25077
page-template-default,page,page-id-25077,cookies-not-set,stockholm-core-1.0.8,cooltimeline-body,select-child-theme-ver-1.1,select-theme-ver-5.1.5,ajax_fade,page_not_loaded,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive

Vítame Vás na podstránke, kde na jednom mieste nájdete všetky podcasty, ktoré vznikli z live talk show, ktorú moderuje, Jana Malaga, špecialistka na content marketing a influencer marketing. Každý mesiac iný hosť. Každý mesiac nová téma prinášaujúca pohľad do sveta obsahového marektingu. Obsah je určený pre marketingových manažérov, freelancerov a influencerov.

Eutanázia sociálnych sietí. Áno – nie?

august 2020

hosť: Peter Šebo, zakladateľ PS:Digital

Za posledné roky nám pribudlo veľa FB stránok, kde počet sledovateľov počítame na stovky a tisícky, ale príspevky majú 0-10 lajkov. Interakcie s publikom výrazne klesli.

Správcovia týchto „chorých“ sociálnych profilov uvažujú, ako ich vyliečiť z tejto novodobej choroby. Existuje na to liek, alebo je profil odsúdený na eutanáziu?

Peter Šebo, zakladateľ agentúry PS:Digital, ktorý je tiež organizátorom známej konferencie Digital RULEZZ, pôsobí tiež ako Google Certified Trainer, nám poradí, ako si urobiť audit svojho FB pagu a vyhodnotiť či má alebo nemá význam byť na Facebooku ďalej aktívny a udržiavať ho vitálny a pri živote aj v roku 2020.

 


 

Obsah, ktorý robí influencerov žiadanými a nesmrteľnými

júl 2020

hosť: Mirka Dobiš Michalková – stylistka, módna redaktorka, blogerka

Slováci sa delia na dva tábory. Jedni viac vyhľadávajú bulvárne informácie a preto im aj jednoduchý obsah influencerov vyhovuje. Druhý tábor inklinuje ku kvalitnejšej žurnalistike a preto skôr volia influencerov, ktorých obsah má pridanú hodnotu so štipkou vtipu.

Pojem influencer/ka dnes vníma každý inak. Pre niekoho to musí byť známa osobnosť s veľkým počtom sledovateľov na Instagrame, iní „veria“ viac odborníkom z fachu, ktorých publikum je síce menšie, ale kvalitnejšie.

Ako sa vyvíja vnímanie obsahu, ktoré slovenskí influenceri tvoria? Sú potreby a zadania značiek/firiem pri oslovovaní influencerov po rokoch iné? Prečo rastie SATURATION RATE? Zmenil sa aj pohľad slovenskej verejnosti na obsah, ktorí influenceri vytvárajú na sociálnych sieťach a blogoch? Aký obsah robí influencera – influencerku žiadanejšou a zabezpečí, že bude IN aj po rokoch?

 


 

Naše mozgy sa resetujú. Aký reklamný obsah dnes predáva?

jún 2020

hostia: Lucia Hronská, Media strategy manager v Unimedia & Alexandra Janošíková, Online account manager v Digiline

Spotrebiteľ a jeho potreby sa zmenili. Už v prvých týždňoch pandémie sme si robili srandu z toho, že sa nedá kúpiť toaletný papier, zvýšil sa dopyt po cestovinách, múke a alkohole. Dlho platilo: „Droždie nad zlato“.

Zároveň sme videli výrazné zníženie dopytu po produktoch a službách, ktoré si vyžadujú opustenie domu alebo združovanie v skupinách ako hotely, kiná, reštaurácie a bary, či outlety s oblečením.

Na základe prieskumu Impact Insights Study: Covid 19, Captify 2020 sa znížil dopyt po vyhľadávaní v cestovnom ruchu o 300 %. Štvrtina ľudí tvrdí, že aktuálne nakupujú viac online a 15 % britskej populácie tvrdí, že trávi oveľa viac času využívaním streamingových služieb (GWI).

Aj napriek tomu, že ide o trendy, ktoré sa dali očakávať a boli v poslednom čase viackrát opísané. Pandémia má bezprecedentný dopad na náš bežný život, dennú rutinu. Spôsobuje narušenie správania na celonárodnej úrovni, akú sme doposiaľ nevideli.

Oceňujeme snahu a aktivity tých, ktorí vidia v tejto situácii príležitosť. Pretože to príležitosť naozaj je. Naše mozgy sa resetujú. Nastáva dlhodobá zmena správania spotrebiteľov.

Mení sa s ohľadom na túto situáciu aj vnímanie reklamného obsahu? A práve o tom sa budeme rozprávať.

