Kupovať si fanúšikov na Instagrame? Tu sú dôvody, prečo by ste to určite nemali robiť

Instagram je momentálne najrýchlejšie rastúcou sociálnou sieťou na svete. Launching nových aplikácií ako je Instagram Stories, ktorý slúži ako vizuálny denník či najnovšia možnosť pridávať niekoľko tematických fotografií do jedného príspevku, neustále zvyšuje počet jeho registrovaných užívateľov.

Úspech na Instagrame sa obyčajne meria počtom followerov = nasledovateľov. Podaktorí sa z tohto dôvodu uchyľujú k pohodlnému riešeniu: jednoducho si svojich followerov kúpia. Instagram je však jedna z mála sietí, ktorá sa takto ľahko nedá oklamať. Prečo? Dozviete sa v tomto blogu.

V poslednej dobe sa vedú vášnivé debaty o výhodách a nevýhodách kupovania fanúšikov na vylepšenie instagramového profilu. Názory sa, samozrejme, líšia. Jedna strana tvrdí, že nákup fanúšikov je efektívna marketingová taktika, ktorá pomáha k zvýšeniu dôveryhodnosti a posilneniu online pozície. Na druhej strane stojí názor, ktorý považuje nákup „umelej“ fanúšikovskej základne za obyčajné klamstvo.

Pravdou je, že vysoký počet fanúšikov na vašom Instagramovom profile automaticky pritiahne viac nových nasledovateľov. Počet followerov je jeden z prvých faktorov, ktoré si ľudia na Instagrame všímajú, keď sa rozhodujú, či budú dotyčný profil nasledovať alebo nie. Na Instagrame tak prebieha nekonečná súťaž v predbiehaní sa o najväčšie čísla. Počet followerov tu platí ako najbežnejšia základná metrika.

Vysoký počet followerov na Instagrame má viacero výhod

  • Platí jednoduché pravidlo: čím viac následovníkov, tým populárnejší instagramový profil. V očiach nových užívateľov, ktorí práve narazili na váš  insta účet, čísla priamo ovplyvňujú ich rozhodnutia. Veľké čísla zvyšujú šancu získať nových followerov rýchlejšie a ľahšie.
  • Široké spektrum fanúšikov na Instagrame zvyšuje mieru konverzie = akcie v prípade, ak na svojom účte ponúkate nejaký produkt alebo službu. Každý bežný človek si asociuje vysoký počet followerov s obľúbenosťou produktu a následne s jeho kvalitou. Keď to má rado toľko ľudí, musí to byť predsa dobré!

Nevýhody kupovania „umelých“ followerov na Instagrame

  • Ak si nakúpite tisícky falošných, lacných a najmä neaktívnych insta profilov, nedosiahnete žiadne reakcie. Nikto vám nebude lajkovať príspevky, nečakajte žiadne komentáre, ani inú obvyklú užívateľskú aktivitu. Bez interakcie a komunikácie so svojimi užívateľmi však nikdy nevytvoríte stálu komunitu ľudí a nepritiahnete nových followerov.
  • Najväčším problémom jednorázového nákupu nasledovateľov na Instagrame je pošramotenie dobrej povesti a mena. Ak vaši stáli fanúšikovia zistia, že vám zo dňa na deň pribudlo tisíc nových followerov, rozhodne sa začnú diviť a pýtať sa. Ak ľudia zistia, že ste klamali a podvádzali, môže sa to silno odraziť na tom, že vám už nič veriť nebudú a na váš instagramový profil sa už nikdy nevrátia.

 

Ako si kúpite fanúšikov na Instagrame?

Proces je to až primitívne jednoduchý. Nájdete si nejaký program na automatizáciu Instagramu. To sú všetky tie webstránky, ktoré na vás kričia heslá typu: „Chcete viac fanúšikov na Instagrame? Máme zaručený recept!“ a fungujú na základe počítačových botov.

