22226
post-template-default,single,single-post,postid-22226,single-format-standard,stockholm-core-1.0.8,cooltimeline-body,select-child-theme-ver-1.1,select-theme-ver-5.1.5,ajax_fade,page_not_loaded,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive
Ako môžu slovenskí influenceri odpropagovať vaše produkty a služby

Influencer marketing: ako môžu slovenskí influenceri odpropagovať vaše produkty a služby? (3. časť: NA INSTAGRAME)

Po dvoch úvodných blogoch, kde som sa venovala tomu, ako influencer môže odporezentovať značku na blogu a na facebooku, prejdem na Instagram. Je to moja obľúbená sociálna sieť, rovnako ako Pinterst. Veď kto by nemal rád pekné obrázky? Aj vy najprv listujete časopis a pozeráte obrázky a titulky a až v duhom kole sa začítate do obsahu?

Pre mnohé značky je toto nová sociálna sieť. Ešte neobjavili jej čaro 🙂

Ak nemáte svoj IG profil a chcete odprezetnovať svoju značku, tak môžete osloviť ľudí na Instagrame cez influencerov. Influenceri už odhalili silu Instagramu. Našli členovia v Asociácii blogerov majú dokopy 438.076 sledovateľov (údaj k 1.12.2017) a toto číslo rýchlo rastie. Vediem si štatistiky a v polovici októbra 2017 ich sledovalo 376.806 profilov. Čiže preto to tvrdím, že to rapídne rastie.

Prečo je Instagram dobre merateľný?

Je merateľný vtedy, ak má influencer prepnutý profil ako firemný. Vtedy vie pri postoch odsledovať 6 ukazovateľ: Páči sa mi to, Komentáre, Uložené, Impresie, Dosah a Interakciu.

 

Čo znamenajú tieto údaje?

  • Uložené = počet jedinečných účtov, ktoré si uložili daný príspevok,
  • Impresie = celkový počet pozretí daného príspevku,
  • Dosah = počet jedninečných účtov, ktoré videli daný príspevok,
  • Interakcia = počet reakcií (páči sa mi to, komentáre, uloženia) na daný príspevok.

 


Mohlo by Vás tiež zaujímať: AKO ZISTÍTE ČI MÁ INFLUENCER NA INSTAGRAME SILNÝCH A NEKÚPENÝCH FANÚŠIKOV?


 

Akú publicitu môžete očakávať od influencera na Instagrame? Poďme sa na to pozrieť:

3.1   Insta story

Rýchle, autentické, chytľavé a s krásnym zásahom. Také sú instastories influncerov. Je to nový televízny kanál generácie Y a Z. Kto podľahol Instagramu, tak túto relatívne novšiu funkcionalitu miluje. Ja sama sa neraz prichytím pri tom, ako 10 minút čumím na Instastories. Aleeee za tých 10 minút kompletne zmapujem čo je nové u mojich sledovaných “kamošiek”.

Ako vložiť link do insta story?

Ak má influencer viac ako 10.000 sledovateľov a prepnutý profil na firemný, tak vie do insta story pridať aj preklik na konkrétny URL link (web, FB page, YouTube video, ….). Z tých influencerov, ktorých sledujem to využíva napríklad LENKA, Natália, Sajfa, či Fit recepty.

 

3.2   Insta post – jedna foto

Pri mnohých produktoch a službách dobre vystihnutá fotografia, ktorú vytvorí influencer, prezradí a nadchne na nákupné rozhodnutie viac ako kopec textu, ktorý aj tak nikto nebude čítať. Vždy by mal byť produkt/služba vyobrazená tak, aby sledovateľ vedel vnímať celý príbeh. Autentický product placement je 100 % úspechu ako zasiahnuť potenciálneho zákazníka. V IG poste môže byť komunikované naozaj čokoľvek. Recept,  súťaž, ale aj lokalitu, kde sa nachádzate, čo je výborné pre reštaurácie, kaviarne, hotely či iné atrakcie, ktoré sa potrebujú zviditeľniť.

Kto pridáva foto na Instagram, tak si určite zamiloval filter. Na prvý pohľad škaredá fotka vďaka filtru vie nabrať šťavu a bude razom viac sexi. K fotke je vhodné doplniť aj text, emoji a samozrejme hashtagy!!!

 

Ako by mal vyzerať dobrý hashtag?

Má vaša značku svoj vlastný hashtag? Nie je podmienkou, aby hashtag bol totožný s názvom firmy či značky. Práve naopak, mal by dotvárať príbeh značky a pre zákazníkov predstavovať posolstvo, prečo je značka pre nich nenahraditeľná a prečo produkty a služby milujú. Príkladom z praxe je Slovak Telekom, ich hashtag je #nicniejenemozne.

3.3   Insta post – jedno video

Na instagram je možné uverejniť 3 – 60 sekundové video. Veľmi obľúbené sú boomerangy. Video, ktoré je krátke a opakuje sa rýchlo za sebou. Video môžete pridávať priamo naživo, alebo zo svojej knižnice, tj. Video, ktoré ste už nahrali dávnejšie. Pri pridávaní sa môžete rozhodnúť či dané video vložiť so zvukom, alebo zvuk vypnete. Práva vďaka videu, ktoré pridá influencer je možné vystihnúť podstatu produktu či služby. Influenceri vďaka tomu vedia ukázať novinku na trhu, hotelovú izbu, funkčnosť kávovaru či ukázať celý svoj outfit, alebo ukázať video recept na mňam koláčik.

Koľko hashtagov maximálne pridať do INSTA postu?

Neexistuje univerzálna odpoveď. Poviem vám tajomstvo. Na jednom školení mi povedali, že je vhodné neprekročiť 16 🙂 Ak viete správnu odpoveď, tak mi ju napíšte www.contentagency.sk/kontakt/

3.4   Insta post – viac fotiek a videí

Instagram má perfektnú funkcionalitu, ktorú mnohí influenceri využívajú. A to, že môžu do 1 postu pridať viac fotiek alebo videí, pričom, môže ísť aj o kombináciu. Práve pri realizácii SÚŤAŽÍ na IG je takto koncipovaný post veľmi obľúbený formát. Maximum je 10.

Dá sa obsah na Instagrame boostovať?

Áno. Nielen na Facebooku, ale aj na Instagrame sa dá obsah boostovať a vďaka nastaveniam môže zasiahnuť potrebnú cieľovú skupinu.

 

Ako merať či daný influencer bol pre vašu promo kampaň dobrou voľbou?

Pomerne častým a aj efektívnym nástrojom je promokód. Pričom pre každého influencera je potrebné vytvoriť vlastný. Neriešite, či ide o Facebook, alebo Instagram. To už nechajte na influencera. On pozná svojich fanúšikov najlepšie. Vďaka tomu budete vedieť, či práve ten influencer dokázal prilákať vašich nových zákazníkov. Vďaka tomu budete môcť pri opakovaní kampane vybrať tých najefektívnejších a váš budget bude alokovaný efektívne.

 

-Jana

jana.malaga@contentagency.sk