Tentoraz sme sa rozprávali v tandem talku, ktorý moderovala Jana Malaga, špecialistka na obsahový marketing a influencer marketing z Content agency. Hostkami boli Lucia Hronská z Unimedia a Alexandra Janošíková z Digiline.

 


 

Content marketing počas cesty zákazníka v B2B

apríl 2020

hosť: Norbert Lojko

Túžbou každej značky je mať mapu, vďaka ktorej nájde cestu ku svojim zákazníkom a zároveň si ich dokáže udržať. Prečo? Lebo udržanie zákazníka je 7-krát lacnejšie ako získanie nového!

Väčšina marketérov a obchodníkov sa po nákupnom rozhodnutí na zákazníka vykašle alebo maximálne použije pri tvorbe komunikačnej stratégie Kaushnikov model (See, Think, Do, Care).

Norbert Lojko, skúsený marketér, zručný komunikátor, prezentátor, vyjednávač a líder prinesie pohľad na 6 stages customer journey v B2B z hľadiska budovania customer experience (CX).

Norbert má ukončené MBA vzdelanie so špecializáciou na marketing manažment. MBA absolvoval na The Open University Business School z Milton Keynes (UK). Pracoval ako manažér v médiách, mediálnych a reklamných agentúrach, veľkej medzinárodnej firme i veľkej domácej firme. Jeho priame skúsenosti sú z FMCG, Médií, Reklamy a Hazardných hier.

Tento raz pôjde o tandem talk – Norbert bude hovoriť o Customer Journey v B2B marketingu a Jana Malaga bude dopĺňať jednotlivé kroky o (ne)vhodný content – obsahovú stratégiu pre B2B marketing.
Kľúčovými témami talku sú CX ako customer experience, B2B ako Business To Business.

 


 

Ako dokáže obsahový marketing zvyšovať výkon (performance)?

marec 2020

hosť: Róbert Lelkes, Performance marketing specialist, freelancer

Zatiaľ čo veľké spoločnosti môžu minúť tisíce na budovanie značky, väčšina podnikov sa musí fokusovať na spodnú hranicu, aby zostala zisková. A fokusovanie je presne to, na čom stavia výkonnostný marketing.

V dnešnom svete zameranom na výkon je digitálny marketing o zasiahnutí správnych ľudí na správnom zariadení a v správnom čase. Ale ak ich aj viete zasiahnuť, musíte im ponúknuť relevantný obsah (content). Ak sú tieto dva svety v synergii, kampaň je úspešná.

Okrem lepšieho sledovania je výkonnostný marketing zameraný na návratnosť investícií, čo pre klienta-inzerenta znamená menšie riziko. Pretože míňať tisíce na marketingové kampane môže byť pre mnohé začínajúce značky likvidačné.

Náš hosť, Robo Lelkes, pracoval viac ako 4 roky v RIESENIA.com, ktorí sú lídrom v správe kampaní, v oblasti cielenia a automatizácie. Je Google Certified Trainer. Venuje sa nielen správe výkonnostných kampaní, ale aj rozvoju biznisov v online prostredí.

Kľúčovými témami talku boli P ako performance, A ako attribution.

Diskusiu moderuje Jana Malaga, špecialistka na obsahový marketing a influencer marketing (Content agency).

 


 

Sú podcasty novým marketingovým kanálom?

február 2020

hosť: Blažena Ambróz Sedrovičová, managing director, PS:Digital

Je to tu. Renesancia zvuku. Ešte pár rokov dozadu sa hovorilo o audiu, rádiách ako o ohrozenom médiu. Teraz zažíva zvuk svoju renesanciu vďaka podcastom i audio knihám. Podcasty sú fenomén, ktorý si získava priazeň čoraz väčšieho publika. A to sme len na začiatku.

V minulých talkoch sme tejto téme venovali len pár slov a boli k nej otázky z publika. Prirodzene sa zaujímate o túto oblasť. Preto sme sa rozhodli venovať jej celý talk.

Čo je to podcast? Ako to celé vzniklo a prečo sa hovorené slovo dostáva do popredia? Ako je to možné, že mladí zaneprázdnení ľudia dnes žijú takmer s prirastenými slúchadlami na ušiach a chcú počúvať nielen hudbu, ale aj slovo?

S Blažena Ambróz Sedrovičová z PS:Digital sme sa rozprávali nielen o streamovacích službách, a o tom ako si môže užívateľ aktívne vyberať obsah a prečo platí „content is king“.

 


 

Ako tvoriť obsah, ktorý si mozog vašich zákazníkov zamiluje

január 2020

hosť: Miroslav Švec, Kurátor MAREKERiS

Nevyznáme sa v myšlienkových pochodoch svojho manžela/manželky, nie to ešte v iných cudzích ľuďoch, ktorých vôbec nepoznáme.

