Dostaňte sa do mysle: inbound funguje nielen na LinkedIn

inbound marketing na LinkedIn

Princíp inbound marketingu je postavený na jednej kľúčovej úlohe. Dostať sa do povedomia. Do hláv. Ale tak, aby to bolo nenútené a prirodzené.

Opozitom sú vianočné TV reklamy mobilných operátorov. To nie je inbound marketing, aj keď tie melódie a repliky už poznáte aj odzadu a dostali sa vám doslova do mozgovej kôry. 

Ponúknite vašim aktuálnym aj potenciálnym čitateľom kvalitný inbound

Že neviete, čo to je? Inbound marketing je sústavná činnosť, ktorej snahou je dostať sa do povedomia vašej cieľovej skupiny nenásilným a nevtieravým spôsobom. Vyhýba sa reklamám v TV, v rádiu alebo bannerom (tieto nástroje sú typické pre outbound marketing). 

Veľkou výhodou je, že ide o neplatenú formu, no zadarmo to určite nie je. Úspech sa dostaví až časom, preto mu musíte venovať tú najvzácnejšiu veličinu – čas. 

Myslite na to, že like na LinkedIne má vyššiu váhu, než na Instagrame. Práve tu sa nachádza náročnejšie publikum, ktoré neinklinuje ku kvantite, ale ku kvalite. 

 

Pokojne píšte dlhšie príspevky, môžu byť pre sledovateľov hodnotnejšie. Ak neviete, čo má vaša cieľovka rada, experimentujte a skúšajte nové vylepšenia. Iba tak zistíte, čo získa najväčší dosah a aj spätnú väzbu.

Ako zväčšiť dosah na LinkedIne? Porozprávajte svoj príbeh!

Zlatým pravidlom (nielen) Linkedinu je: Ľudí nezaujímajú značky, ale vy. Neprezentuje umelo niečo, čo nemá dušu. Vaša tvár (selfie záber) je to, čo rýchlejšie predá posolstvo, produkt či službu, než vaša nová značka. 

Množstvo užívateľov sa na LinkedIne nevie predať, pretože netvoria a neuverejňujú príbehy. Odvážne tvrdenie? Skúste to! Sledovatelia si tak skôr zapamätajú človeka, ktorého poznajú a na  základe stotožnenia mu viac dôverujú. 

Už ste skúsili niekedy modernú tlačovú správu? Nepíšte pyramídový text, ktorý aj tak skončí v spame médií a nepoviete ním nič. Skúste nový formát – video. Nastavte na seba kameru a povedzte, čo je nové a dôležité. Tento formát je osobnejší, vy ste viac autentickí a úprimní. 

V neposlednom rade nezabudnite poslať správu vašim novým sledovateľom. Podľa Mikiho Plichtu práve to môže začať budovať dôverný vzťah medzi vami a jednotlivými užívateľmi LinkedInu. Prelomíte tak bariéru a napomôžete tak k efektívnejšej komunikácii.

Ak vás táto tema zaujala a chcete vedieť viac o inboudn ako aj o LinkedIn samotnom, vypočujte si tento >>> podcast <<<.

Jana Malaga

Janka už pred rokmi založila prestížnu súťaž BLOGER ROKA, v ktorej boli rok čo rok oceňovaní tí najpopulárnejší a najtalentovanejší slovenskí blogeri. S prerodom blogerov na influencerov sa začala viac venovať práve influencer marketingu. Je jedným z najväčších slovenských expertov na influencer marketing, no jej doménou je aj ten obsahový. Svoje znalosti z content aj influencer marketingu zúročuje v Contedy – agentúre, ktorú hrdo a úspešne vedie od jej samotného začiatku. Keďže time manažment má v malíčku, keď sa nevenuje práci, teší sa zo spoločnosti svojich dvoch synov, pohára dobrého vína alebo poctivého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...