopad na náš bežný život, dennú rutinu. Spôsobuje narušenie správania na celonárodnej úrovni, akú sme doposiaľ nevideli.
Oceňujeme snahu a aktivity tých, ktorí vidia v tejto situácii príležitosť. Pretože to príležitosť naozaj je. Naše mozgy sa resetujú. Nastáva dlhodobá zmena správania spotrebiteľov.
Mení sa s ohľadom na túto situáciu aj vnímanie reklamného obsahu? A práve o tom sa budeme rozprávať.
Tentoraz sme sa rozprávali v tandem talku, ktorý moderovala Jana Malaga, špecialistka na obsahový marketing a influencer marketing z Content agency. Hostkami boli Lucia Hronská z Unimedia a Alexandra Janošíková z Digiline.
apríl 2020
hosť: Norbert Lojko
Túžbou každej značky je mať mapu, vďaka ktorej nájde cestu ku svojim zákazníkom a zároveň si ich dokáže udržať. Prečo? Lebo udržanie zákazníka je 7-krát lacnejšie ako získanie nového!
Väčšina marketérov a obchodníkov sa po nákupnom rozhodnutí na zákazníka vykašle alebo maximálne použije pri tvorbe komunikačnej stratégie Kaushnikov model (See, Think, Do, Care).
Norbert Lojko, skúsený marketér, zručný komunikátor, prezentátor, vyjednávač a líder prinesie pohľad na 6 stages customer journey v B2B z hľadiska budovania customer experience (CX).
Norbert má ukončené MBA vzdelanie so špecializáciou na marketing manažment. MBA absolvoval na The Open University Business School z Milton Keynes (UK). Pracoval ako manažér v médiách, mediálnych a reklamných agentúrach, veľkej medzinárodnej firme i veľkej domácej firme. Jeho priame skúsenosti sú z FMCG, Médií, Reklamy a Hazardných hier.
Tento raz pôjde o tandem talk – Norbert bude hovoriť o Customer Journey v B2B marketingu a Jana Malaga bude dopĺňať jednotlivé kroky o (ne)vhodný content – obsahovú stratégiu pre B2B marketing.
Kľúčovými témami talku sú CX ako customer experience, B2B ako Business To Business.
marec 2020
hosť: Róbert Lelkes, Performance marketing specialist, freelancer
Zatiaľ čo veľké spoločnosti môžu minúť tisíce na budovanie značky, väčšina podnikov sa musí fokusovať na spodnú hranicu, aby zostala zisková. A fokusovanie je presne to, na čom stavia výkonnostný marketing.
V dnešnom svete zameranom na výkon je digitálny marketing o zasiahnutí správnych ľudí na správnom zariadení a v správnom čase. Ale ak ich aj viete zasiahnuť, musíte im ponúknuť relevantný obsah (content). Ak sú tieto dva svety v synergii, kampaň je úspešná.
Okrem lepšieho sledovania je výkonnostný marketing zameraný na návratnosť investícií, čo pre klienta-inzerenta znamená menšie riziko. Pretože míňať tisíce na marketingové kampane môže byť pre mnohé začínajúce značky likvidačné.
Náš hosť, Robo Lelkes, pracoval viac ako 4 roky v RIESENIA.com, ktorí sú lídrom v správe kampaní, v oblasti cielenia a automatizácie. Je Google Certified Trainer. Venuje sa nielen správe výkonnostných kampaní, ale aj rozvoju biznisov v online prostredí.
Kľúčovými témami talku boli P ako performance, A ako attribution.
Diskusiu moderuje Jana Malaga, špecialistka na obsahový marketing a influencer marketing (Content agency).
február 2020
hosť: Blažena Ambróz Sedrovičová, managing director, PS:Digital
Je to tu. Renesancia zvuku. Ešte pár rokov dozadu sa hovorilo o audiu, rádiách ako o ohrozenom médiu. Teraz zažíva zvuk svoju renesanciu vďaka podcastom i audio knihám. Podcasty sú fenomén, ktorý si získava priazeň čoraz väčšieho publika. A to sme len na začiatku.
V minulých talkoch sme tejto téme venovali len pár slov a boli k nej otázky z publika. Prirodzene sa zaujímate o túto oblasť. Preto sme sa rozhodli venovať jej celý talk.
