25003
post-template-default,single,single-post,postid-25003,single-format-standard,cookies-not-set,stockholm-core-1.0.8,cooltimeline-body,select-child-theme-ver-1.1,select-theme-ver-5.1.5,ajax_fade,page_not_loaded,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive

Je omnichannel marketing budúcnosť online marketingu?

Multichannel marketing je v dnešnej dobe často využívaný a absolútne nevyhnutný. Pretože čím viac kanálov konkrétna značka využíva, tým je zvyčajne väčšia pravdepodobnosť zvyšovania povedomia o značke.

Táto stratégia prirodzene zlepšuje vyhľadávanie nových zákazníkov, nakoľko každý preferuje iný spôsob komunikácie alebo médium sledovania nových trendov a produktov. Multikachannel marketing však nestačí na to, aby ľudia produkt danej značky reálne nakúpili. Inými slovami, poskytuje len tok väčšieho publika.

Oproti tomu omnichannel marketing je viac zákaznícky orientovaná verzia multichannel marketingu, ktorá sa môže použiť na zabezpečenie toho, aby sme pri podnikaní vyťažili maximum z každého využívaného komunikačného kanála.

Omnichannel a multichannel marketing sa na prvé počutie môžu zdať synonymami k jednému konkrétnemu javu. Ale nejedná sa o rovnaký spôsob marketingu.

Viete rozdiel medzi omnichannel a multichannel marketingom?

Spôsoby komunikácie sa v jednotlivých oblastiach marketingu líšia. Aj keď sa multichannel marketing zameriava skôr na zásah čo najširšieho spektra potenciálnych ale aj súčasných zákazníkov, veľkým rizikom je, že komunikácia prebieha na viacerých kanáloch. To prirodzene spôsobuje diverzitu v komunikácii. Zákazník môže byť zmätený alebo presýtený množstvom informácií z jednotlivých kanálov.

Pri aplikácii  multichannel marketingu v praxi dochádza k prepojeniu viacerých komunikačných prostriedkov akými môžu byť email marketing, rádio spoty, OOH, POS, televízna / video reklama, sociálne siete, webová stránka, aplikácie, PR, reklamné a natívne články, influenceri a blogeri či event marketing.

Značky najímajú mediálnu agentúru, PR agentúru, reklamnú agentúru, agentúru pre účely správy sociálnych sietí, obsahovú agentúru, SEO agentúru, performance agentúru či eventovú agentúru. Tieto agentúry medzi sebou zväčša nekomunikujú pravidelne a preto si mnohokrát nedokážu vyladiť svoje komunikačné ciele a zjednotiť komunikačnú startégiu.

Prirodzeným dôsledkom multichannel marketingu je širokospektrálna ale častokrát aj nejednotná marketingová komunikácia. Týmto spôsobom sa oslovuje veľký objem nových zákazníkov ale môže sa stať, že sa nevytvára želané dlhodobé puto medzi zákazníkom a značkou.

Keďže existuje veľa kanálov, ktoré môžu podniky využiť, aby si sami zvýšili objem nových zákazníkov, je potrebné komunikáciu na jednotlivých kanáloch koordinovať a spravovať ucelene a jednotne.

„Vystupovať na viacerých komunikačných kanáloch ešte neznamená,
že svojim zákazníkom ponúkate komfort, zážitok a zámienku na kúpu.“

– Jana Malaga

 

Nové využitie komunikačných kanálov v prospech firmy prináša omnichannel marketing. V tomto prípade dochádza rovnako ku využitiu komunikácie pomocou viacerých marketingových kanálov s rozdielom, že kanály sú prepojené a odkazujú na seba navzájom.

Jedna z efektívnych a praktických metód s cieľom prepájať využívané médiá je linkbuilding. To zabezpečí vyššiu organickú návštevnosť webu alebo kanála, na ktorý odkazuje. Pomáha vytiahnuť web značky na prvé priečky v Google (SEO).

 


prečítajte si aj >>> 4 SEO TRENDY V ROKU 2020 <<<


 

Počas budovania značky a pomocou obsahového marketingu dokáže zákazník rýchlejšie rozpoznať značku a lepšie si ju zapamätať. Dochádza postupne k diferenciácii značky na trhu až začne byť dominantnou. Takisto si touto metódou značka dokáže vybudovať silnú komunitu a stane sa preferovanou u svojich dlhodobejších zákazníkov.

