26501
post-template-default,single,single-post,postid-26501,single-format-standard,stockholm-core-2.2.1,select-child-theme-ver-1.1,select-theme-ver-8.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,cookies-not-set,wpb-js-composer js-comp-ver-6.6.0,vc_responsive
KPIs v content marketingu

KPIs v content marketingu 2022: 4 kroky merania úspešnosti publikovaného obsahu

Upozornenie: Tento článok vychádza na základe našich preukázateľných dlhoročných výsledkov. V žiadnom prípade to nie je preklad z nejakého motivačného marketingovo ladeného zahraničného blogu.

Keď sme pripravovali blogový článok: 5 najdôležitejších odpovedí: Ako urobiť edičný kalendár pre rok 2022 ešte lepšie, zistili sme, že k piatemu bodu máme tak veľa poznámok, že si to zaslúži samostatný priestor. Pretože po rokoch vytvárania a editovania obsahu vieme, že správne nastavenie metriky je kľúčové.

Vytvárať obsah je ako športovanie. Výsledok sa mnohokrát dostaví až po čase. Začiatky sú ťažšie, ale keď sa už do toho dostanete, máte z toho osoh i radosť. Tak ako pri športoch je potrebné výkon merať, je to tak i pri obsahovom marketingu. Ale ako?

„Kým pre niekoho je životným cieľom odbehnutie 10 km do hodiny, pre druhého je to len výborný výsledok. A tak podobne je to i v obsahovom marketingu.“

– Jana Malaga, špecialistka na obsahový marketing a influencer marketing

 

Postupne sme si v agentúre nastavili naše vlastné KPIs – kľúčové ukazovatele výkonnosti (Key performance indicators). Nie je to nič komplikované. Práve naopak. Všetko je postavené na sedliackom rozume a na týchto 4 nástrojoch či prístupoch, vďaka ktorým pojem metrika nie je takým strašiakom:

1. Každý mesiac sledujeme Google Search Console

Každý mesiac nám prichádza na e-mail analýza výkonnosti a úspech nášho obsahu na webe. Stránky s najväčším nárastom čítanosti, najvýkonnejšie stránky i to, ktoré frázy priviedli užívateľov na náš web.

S ohľadom na svetové i slovenské trendy sa tieto pozície menia. Niekedy sme prekvapení, že jednoduchý obsah, ktorý vznikol za pár minút, sa vyšvihol tak vysoko.

Google Search Console

S meraním úspešnosti obsahu na webe vám pomôže aj jednoduchý nástroj Google Search Console.

2. Google Analytics nie je taký sexy, lebo je zadarmo (?)

Sem nechodievame často, lebo Google Search Console nám postačuje. Ale raz či dva razy za rok sa pozrieme aj sem. Najmä, keď pripravujeme nové témy, alebo aktualizujeme obsah.

Prečo má význam aktualizovať starší obsah sa dozviete v tomto článku:

>>> NOVÝ TRAFFIC SO STARÝM OBSAHOM? <<<

Mimochodom, počuli ste už o Google Analytics 4? Analytika nás baví a preto o ňom už čoskoro určite napíšeme viac. Len sa musíme v GA4 najprv doškoliť a otestovať niektoré funkcionality, aby sme vám napísali informácie k veci. 

3. Prezdieľanie obsahu Marketeris-om

Na Slovensku o marketingu nepíše kvalitne kde-kto. Kvalitný obsah viete nájsť na LinkedIn i Stratégiách, ale je to prácnejšie. A, samozrejme, na Marketerise. Tam kurátori vyberajú créme de la créme zo svetového a slovenského marketingového sveta. A ak vyberú do svojho newslettra obsah, ktorý sme vytvorili, je to pre nás signál, že je to naozaj dobré!

4. Noví klienti nám to prezradia

Presne kvôli tomu to robíme. Náš obsah nám už 2 – 3 roky prináša nových klientov. Ako sme na to prišli? Na našu otázku sme dostali nasledovnú odpoveď. 🙂

Keď sa ich pýtame, prečo nás oslovili, buď je to kvôli tomu, že počúvali jednu z epizód relácie Content marketing od A po zet, alebo boli na prednáške našej CEO Jany Malaga. Prípadne nás našli na odporúčanie nášho spokojného klienta alebo vďaka niektorému z blogových článkov. To je pre nás impulz, že obsah máme tvoriť i ďalej. Má to význam.

Avšak, aby sme dokázali osloviť relevantných klientov, dali sme si záväzok, že budeme tvoriť primárne články, ktoré bezprostredne súvisia s tým, čo (radi) robíme. Je to pre nás ťažké, lebo najvirálnejší obsah na internete a trendy vo vyhľadávaní nám neraz vnuknú myšlienku vytvoriť aj obsah, ktorý až tak nesúvisí s naším core biznisom. No snažíme sa.

Ako to máte nastavené s metrikami pre vytvorený obsah vy?