Jeden z nich je aj, napríklad Boostgram. Ten dokonca sľubuje „skutočných followerov, komentáre a lajky“ a stačia vám na to „len tri kliknutia“. Stačí keď uvediete názov svojho Instagramového profilu a zaplatíte medzi 3 až 1000 dolármi (záleží od počtu kupovaných followers). Vo väčšine prípadov kupujete tzv. „zombie účty“, neaktívne profily, ktoré prevádzkuje len bot. Programy sa vás ešte spýtajú aké typy účtov a fanúšikov by ste mali radi na svojom profile: podľa lokácie, pohlavia, záľub či hashtagov.

 

Aj experiment ukázal, že kupovať si fanúšikov je hlúposť

Na blogu Hootsuite sa nedávno objavil experiment, kde social media manageri vytvorili umelý instagramový účet menom @fruitless.strategy, aby na ňom ukázali všetky nevýhody kupovaných fanúšikov. Ak ste si klikli na link, určite vám do očí udrel absurdný nepomer v číslach: 1 post bez jediného lajku, napriek tomu, že účet má 939 followers, navyše bez jediného spätného followingu.

Marketéri sa rozhodli kúpiť balíček, ktorý sľuboval 1000 plnohodnotných fanúšikov za necelých 10 dolárov. Po stlačení tlačidla „získať nových followerov“ im na účet za minútu pribudlo 12 nových fanúšikov.Za dve hodiny od spustenia experimentu ich už bolo na profile 412. V tomto momente sa rozhodli publikovať prvú fotografiu. Ostala však bez odozvy. Ani na druhý deň, kedy číslo dosiahlo vysnených 1000 fanúšikov, ostala fotografia „nedotknutá“. Nikto sa k nej nevyjadril. Niet sa čo diviť. Podivná zmes polomŕtvych, neaktívnych či pornografických profilov asi nebude to najlepšie publikum…

Počet followerov nie je všetko

Čo je väčšia hodnota pre váš úspech? 100 reálnych ľudí, ktorí vás nasleduje z vlastného presvedčenia a radi „konzumujú“ váš obsah alebo 1000 bezcenných nakúpených prázdnych čísiel, ktoré vám navyše môžu na dlhú dobu pokaziť renomé?

Namiesto slepého naháňania čísiel sa radšej sústreďte na iné štatistiky: lajky a komentáre

 


Mohlo by Vás tiež zaujímať: AKO ZISTÍTE ČI MÁ INFLUENCER NA INSTAGRAME SILNÝCH A NEKÚPENÝCH FANÚŠIKOV?


 

Ako si získať nových fanúšikov bez kupovania

Namiesto pohodlného a neefektívneho riešenia nákupu fanúšikov radšej odporúčame systematickú a vytrvalú prácu na vašom Instagrame. Byť čestným a trpezlivým sa vyplatí. Každý slávny influencer na Instagrame začal s pár followermi. Štartovacia čiara je rovnaká pre každého. Záleží na vašom nasadení, chuti a otvorenosti voči svojim followerom. Nestačí totiž len pravidelne publikovať kvalitný obsah. So „svojimi ľuďmi“ musíte aktívne komunikovať, vytvárať pre nich content, ktorý ich bude zaujímať, baviť alebo edukovať. Vytýčte si stratégiu, ciele a snažte sa ich nasledovať. Výsledky sa určite skôr či neskôr dostavia.

– Viki


Náročnejšiou cestou, ktorá funguje, je získanie nových sledovateľov vďaka autentickému obsahu. Ako na to? Ozvite sa nám a poradíme vám.

[contact-form-7 id=“23542″ title=“CM“]

Jana Malaga

Janka už pred rokmi založila prestížnu súťaž BLOGER ROKA, v ktorej boli rok čo rok oceňovaní tí najpopulárnejší a najtalentovanejší slovenskí blogeri. S prerodom blogerov na influencerov sa začala viac venovať práve influencer marketingu. Je jedným z najväčších slovenských expertov na influencer marketing, no jej doménou je aj ten obsahový. Svoje znalosti z content aj influencer marketingu zúročuje v Contedy – agentúre, ktorú hrdo a úspešne vedie od jej samotného začiatku. Keďže time manažment má v malíčku, keď sa nevenuje práci, teší sa zo spoločnosti svojich dvoch synov, pohára dobrého vína alebo poctivého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...