LinkedIn: čo je to a pre koho je určený?

Talk s Mikim Plichtom moderovala Jana Malaga

Vedeli ste, že podujatia uverejnené na LinkedIne majú vyššiu skutočnú účasť než tie na Facebooku? Sociálna sieť LinkedIn je serióznym komunikačným médiom, ktoré vám vie zarobiť slušné peniaze, získať zákazníkov či nájsť si novú prácu. A to ešte stále bez reklám! Ako na to?

Čo je to LinkedIn?

LinkedIn je (viac či menej) profesijná sociálna sieť, ktorá bola na trh spustená v roku 2003. Odvtedy si získala viac ako 20 000 priaznivcov zo Slovenska a do roku 2014 celosvetovo až 280 miliónov registrovaných užívateľov.

Podstatou je vytvorenie vlastného online životopisu, ktorý obsahuje informácie o vás, vašich pracovných skúsenostiach, o štúdiách a iných záujmoch. Ako na každú sociálnu sieť, tak aj na túto si môžete pridávať fotografie, zdieľať videá, komentovať ich a pridávať príspevky na vlastnú nástenku.

Tak isto máte možnosť stať sa členom rôzne orientovaných skupín, vzdelávať sa na edukatívnych účtoch, zdieľať ich posolstvá, vytvárať udalosti alebo využívať mnohé aplikácie.

Pri vypĺňaní profilu využite aj svoj sedliacky rozum.

 

Čím lepší, podrobnejší a presnejší životopis si vytvoríte, tým máte väčšiu šancu na úspech. Rýchlejšie sa spojíte s užívateľmi s rovnakými záujmami, budúcimi zákazníkmi či novým zamestnávateľom.

 

Budovanie osobnej značky = predaj + zvyšovanie povedomia

Viete, ako sa dajú najlepšie podporiť tieto 3 ciele?

  1. Ukazujte veci, ktoré máte radi. Predstavte sa vašim sledovateľom a získajte si ich sympatie.
  2. Dobre poznajte algoritmus sociálnej siete, pretože svoje príspevky nemôžete podporiť budgetom. Pridávajte príspevky vtedy, keď sú online vaši sledovatelia.
  3. Veľa sa pýtajte. Spätná väzba je nesmierne dôležitá. O aký formát majú záujem? Aký obsah ich najviac zaujíma? Radšej čítajú dlhšie texty alebo krátke popisky?
  4. Založte si (aj) osobný účet, nielen firemný. Nech váš podnik reprezentuje aj vaša tvár, nielen logo.
  5. Ukážte, že ste odborníkom na tému, ktorej sa venujete. LinkedIn nemusí byť len o práci, ale aj o iných témach, ktoré ľudí zaujímajú.

 

LinkedIn už dávno nie je len o životopisoch

Poznáte Paretovo pravidlo 80/20? Využite ho aj pri svojom pôsobení na LinkedIne. 20 % správne vybraných činností, ktorým sa v rámci tejto sociálnej siete budete venovať, prinesú až 80 % výsledkov. Je len na vás, či chcete predávať, edukovať, alebo len tak udržiavať vzťahy s ľuďmi, ktorých poznáte.

Keď už tu trávite svoj vzácny čas, využite ho efektívne.

 

Nezabudnite budovať svoju značku

Dovoľte vašim sledovateľom spoznať vás a na základe toho budujte svoju osobnú značku. Ako na to? Podeľte sa so svojimi názormi či hodnotami. Firemné portfólio si ľudia vedia aj vygoogliť. Dajte im to, čo len tak ľahko nenájdu. Budujte svoju osobnú značku cez zaujímavé maličkosti, ktoré nikde inde nenájdu.

Tak, ako sa vy možno stotožňujete s inými, nechajte, aby sa stotožnili oni s vami. Komunikujte inak, pridajte do toho kus seba a ukážte, v čom ste expert. Maximalizujete tým užívateľskú skúsenosť a vyhnete sa priemernosti.

Pri budovaní značky nezabudnite na dve dôležité zásady:

  1. Kvalita a spojenie so značkami, s ktorými sme spolupracovali je dôležité.
  2. Vždy tvorte a publikujte obsah, ktorý si ľudia budú chcieť prečítať či pozrieť.

Pri budovaní digitálnej stopy sa hlavne nebojte zlyhania. Testujte, skúšajte, pozerajte si iné profily a inšpirujte sa a hlavne – nezabudnite na offline oslovovanie, pretože s onlinom sú ešte stále úzko prepojení.

Využite všetky možnosti, ktoré vám marketing ponúka. Jednou z nich je aj aktívny účet na LinkedIne, ktorý vám môže priniesť cieľovú skupinu, ktorá bude mať o váš obsah záujem. Využite vo svojej práci trochu diplomacie, komunikuje s ľuďmi a ukážte, kto ste.

 

AK VÁS TÁTO TEMA ZAUJALA A CHCETE VEDIEŤ VIAC O LINKEDIN, VYPOČUJTE SI TENTO >>> PODCAST <<<.

Cover foto: Na fotke je hosť Miki Plichta a moderátorka talku Jana Malaga, fotka vznikla 20. júna vo Websupporte, po talku, ktorý sa koná raz mesačne v rámci konceptu Content marketing od A po zet. Vždy s iným hosťom, vždy na inú tému, ktorý prináša novinky zo sveta obsahového marketingu.

Jana Malaga

Janka už pred rokmi založila prestížnu súťaž BLOGER ROKA, v ktorej boli rok čo rok oceňovaní tí najpopulárnejší a najtalentovanejší slovenskí blogeri. S prerodom blogerov na influencerov sa začala viac venovať práve influencer marketingu. Je jedným z najväčších slovenských expertov na influencer marketing, no jej doménou je aj ten obsahový. Svoje znalosti z content aj influencer marketingu zúročuje v Contedy – agentúre, ktorú hrdo a úspešne vedie od jej samotného začiatku. Keďže time manažment má v malíčku, keď sa nevenuje práci, teší sa zo spoločnosti svojich dvoch synov, pohára dobrého vína alebo poctivého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...