Vďaka omnichannel stratégii si dokážete zabezpečiť nielen zvýšenú návštevnosť zo sekundárnych kanálov. Vybudujete si postupne vlastnú sieť. Títo zákazníci sú špecifickí tým, že viac poznajú a hlbšie rozumejú filozofii vašej značky. Sú to dlhodobí zákazníci, u ktorých sa stane vaša značka prioritou a voľbou číslo 1 počas nakupovania.

 

Prečo sa považuje omnichannel za budúcnosť v online?

Kľúčovou úlohou omnichannel marketingu je prepojenie obsahu z jednotlivých kanálov do jedného komplexného príbehu značky.

Omnichannel marketing využíva viaceré komunikačné kanály, ale spôsobom, ktorý najlepšie vyhovuje potrebám zákazníka. Dochádza ku vstrebávaniu informácii a príbehu značky vo viacerých kanáloch súbežne.

 

Ako zefektívniť omnichanel marketing?

Pomocou video reklamy na stránke, dokáže značka dostať konkrétny produkt do povedomia oveľa rýchlejšie. Prečo?

Priemerne užívateľ strávi na konkrétnej stránke asi minútu. Z toho sledovanie videa je len niekoľko sekúnd. Preto je potrebné zaujať potenciálneho zákazníka vizuálne a pomocou kvalitného grafického spracovania produktu či služby, ktorú značka ponúka. Vďaka pútavej grafike značka dokáže komunikovať oveľa rýchlejšie a jej produkt je dlhšie zapamätateľný pre zákazníka.

Značka musí zabezpečiť, aby boli vytvorené koordinované marketingové stratégie s pochopením, že ľudia budú na komunikáciu používať svoj smartphone. To znamená, že informácie sú rozdelené na menšie časti a dajú sa ľahko a rýchlo prečítať. Pri tvorbe eshopu a webu myslíme na mobile first solutions a tomu prispôsobujeme aj formáty obrázkov, textov a videí.

Viaceré služby umožňujú prepojenie tradičného predaja a e-commerce, ponúkajú digitálne vizualizácie produktu či skúšanie. Výborným príkladom je spoločnosť Eyerim. Na ich stránkach si vie pomocou funkcie Magic Mirror zákazník vyskúšať slnečné či dioptrické okuliare bez toho, aby zbytočne kvôli tomu cestoval do kamennej predajne. Vie si konkrétny model vybrať a kúpiť v eshope.

Vďaka efektívnemu využívaniu nových trendov a technológií, ako aj správnemu odkomunikovaniu dokáže omnichannel marketing zefektívniť marketing, ovplyvniť nákupné rozhodnutie a znásobiť databázu zákazníkov.

 

Nebuďte za každú cenu všade

Dnešná doba je preplnená obsahom. Denne nám pribúdajú v emailových schránkach nové spamy, limitované ponuky a zľavy sa na nás sypú zo všetkých strán. Zákazník začína byť opodstatnene unavený a citlivý. Pretože aj príliš veľa reklamy na viacerých komunikačných kanáloch súčasne môže priniesť značke zlú reputáciu. Preto si na začiatku treba stanoviť jasné ciele, ktoré chceme komunikáciou na preferovaných kanáloch docieliť a prispôsobiť tomu stratégiu značky.

Premyslene exekuovaný omnichannel marketing dokáže nielen zvýšiť návštevnosť webu ale aj znásobiť tržby a predajnosť konkrétneho produktu či služby.

Vďaka našim skúsenostiam vám v agentúre Content agency vieme zabezpečiť jednotnú komunikáciu na takmer všetkých firemných kanáloch a dlhodobo rezonovať v očiach aktívnych zákazníkov. Ozvite sa nám a my vám na mieru prispôsobíme a zjednotíme obsahovú stratégiu a kominikáciu tak, aby sa aj vaša firma pravidelne tešila novým zákazníkom. V Content agency pracujeme nielen so stratégiou omnichannel marketingu, ale baví nás aj online reputačný manažment, tvorba obsahu a influencer marketing.

Inšpirácie a zdroje:
·      https://saaslist.com/blog/omnichannel-marketing/
·      https://www.moengage.com/blog/omnichannel-marketing/
·      https://instapage.com/blog/what-is-omnichannel-marketing
·      https://blog.hubspot.com/service/omni-channel-experience
·      https://www.martechadvisor.com/articles/customer-experience-2/what-is-omnichannel-marketing/
·      https://emarsys.com/learn/blog/multi-channel-marketing-omnichannel/
·      https://www.expandeco.com/sk/3-zasadne-rozdiely-medzi-multichannel-a-omnichannel-strategiou
·      https://www.omnisend.com/blog/omnichannel-marketing/