24204
post-template-default,single,single-post,postid-24204,single-format-standard,stockholm-core-1.0.8,cooltimeline-body,select-child-theme-ver-1.1,select-theme-ver-5.1.5,ajax_fade,page_not_loaded,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive

Generácia Z na sociálnych sieťach: odhalili sme príčinu úspechu

Generácia Z berie online svet a technológie za prirodzenú súčasť života. Aj keď niekým sú zatracovaní, naopak iným sú velebení. Ako však mládež a deti vnímajú obsah na YouTube? Čo je pre ne vhodné a čo nie? Odpovede pozná osoba, ktorá vie zaujať ako deti, tak aj ich rodičov…

Generácia Z má slovenský YouTube kanál s videom, na ktorom je 77 miliónov videní!

Jednotkou na slovenskom trhu v tvorbe pre deti je jednoznačne Martina Jelenová (škriatok Fíha). Martina vyštudovala herectvo na Akadémii umení v Banskej Bystrici a vždy vedela, že si chce založiť vlastné divadlo. Najprv vzniklo Divadlo na kolesách, v ktorom tvorila autorskú tvorbu pre deti. Po rokoch, obohatená o mnohé skúsenosti, využila dieru na trhu a začala tvoriť online obsah. A tak vznikol škriatok Fíha.

@fihatralala

Rodičia malých divákov si tento koncept obľúbili natoľko, že divadelná tvorba sa zrecyklovala do CD a DVD nosičov, knižiek a YouTube videí na kanáli FÍHA tralala. Martina sama tvrdí, že často využívala sedliacky rozum. Pretože v tomto biznise je veľmi dôležité počúvať zákazníkov a dať im to, čo si sami vypýtajú.

 


PREČÍTAJTE SI TIEŽ: >>UROBTE SI MERCH A DOSTAŇTE SA ZÁKAZNÍKOM POD KOŽU <<


Využite dieru na trhu a pusťte sa do toho!

Máte nápad ako ešte viac zaujať aktuálnych či potenciálnych zákazníkov? Chcete inovovať svoje doterajšie riešenie? Tak sa pustite do toho! Zároveň nezabúdajte na kvalitu a cielenie. Nerobte niečo umelo, len aby ste podávali výkony. Taktiež berte do úvahy aj také „maličkosti“, že na Facebooku sa môže nachádzať iná cieľová skupina ako na Instagrame, s ktorou treba komunikovať odlišne, inak s vami nebude interagovať alebo vám odíde.

Recyklujte obsah do rôznych FORMÁTOV

Tajomstvom úspechu tohto, ale aj iných projektov je, recyklovanie obsahu do rôznych formátov. Organizujete nejaké offline podujatie? Píšte blogy, nakrúcajte videá, nahrávajte podcasty, tvorte merch, naprogramujte mobilnú aplikáciu alebo komunikujte s cieľovkou jednoducho cez sociálne siete. Robte to, čo vás baví a baví to aj vašich zákazníkov.


TIP NA PODCAST: AKO STIMULOVAŤ GENERÁCIU Z NA SOCIÁLNYCH MÉDIÁCH?


 

Recykláciou obsahu viete šikovne personalizovať obsah a dostať ho bližšie medzi ľudí. Ak si nie ste istí, čo by zožalo úspech a malo by zmysel, buď experimentujte, alebo sa zákazníkov priamo spýtajte. Vďaka tomuto kroku dokonca získate viac obsahu a nič nie je lepšie ako priama interakcia so svojimi zákazníkmi.

Aj Martina dala dôraz na cielenie. Tvorí síce obsah pre deti, ale na sociálnych sieťach cieli hlavne na rodičov a im ponúka to, čo poteší ich ratolesti. Pozrite si video a posúďte sami.

Generácia Z je pre mnohých výzva. Využite ich vlastnosti vo svoj prospech a ponúknite im to, čo chcú. Môžete si tak vychovať verných zákazníkov, ktorí na základe dobrých skúsenosti privedú k vášmu biznisu svoje deti a deti svojich najbližších, a to sa už oplatí.