Čo je to podcast? Ako to celé vzniklo a prečo sa hovorené slovo dostáva do popredia? Ako je to možné, že mladí zaneprázdnení ľudia dnes žijú takmer s prirastenými slúchadlami na ušiach a chcú počúvať nielen hudbu, ale aj slovo?
S Blažena Ambróz Sedrovičová z PS:Digital sme sa rozprávali nielen o streamovacích službách, a o tom ako si môže užívateľ aktívne vyberať obsah a prečo platí „content is king“.
január 2020
hosť: Miroslav Švec, Kurátor MAREKERiS
Nevyznáme sa v myšlienkových pochodoch svojho manžela/manželky, nie to ešte v iných cudzích ľuďoch, ktorých vôbec nepoznáme.
Odborník na neuromarketing, Miroslav Švec, nám poodhalil viac o vednej disciplíne, ktorá využíva poznatky o mozgu a o jeho fungovaní pri zefektívňovaní marketingových stratégií.
december 2019
hosť: Daša Karpelová, výkonna riaditeľka IAB Slovakia
Je milovaná i nenávidená. Ohováraná i chválená. Ale jedno je isté. Všetci dnes pojem internetová reklama berieme za súčasť marketingových aktivít a stratégií. Bez nej to nejde. Všetci chceme predávať. A mať zisk! Byť interaktívny v reklame. Byť o krok vpred.
Interaktívna reklama bude roku 2020 opäť skúšaná a pretriasaná. A aby sme mohli nahliadnuť do zákulisia, pozvali sme si Dašu Karpelovú, výkonnú riaditeľku IAB Slovakia – združenie pre internetovú reklamu.
Rozprávali sme sa o zásadných právnych aspektoch v oblasti interaktívnej reklamy a o dôležitosti transformácie digitálneho marketingu zajtrajška.
október 2019
hosť: Jana Malaga, špecialistka na obsahový marketing a influencer marketing
Pojem influencer je čoraz častejšie vyhľadávaný na webe. Na Slovensku je gúglovaný v priemere 650-krát mesačne, pričom v Írsku, ktoré má na rozdiel od Slovenska oficiálny počet obyvateľov menší o 800 tisíc, je táto fráza v rôznych mutáciách vyhľadávaná až 10-násobne častejšie.
Dosiahol influencer marketing na Slovensku svoj zenit? Je potrebné venovať mu pozornosť? Funguje influencer marketing len v zahraničí, alebo aj u nás? Ako ho vpašovať do marketingovej stratégie? Koľko času a peňazí stoja spolupráce s influencermi?
Na tieto otázky odpovedala Jana Malaga, zakladateľka súťaže BLOGER ROKA, projektu Asociácia blogerov a majiteľka boutique content marketing house Content agency, Jana Malaga.
Kľúčovými témami boli I ako Influencer, R ako referenčný marketing a N ako natívny obsah.
Moderuje Kamil Konkoľ.
september 2019
hosť: Martina Jelenová alias škriatok FÍHA tralala
Ako vnímajú deti video obsah šírený na YouTube? Čo áno a čo už je cez? Kto vie zaujať až tak, že dokáže mať viac ako 75 miliónov zhliadnutí videa určenom pre malé deti?
Ak vie niekto nájsť dieru na trhu a vytvoriť z nej masový ošiaľ, tak je to jednoznačne kanál FÍHA tralala. Martina Jelenová (alias škriatok FÍHA tralala) je mamou na plný úväzok nielen pre svoje deti, ale aj detí jej hudobných koncertov a detí YouTubu, ktoré dennodenne pozerajú videá na kanáli FÍHA tralala. Tie majú veľký vplyv na malého (i veľkého) diváka, preto sme sa spolu s Martinkou rozhodli venovať tejto sociálnej sieti.
Zistíte, ako podliehajú deti marketingu, čo funguje a čo nie, spoznáte ich cestu k tomu, ako sa stali kráľmi slovenského YouTube i to, ako ovplyvnilo ich prácu vyjadrenie sa k slovenskej politike. Kľúčovými témami talku budú Y ako YouTube, M ako merch a F ako forma/formát.
júl 2019
hosť: Martina Sokolíková, Marketingová manažérka Google Slovensko
Silnou výsadou spoločnosti Google je zameranie na vzdelávanie a budovanie zručností nielen prostredníctvom online kurzov, ktoré poskytuje úplne zadarmo s riadnym certifikátom. Viac nám o vzdelávacích projektoch porozprávala marketingová riaditeľka Google Slovensko, Martina Sokolíková.