  • Ako potom brand manažér dokáže odhadnúť, ako a čo odkomunikovať svojim potenciálnym zákazníkom, aby produkt/služba natoľko zaujali, že urobia nákupné rozhodnutie?
  • Ako dokáže publisher a influencer vytvárať obsah, keď nevie, čo jeho sledovateľov naozaj zaujíma?
  • Ako dokáže marketingová agentúra tvrdiť, že táto ich odporúčaná stratégia bude fungovať?

Odborník na neuromarketing, Miroslav Švec, nám poodhalil viac o vednej disciplíne, ktorá využíva poznatky o mozgu a o jeho fungovaní pri zefektívňovaní marketingových stratégií.

 


 

Internetová reklama v roku 2020

december 2019

hosť: Daša Karpelová, výkonna riaditeľka IAB Slovakia

Je milovaná i nenávidená. Ohováraná i chválená. Ale jedno je isté. Všetci dnes pojem internetová reklama berieme za súčasť marketingových aktivít a stratégií. Bez nej to nejde. Všetci chceme predávať. A mať zisk! Byť interaktívny v reklame. Byť o krok vpred.

Interaktívna reklama bude roku 2020 opäť skúšaná a pretriasaná. A aby sme mohli nahliadnuť do zákulisia, pozvali sme si Dašu Karpelovú, výkonnú riaditeľku IAB Slovakia – združenie pre internetovú reklamu.

Rozprávali sme sa o zásadných právnych aspektoch v oblasti interaktívnej reklamy a o dôležitosti transformácie digitálneho marketingu zajtrajška.

 


 

Ako zakomponovať do stratégie značky influencer marketing?

október 2019

hosť: Jana Malaga, špecialistka na obsahový marketing a influencer marketing

Pojem influencer je čoraz častejšie vyhľadávaný na webe. Na Slovensku je gúglovaný v priemere 650-krát mesačne, pričom v Írsku, ktoré má na rozdiel od Slovenska oficiálny počet obyvateľov menší o 800 tisíc, je táto fráza v rôznych mutáciách vyhľadávaná až 10-násobne častejšie.

Dosiahol influencer marketing na Slovensku svoj zenit? Je potrebné venovať mu pozornosť? Funguje influencer marketing len v zahraničí, alebo aj u nás? Ako ho vpašovať do marketingovej stratégie? Koľko času a peňazí stoja spolupráce s influencermi?

Na tieto otázky odpovedala Jana Malaga, zakladateľka súťaže BLOGER ROKA, projektu Asociácia blogerov a majiteľka boutique content marketing house Content agency, Jana Malaga.

Kľúčovými témami boli I ako Influencer, R ako referenčný marketing a N ako natívny obsah.

Moderuje Kamil Konkoľ.

 


 

Ako stimulovať generáciu Z na sociálnych médiách?

september 2019

hosť: Martina Jelenová alias škriatok FÍHA tralala

Ako vnímajú deti video obsah šírený na YouTube? Čo áno a čo už je cez? Kto vie zaujať až tak, že dokáže mať viac ako 75 miliónov zhliadnutí videa určenom pre malé deti?

Ak vie niekto nájsť dieru na trhu a vytvoriť z nej masový ošiaľ, tak je to jednoznačne kanál FÍHA tralala. Martina Jelenová (alias škriatok FÍHA tralala) je mamou na plný úväzok nielen pre svoje deti, ale aj detí jej hudobných koncertov a detí YouTubu, ktoré dennodenne pozerajú videá na kanáli FÍHA tralala. Tie majú veľký vplyv na malého (i veľkého) diváka, preto sme sa spolu s Martinkou rozhodli venovať tejto sociálnej sieti.

Zistíte, ako podliehajú deti marketingu, čo funguje a čo nie, spoznáte ich cestu k tomu, ako sa stali kráľmi slovenského YouTube i to, ako ovplyvnilo ich prácu vyjadrenie sa k slovenskej politike. Kľúčovými témami talku budú Y ako YouTube, M ako merch a F ako forma/formát.

 


 

Čo ste o Google doteraz netušili

júl 2019

hosť: Martina Sokolíková, Marketingová manažérka Google Slovensko

Silnou výsadou spoločnosti Google je zameranie na vzdelávanie a budovanie zručností nielen prostredníctvom online kurzov, ktoré poskytuje úplne zadarmo s riadnym certifikátom. Viac nám o vzdelávacích projektoch porozprávala marketingová riaditeľka Google Slovensko, Martina Sokolíková.

