Influenceri na Slovensku: aké typy influencerov existujú? - Content Agency
Vo všeobecnosti si pod influencerom predstavte osobu, ktorá vďaka svojmu vlastnému médiu dokáže komunikovať so svojim publikom, ktoré ju aktívne sleduje.
influencer, influencer marketing, media mix, bloger, youtube,
22173
post-template-default,single,single-post,postid-22173,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.2.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
Miesto kde sa príiejme píše blog

Influenceri na Slovensku: aké typy influencerov existujú?

Kým sa pozrieme na to, aké typy influnecerov (nielen na Slovensku) máme, najprv si zadefinujeme, kto je to influencer.

 

“Vo všeobecnosti si pod influencerom predstavte osobu, ktorá vďaka svojmu vlastnému médiu dokáže komunikovať so svojim publikom, ktoré ju aktívne sleduje.”

 

Ja osobne influencerov rozdeľujem do týchto 4 skupín:

1# Bloger

Je vlastníkom blogu (webovej stránky), na ktorom zdieľa svoje myšlienky a vášne. Bloger vytvára autentický a unikátny obsah – fotografie, texty či komentáre a chronologicky ich uverejňuje v podobe príspevkov na svoj blog a následne ich šéruje na svojich sociálnych médiách. Zároveň vytvára i unikátny obsah výhradne pre účely svojich sociálnych médií, aby si udržiaval pevné puto s publikom.

2# YouTuber (vloger)

Interagujú s publikom prostredníctvom svojich videí, ktoré publikujú na sociálnej sieti YouTube, v ktorých vyjadrujú svoje pocity a skúsenosti a venujú sa najrôznejším témam, aké si len viete predstaviť.

3# Celebrita

Najčastejšie herec, spevák, moderátor, športovec, ale aj osoba, ktorá sa vďaka nejakej sledovanej show či skutku stane sledovanou. Inak povedané, ide o osobu, ktorá sa stala všeobecne známa vďaka sile médií. Tieto celebrity majú na Facebooku, Instagrame či YouTube množstvo sledovateľov, s ktorými sa delia denne o svoje profesijné i súkromné „tajomstvá“.

4# Instagramer

Osoba, ktorá vďaka kvalitnému foto obsahu dokázala zaujať natoľko svoje publikum na Instagrame, že získala veľké množstvo sledovateľov, pričom nie je celebritou. Týchto sledovateľov (vďaka ešte neovplyvneným algoritmom Instagramu) dokáže zásobovať novými a novými príspevkami, na ktoré jej sledovatelia reagujú masami srdiečok a komentárov. Na Slovensku sa o nich ešte málo hovorí a vie a značky skôr oslovujú na spolupráce vyššie spomenuté skupiny influencerov.

 


Mohlo by ťa tiež zaujímať: Je influencer marketing to pravé pre vašu značku?


 

Záujem o influencer marketing zo dňa na deň rastie a veľa značiek doplnilo, alebo ešte len v roku 2018 plánuje doplniť, influencerov do svojho marketingového mixu.

Jana

jana.malaga@contentagency.sk