22218
post-template-default,single,single-post,postid-22218,single-format-standard,stockholm-core-1.0.8,cooltimeline-body,select-child-theme-ver-1.1,select-theme-ver-5.1.5,ajax_fade,page_not_loaded,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive

Influencer marketing: ako môžu slovenskí influenceri odpropagovať vaše produkty a služby? (2. časť: NA FACEBOOKU)

Po tom, ako sme sa pozreli na to, ako môže influencer odprezentovať značku na svojom blogu, prejdime na Facebook. Je to aj napriek posledným zmenám a zavedeniu prieskumníka najobľúbenejšia a najžiadanejšia sociálna sieť na Slovensku a nájdete na nej každého dobrého slovenského influencera. Svedčí o tom aj reach, ktorý si blogeri na tejto sieti za posledné roky vybudovali. Naši členovia Asociácie blogerov, ktorých je k 1. decembru 2017 147 majú spolu na FB priemerný mesačný organický reach až 5.469.288.

Postovanie na Facebooku ponúka veľa kreatívnych možností. Viete smerovať fanúšikov na iný FB profil, na webovú stránku, alebo ukázať video či foto galériu. Promovať event či predajnú akciu. Akú publicitu však môžete od slovenského influencera na FB očakávať? Tu sú vymenované najčastejšie modely spoluprác.

Prečo je Facebook dobre merateľný nástroj?

Pri každom poste môžete odmerať jeho reach + ďalšie konkrétne ukazovatele. To znamená, že pod každým postom sa dá rozkliknúť link, kde nájdete Performance for You Post.

 

2.1    Zmienka vo FB príspevku slovenského influencera s prepojením na web page značky

Mnoho značiek oslovuje influencerov, aby im pomohli zviditeľniť ich akcie, novinky, produkty, služby, limitované ponuky, sezónne tipy a teraz pred Vianocami aj tipy na darčeky.

Už som vydela všakovaké posty a tiež aj ich čísla boli veru všakovaké. Prečo je to tak? Ako sa môže stať FB post žiadaný či virálny? Napíšem najprv čo môže obsahu na FB uškodiť. Sorry milé značky, milí brand manažéri, ale škodíte reachu veľakrát vy sami. Tým, že až príííliš zasahujete do obsahu influencera. Influencer je umelec, neriadená strela a vy tú strelu musíte len nasmerovať, nie zmeniť jej smer. Preto zlaté pravidlo znie. Ak značka má záujem začať spolupracovať s influencerom a chce, aby jej pomohol s publicitou a odpropagoval ju, pozrite si predchádzajúci obsah daného influencera. Pretože v takom duchu bude vytvárať aj obsah pre vás. On sa nezmení 🙂 pretože vy by ste chceli. Značka sa musí prisposobiť štýlu daného influncera. Prečo? Pretože fanúšik nie je blbý a ak sa zmení štýl postu, na ktorý bol zvyknutí, tak ten obsah jednoducho odignoruje. Na druhej strane, ak budete vyžadovať od influencera niečo čo je proti jeho srsti, spoluprácu odmietne.

 

Čo od influencera nechcite vo FB poste:

  • Aby napísal o vašom produkte bez toho, aby ho vyskúšal,

  • Aby publikoval viac ako 2 posty mesačne,

  • Aby vás okato a nasilu vychvaľoval,

  • Aby ohováral konkurenciu,

  • Aby použil vami dodané fotografie a ilustračné fotky,

  • Aby uviedol v poste viac ako 1 url link a 1 hashtag.

 

Čo od influencera môžete požadovať pri propagácii vašej značky na jeho FB stránke:

  • Aby vás pri vzniknutí negatívnych reakcií pod príspevkom na to upozornil, aby ste sa obhajovali vo vlastnom mene a uviedli diskusiu do neutrálnej podoby,

  • Aby pri uvedení URL linku použil skračovač URL linkov,

  • Aby Vám FB post pred uverejnením poslal na autorizáciu, aby ste mohli skontrolovať či správne uviedol názov značky/produktu/url link/hashtag …

  • Aby Vám približne po 7 dňoch od zverejnenia postu poslal štatistiky daného postu.

 

2.2    Zmienka vo FB príspevku influencera s prepojením na FB page značky

Ak je Facebook primárnym komunikačným kanálom značky, tak je vhodné, aby influencer v rámci product placementu označil daný FB page a smeroval tak komunikáciu týmto smerom. Ak publikum prezentovaná značka zaujme, stačí 1 klik a sú na FB page-i klienta, kde sa už dozvie viac.

 

2.3    Zdieľanie blogového článku influencerom s označením značky

Ak influencer pre značku pripraví obsah na blog, je potrebné zviditeľniť ho, aby sa dostal medzi ľudí. A práve Facebook je jedným s najčastejšie využívaných nástrojov. Influencer blogový článok zdieľa na Facebooku a v príspevku tiež označí značku.

2.4    Súťažný FB post

Súťaže, súťaže, súťaže. To vždy zaberie. Ak potrebuje značka zvýšiť povedomie o produkte, novinke, limitovanej edícii, alebo len tak dať vedieť ľudom, že ste tu.

2.5    Product placement vo videu na FB

Nielen YouTube je sieť, kde sa to hemží videom. Ak tvorí influencer video obsah, vešia ho aj na Facebook. A to preto, lebo link na YT video má menší zásah, ako keď je toto video uploadnuté priamo na FB. A práve video obsah je podľa mňa budúcosťou pri natívnej reklame a mnohí influenceri už na to prišli. Prišli tiež na to, že uploadnuť video len na YT nestačí a šíria ho aj na Facebooku.

… Už o týždeň 3. časť NA INSTAGRAME…

-Jana

jana.malaga@contentagency.sk