 


 

Ako na LinkedIne vyčarovať väčší dosah?

jún 2019

hosť: Miki Plichta, LinkedIn stroryteller

LinkedIn už nie je sieťou len na hľadanie nových pracovných príležitostí. Je dôležitou platformou, na ktorej sa dá zvýšiť povedomie o značke, ako aj predstaviť produkty/služby. Miki Plichta pozná mnoho zaklínadiel, vďaka ktorým sa dejú predaje, bez kreditu dosahujete zásahy a konverzie, ktoré by ste inak na FB dosiahli len platenou reklamou (a v niektorých prípadoch, ani tou nie).

 


 

Prečo by ste sa mali zaujímať o natívnu reklamu?

máj 2019

hosť: Filip Kuna, riaditeľ Strossle Slovakia

Ako môže byť reklama natívna? Je slovenský konzument obsahu na túto formu reklamy náchylný a vie ho chytiť za srdce? Aké princípy dodržiavať pri tvorbe natívnej reklamy, aby sa z toho nestala len reklama? Kto pozná Filipa a mal príležitosť počúvať aspoň jednu jeho prezentáciu či vidieť video z tejto prezentácie, razom pochopí, že Filip nehovorí o vate a nikdy ho nebudute počuť povedať slovo možno. On na betón vie a dokáže to verifikovať aj prípadovými štúdiami či analýzami.

 


 

Monetizuj svoj Instagram účet

marec 2019

hosť: Tamara TAMI Rogožníková Gončarová, marketérka

Jedna z najlepších kamarátiek obsahového marketingu je sociálna sieť Instagram. A jedna z najlepších mentoriek, ktorá o tejto sociálnej sieti edukuje a založila aj známy autorský marketingový projekt INSTARAŇAJKY je TAMI.

Instagram je na Slovensku aktuálne top sociálnou sieťou a vy by ste mali o nej vedieť čo najviac. Najmä, ak spravujete, alebo uvažujete nad správou či založením firemného IG účtu.

Kľúčovými témami talku bol nielen I ako instagram a influencer, ale aj M ako monetizácia účtu, lebo každý chce z instablogu alebo firemného účtu zarábať, C ako cieľová skupina, E ako engagement, nakoľko zapojenosť publika je hlavné kritériu výberu na spoluprácu so značkami, H ako hypeauditor, Š ako štatistiky a možno sa stihneme venovať aj téme začínajúcej sa na písmenko V ako video. Ale interaktívne video! Nakoľko sa Tami špecializuje na to ako cez interaktívne video predať.

 


 

Ako premeniť nápad na úspešnú obsahovú kampaň?

február 2019

hosť: Róbert Polačšin, marketér s 22 ročnými skúsenosťami

Content marketing je žiadaná a sexy téma pre každého (trochu uvedomelejšieho) marketéra. Avšak každá natívna komunikácia, ktorá sa nám dostane pod kožu, nevzniká lusknutím prsta. S Robom sme sa rozpávali o konkrétnostiach ktoré zažil počas uplynulých 22 rokov v marketingu, reklame a médiách na rôznych postoch.

 


 

Ako nájsť vzorec na tvorbu kvalitného obsahu?

október 2018

hosť: Monika Sládková – šéfredaktorka feminity.sk

Monika Sládková je šéfredaktorkou feminity.sk a debatovali sme spolu o obsahu. Najmä o textovom obsahu. Tento známy a žiadaný ženský online portál tvorí mnoho zaujímavých článkov a ja sa Moniky budem pýtať na obľúbené formáty, ktoré prilákali čitatelov na ich portál opakovane, ale aj na to, ktoré články boli najčítanejšie a prečo.

 


Ako zlegalizovať príjmy z vášho blogu?

máj 2018

hosť: Peter Furmaník, ludskourecou.sk

Ako zlegalizovať príjmy z vášho blogu? Peter Furmaník rieši množstvo blogerských otázok na svojom blogu ludskourecou.sk a na mnoho otázok odpovedal aj na našom evente.

 


 

Ako prilátať čitateľov na webové stránky blogerov

apríl 2018

hosť: Martin Mažár, expertnapredaj.sk

Cieľom každého blogera je mať čo najviac čitateľov. S Martinom Mažárom sme podebatovatovali nielen o tom ako prilátať čitateľov na webové stránky blogerov, ktorí vytvárajú množstvo unikátneho a autentického obsahu.

 


 

Ako na „srdiečka“ na Instagrame

február 2018

hosť: Martin Rajec, toho času pôsobil v agentúre Zaraguza

Rozhovor, ktorý poteší všetkých blogerov, ktorí majú profil na Instagrame. Naše pozvanie na februárový talk prijal macher na Instagram Martin Rajec zo Zaraguzy, ktorého viacerí poznajú pod menom Rajo.