Ktoré sociálne médium využíva váš budúci zákazník?

tiktok čo to je

Uvažujete vizionársky a nadčasovo!? Na sociálnych sieťach sa dejú veci extrémne rýchlo, preto je dôležité si uvedomiť, čo platilo dnes, už nemusí platiť zajtra. Návyky užívateľov sa dynamicky menia, platformy sa vyvíjajú a vznikajú nové médiá a sociálne siete. 

Ktorú sociálnu sieť si vybrať na propagáciu a komunikáciu svojej značky – dlhodobo a vizionársky?

Myslite na výber vhodných platforiem pre vašu značku z dlhodobého hľadiska. Pred 10 rokmi boli populárne najmä komunikačné služby ako ICQ či Skype (ako keby to bolo „len včera“, ale ten čas letí), postupne prišiel MySpace a následne na to si priazeň Slovákov získal Facebook, ktorý je trendsetterom v oblasti sociálnych sietí.

Všetci sme boli presvedčení, že Facebook už nič neprekoná, a pár rokov na to – BUM! Prišiel Instagram, ktorý postupne láka všetkých – mladších i starších. Ani Instagram nie je nesmrteľný a postupne ho ovplyvňujú nové socials apps, ako je napríklad TikTok, na ktorom nájdeme prevažne mladšie publikum.

Prečo by mali byť tínedžeri pre značky zaujímaví už teraz?

Na túto otázku spontánne odpovedala Jana Malaga, špecialistka na obsahový marketing a influencer marketing:

„Kým dnes má používateľ TikToku 12 – 15 rokov, o 3 – 5 budú dospelí a pár rokov na to aj kúpischopný. Po pár rokoch z nich budú potenciálni spotrebitelia! Tak prečo nezačať s budovaním povedomia o značke poči tejto skupine už dnes?“

Aj influenceri a ich sledovatelia na TikToku starnú! Veličina čas by mala byť preto v maketingovej stratégii zohľadňovaná!

 

TikTok – čo to je?

Predtým známy ako Musical.ly je jednou z najpoužívanejších aplikácií v USA. Táto čínska aplikácia umožňuje používateľom nahrávať krátke 15-sekundové videá a uverejňovať ich na svoj profil s použitím zvolenej hudby. Obsah videí sa líši. Od komických skečov, cez žartovné videá až po seriózne tance. Medze sa tu nekladú. To, že je TikTok, jednou z najpopulárnejších aplikácií nielen medzi mladými, si vyžiadalo aj preformovanie (aj marketingových) trendov.

Pozrime sa spolu na TOP 3, ktoré boli celosvetovo v kurze najmä v roku 2019 a budú aj v nadchádzajúcom roku:

1. HASHTAG VÝZVY FUNGUJÚ

Ide o „klasické“ výzvy, aké už prebiehali pred pár rokmi na Facebooku, či Instagrame. Používatelia TikToku vďaka týmto challenges prepájajú veľkú časť používateľov, pričom sa prirodzene rozširuje medzi ostatných tým, že ich vyzývajú k aktivite.

Jednou z takýchto výziev bol Haribo Challenge, ktorý zlákal tisícky ľudí, zapojiť sa a ukázať vlastne celkom nezmyselné ukladanie desiatok až stoviek gumových medvedíkov po priestore, zatiaľ čo v pozadí hrala hudba speváčky Adel. Čo okrem špinavých sladkostí deti získali? No predsa do podvedomia značku Haribo.

2. ZÁBAVNÁ A NATÍVNA REKLAMA

Na každého z vás (aj nás) z každej strany „vyskakuje“ reklama a pravdupovediac, asi vás máloktorá zaujme, však Vymyslieť reklamu, ktorá svojim obsahom zaujme ľudí natoľko, aby si obsah značky sami vyhľadali a radi ho sledovali, je v dnešnej dobe naozaj umenie.


Poznáš rozdiel? ADVERTISEMENT VS. BRANDED CONTENT


Ale čo ak…. Čo ak dokážete zrazu na TikToku podať možno, nie až tak „zaujímavú“ tému naozaj vtipne, aby to ľudí bavilo? Aby ste si to vedeli lepšie predstaviť, pozrime sa na to cez konkrétny príklad. Pre koho z vás je zaujímavá téma tepovanie? Riešite to každý deň? Využívate tieto služby každý deň? NO NIE. Ale to neznamená, že raz za čas by ten koberec, ktorý ste už trikrát obliali vínom netrebalo dať poriadne vytepovať.

A zrazu, pri riešení tejto dilemy, KTO TO VYTEPUJE, si spomeniete na to, že vy vlastne poznáte niekoho, kto sa tomu venuje. Ako napríklad JOVITEP.

Viem, teraz sa určite pýtate, prečo by ste mali riešiť takéto témy na sociálnej sieti, na ktorej sú prevažne deti. Odpoveď je až príliš jednoduchá. A) Všetci starneme, ale o tom sme hovorili už na začiatku článku. B) Množstvo ľudí si neuvedomuje, ale práve deti, sú vo veľkej miere ovplyvňovatelia nákupných rozhodnutí svojich rodičov. Tak prečo to nevyužiť?

 

3. INFLUENCER MARKETING FUNGUJE AJ NA TIKTOK

Samozrejme, aj na TikToku fungujú všetky techniky ovplyvňovania zákazníkov prostredníctvom využitia influencerov. Ak máte zaujímavý produkt/službu a vhodne vybraného influencera (s čím vám vieme pomôcť), tak by mala byť kampaň úspešná.

Podľa nás je však práve na tejto sociálnej sieti obzvlášť dôležité to, aby influencer vytváral obsah, ktorý mu je 100 % prirodzený. A teda kľúčom k úspechu influencer marketingu je stanovenie vhodných cieľov a influencerov, ktorí musia zostať autentickí voči svojim fanúšikom, aby tento tip marketingu uspel.

Všetko čo musíte vy urobiť je splniť tieto kritériá, pretože „nútiť“ influencera do spolupráce s produktom, s ktorým nie je stotožnení zaručene neprinesie úspech, jednoducho to nemá význam pretože to fanúšikovia spoznajú a s radosťou vyhejtujú.

Hint pre vás – Viete ktorá žena je aktuálne QUEEN slovenského TikToku? My to vieme a vy to môžete zistiť, keď si kliknete na náš nový projekt Influencer barometer.

Jana Malaga

Janka už pred rokmi založila prestížnu súťaž BLOGER ROKA, v ktorej boli rok čo rok oceňovaní tí najpopulárnejší a najtalentovanejší slovenskí blogeri. S prerodom blogerov na influencerov sa začala viac venovať práve influencer marketingu. Je jedným z najväčších slovenských expertov na influencer marketing, no jej doménou je aj ten obsahový. Svoje znalosti z content aj influencer marketingu zúročuje v Contedy – agentúre, ktorú hrdo a úspešne vedie od jej samotného začiatku. Keďže time manažment má v malíčku, keď sa nevenuje práci, teší sa zo spoločnosti svojich dvoch synov, pohára dobrého vína alebo poctivého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...