jún 2019
hosť: Miki Plichta, LinkedIn storyteller
LinkedIn už nie je sieťou len na hľadanie nových pracovných príležitostí. Je dôležitou platformou, na ktorej sa dá zvýšiť povedomie o značke, ako aj predstaviť produkty/služby. Miki Plichta pozná mnoho zaklínadiel, vďaka ktorým sa dejú predaje, bez kreditu dosahujete zásahy a konverzie, ktoré by ste inak na FB dosiahli len platenou reklamou (a v niektorých prípadoch, ani tou nie).
máj 2019
hosť: Filip Kuna, riaditeľ Strossle Slovakia
Ako môže byť reklama natívna? Je slovenský konzument obsahu na túto formu reklamy náchylný a vie ho chytiť za srdce? Aké princípy dodržiavať pri tvorbe natívnej reklamy, aby sa z toho nestala len reklama? Kto pozná Filipa a mal príležitosť počúvať aspoň jednu jeho prezentáciu či vidieť video z tejto prezentácie, razom pochopí, že Filip nehovorí o vate a nikdy ho nebudute počuť povedať slovo možno. On na betón vie a dokáže to verifikovať aj prípadovými štúdiami či analýzami.
marec 2019
hosť: Tamara TAMI Rogožníková Gončarová, marketérka
Jedna z najlepších kamarátiek obsahového marketingu je sociálna sieť Instagram. A jedna z najlepších mentoriek, ktorá o tejto sociálnej sieti edukuje a založila aj známy autorský marketingový projekt INSTARAŇAJKY je TAMI.
Instagram je na Slovensku aktuálne top sociálnou sieťou a vy by ste mali o nej vedieť čo najviac. Najmä, ak spravujete, alebo uvažujete nad správou či založením firemného IG účtu.
Kľúčovými témami talku bol nielen I ako instagram a influencer, ale aj M ako monetizácia účtu, lebo každý chce z instablogu alebo firemného účtu zarábať, C ako cieľová skupina, E ako engagement, nakoľko zapojenosť publika je hlavné kritériu výberu na spoluprácu so značkami, H ako hypeauditor, Š ako štatistiky a možno sa stihneme venovať aj téme začínajúcej sa na písmenko V ako video. Ale interaktívne video! Nakoľko sa Tami špecializuje na to ako cez interaktívne video predať.
február 2019
hosť: Róbert Polačšin, marketér s 22 ročnými skúsenosťami
Content marketing je žiadaná a sexy téma pre každého (trochu uvedomelejšieho) marketéra. Avšak každá natívna komunikácia, ktorá sa nám dostane pod kožu, nevzniká lusknutím prsta. S Robom sme sa rozpávali o konkrétnostiach ktoré zažil počas uplynulých 22 rokov v marketingu, reklame a médiách na rôznych postoch.
október 2018
hosť: Monika Sládková – šéfredaktorka feminity.sk
Monika Sládková je šéfredaktorkou feminity.sk a debatovali sme spolu o obsahu. Najmä o textovom obsahu. Tento známy a žiadaný ženský online portál tvorí mnoho zaujímavých článkov a ja sa Moniky budem pýtať na obľúbené formáty, ktoré prilákali čitatelov na ich portál opakovane, ale aj na to, ktoré články boli najčítanejšie a prečo.
máj 2018
hosť: Peter Furmaník, ludskourecou.sk
Ako zlegalizovať príjmy z vášho blogu? Peter Furmaník rieši množstvo blogerských otázok na svojom blogu ludskourecou.sk a na mnoho otázok odpovedal aj na našom evente.
apríl 2018
hosť: Martin Mažár, expertnapredaj.sk
Cieľom každého blogera je mať čo najviac čitateľov. S Martinom Mažárom sme podebatovatovali nielen o tom ako prilátať čitateľov na webové stránky blogerov, ktorí vytvárajú množstvo unikátneho a autentického obsahu.
február 2018
hosť: Martin Rajec, toho času pôsobil v agentúre Zaraguza
Rozhovor, ktorý poteší všetkých blogerov, ktorí majú profil na Instagrame. Naše pozvanie na februárový talk prijal macher na Instagram Martin Rajec zo Zaraguzy, ktorého viacerí poznajú pod menom Rajo.