26033
post-template-default,single,single-post,postid-26033,single-format-standard,stockholm-core-2.2.1,select-child-theme-ver-1.1,select-theme-ver-8.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,cookies-not-set,wpb-js-composer js-comp-ver-6.6.0,vc_responsive

Influencer vie značke aj uškodiť. Tu je prehľad ich najväčších prešľapov

Udalosti posledných dní dostali influencerov a influencer marketing do popredia laickej verejnosti, žiaľ, zrejme oveľa viac, ako sa to kedy podarilo rôznym vydareným kampaniam. Po tom, ako sa jedna z najsledovanejších Sloveniek na Instagrame ocitla na titulke snáď všetkých domácich médií, je len prirodzené, že aj pozornosť laickej verejnosti sa ešte viac obrátila k Instagramu a influencerom.

Aj my sme sa preto pozreli na hneď niekoľko príkladov zo sveta aj z domáceho trhu, kedy influenceri značke svojou persónou či chybami skôr uškodili ako pomohli. Toto je prehľad niekoľkých prešľapov influencerov, na ktoré internet, žiaľ, nikdy nezabudne.

Prečo sa nikto nechce fotiť s Huawei?

Jedným z pamätných prešľapov je určite ten, ktorý sa nechtiac podaril českej hokejovej legende Jaromírovi Jágrovi. Práve Jágr je v Česku už dlhé roky známy ako tvár značky Huawei. Ešte v roku 2016 promoval vtedy nový model telefónu Huawei P9. Práve v čase prebiehajúcej kampane však uverejnil na svojom Facebooku selfie vytvorenú iPhonom.

Jaromír Jágr sa počas kampane pre Huawei neváhal fotiť iPhonom. Zdroj foto: Facebook

Jaromír Jágr sa počas kampane pre Huawei neváhal fotiť iPhonom. Zdroj foto: Facebook

Neskôr k tomu vydal aj vyjadrenie, v ktorom tvrdil, že je jednoducho majiteľom viacerých mobilných telefónov a „aj keď robíš reklamu na pivo, občas sa musíš napiť vody, inak by sa z teba stal alkoholik,“ tvrdil vtedy Jágr. Aj vďaka smiešnosti celej situácie a jeho vyjadreniu sa o tomto faux-pas dozvedel takmer každý Čech a Huawei tak v podstate získalo obrovský priestor. Bol to teda síce oficiálne prešľap, no značka sa nemohla sťažovať, že by jej hokejista nezvýšil povedomie o brande.

Aj vďaka tejto udalosti Huawei s Jágrom pokračovalo v spolupráci aj nasledujúce roky. V roku 2019 kampaň napríklad postavili na tom, že kontrolovali Jágra, či skutočne používa telefón, ktorý propaguje.

O čosi menej smiešny prešľap sa s Huawei podaril aj influencerke v Egypte. Influencerka Sarah Elshamy v spolupráci s Huawei promovala nový mobilný telefón Nova 3. Reklama zobrazovala Sarah a ďalšieho herca, ako si spravili krásnu selfie vďaka novinke od Huawei. Sarah však neskôr uverejnila na svoj Instagram fotku z nakrúcania reklamy, na ktorej bolo jasne vidieť, že žiadny telefón sa za vydarenou selfie neskrýva. Na fotke je naopak zreteľne vidno profesionálnu kameru.

Egyptská influencerka sa postarala o ďalší trapas pre seba aj Huawei.

Egyptská influencerka sa postarala o ďalší trapas pre seba aj Huawei. Zdroj foto: YouTube/Huawei, Reddit

Sarah do 24 hodín túto fotku zo svojho Instagramu vymazala, no, ako to už na internete býva, bolo neskoro.

Keď influencer len skopíruje návrhy klienta…

Pre verejnosť smiešne, no pre značku pomerne nepríjemné sú aj situácie, kedy influencer do popisu k Instagram postu len prosto skopíruje text z e-mailu či inej komunikácie. Často to zrejme spraví aj bez toho, že by si text vôbec prečítal. Zdá sa vám to neuveriteľné? Takýchto situácií sa už, žiaľ, stalo hneď niekoľko.

Výživové doplnky a proteínové shaky Bootea síce na Slovensku nie sú až tak známe, no v Británii ide o pomerne populárnu značku. Práve Bootea sa spojila s istou hviezdou reality šou – Scottom Disickom. Ten mal na Instagrame spropagovať jeden z ich produktov. Zrejme však nemal práve kreatívnu chvíľku, a tak mu bol popis, ktorý mal zverejniť pri poste, poslaný v e-maili. Človek, ktorý mu ho poslal, však zrejme neočakával, že ho len od slova do slova skopíruje. V poste teda stálo:

„Nech sa páči, okolo štvrtej poobede napíš nasledovné. 

Popis: 

Aj v lete poctivo dodržujem moju tréningovú rutinu. S ranným proteínovým shakom od @booteauk!“

Sledovatelia si to, samozrejme, ihneď všimli a Scott sa tak nechtiac stal navždy príkladom toho, ako influencer marketing nerobiť.

Ukážka toho, ako influencer marketing nerobiť.

Ukážka toho, ako influencer marketing nerobiť. Zdroj foto: Instagram

Podobný trapas sa na Instagrame podaril aj supermodelke Naomi Campbell. Ešte v roku 2016 spolupracovala supermodelka, ktorá má dnes na Instagrame viac ako 11 miliónov sledovateľov, so značkou Adidas.

Popis k postu, na ktorom bola zobrazená s teniskami, znel:

Super, že sa máš dobre, Naomi! Mohla by si tam napísať niečo ako: Ďakujem môjmu kamarátovi @gary.aspden a všetkým v Adidase – milujem tieto Adidas 350 SPZL z edície Adidas Spezial.

Kopírovaniu textu sa nevyhli ani supermodelky. Zdroj foto: Instagram

Kopírovaniu textu sa nevyhli ani supermodelky. Zdroj foto: Instagram

Síce sledovatelia mohli byť potešení, že Naomi sa má super, no marketingové oddelenie v Adidase už asi až tak nadšené nebolo.

Keďže v Content agency mesačne s influencermi vytvárame veľké množstvo kampaní, otvorene sa priznáme, že podobné „kopírovacie trapasy“ sa už stali aj nám. Vždy sme však boli dostatočne rýchli, aby sme na to influencerov promptne upozornili, a preto dôkazy v podobe screenshotov by ste na internete hľadali márne.

Reklama, bez ktorej by sa slovenské kúpele zaobišli

Január 2021 bol pre väčšinu Slovákov aj Čechov pomerne náročným mesiacom. Ľudia mali čo robiť, aby sa vysporiadali s pandémiou a novou situáciou, v ktorej sme sa všetci ocitli. Zrejme to posledné, čo potrebovali, bolo vidieť na Instagrame, ako sa niekto z influencerov vytešuje z luxusného pobytu v kúpeľoch, ktorý bol v tom čase povolený len pre tých, ktorí na to mali zdravotné dôvody.

To však český zápasník Karlos Vémola tvrdil, že mal. Rovnaké stanovisko poskytol aj PR manažér kúpeľov. Aby sme boli féroví, kúpele tvrdili, že Karlos Vémola v nich skutočne podstúpil viacero procedúr, pretože mal zranené rameno.

Karlos Vémola v kúpeľoch počas ozdravného pobytu. Zdroj foto: Facebook/Zuzana Kovačič Hanzelová

Karlos Vémola v kúpeľoch počas ozdravného pobytu. Zdroj foto: Facebook/Zuzana Kovačič Hanzelová

Zápasník strávil v kúpeľoch aj s rodinou niekoľko príjemných dní, počas ktorých neváhal o svojom pobyte informovať aj na Instagrame, kde dané kúpele aj označil. Keďže ale odozva verejnosti nebola úplne taká, ako influencer a športovec očakával, kúpele by sa asi bez tejto „reklamy“ zaobišli.