23765
post-template-default,single,single-post,postid-23765,single-format-standard,stockholm-core-1.0.8,cooltimeline-body,select-child-theme-ver-1.1,select-theme-ver-5.1.5,ajax_fade,page_not_loaded,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive

Naša cesta do IAB Slovakia

Od mája sme boli všetci v agentúre v radostnom očakávaní, pretože sme sa uchádzali o prestížne členstvo v IAB Slovakia, ktoré pre nás veľa znamenalo. O to väčšia bola naša radosť, keď nám už v stredu 19.6. prišlo vyrozumenie, že sme prijatí. 

IAB Slovakia

  • je najväčším združením pre internetovú reklamu, ktoré pôsobí na slovenskom digitálnom trhu. 
  • Aktuálne má 38 členov, ktorými sú najväčší slovenskí vydavatelia, mediálne agentúry a ďalší významní hráči pôsobiaci v oblasti internetovej reklamy. 
  • Prevádzkuje jednotný nezávislý auditovaný rebríček návštevnosti slovenských internetových médií IABmonitor.

 

 

Prečo IAB Slovakia?

Keďže vieme, ako fungujú reklamy na Slovensku, že nie vždy sú korektne označené či nebodaj dosť nevhodné, rozhodli sme sa šíriť osvetu o dodržiavaní zákonov o reklame, Etického kódexu reklamy a označovaní reklamy aj v IAB Slovakia. V IAB Slovakia vidíme potenciál a rovnakú chuť napredovať a vzdelávať nielen seba. 

Je mi sympatické, že členovia IAB sú z rôznych sfér. Nájdete tam na jednej strane agentúty, ale aj média. Na prvý pohľad to môže pôsobiť, že ide o konkurentov, ale tieto dva svety navzájom spolupracujú. Majú spoločné záujemy. Napríklad podpora etiky, vzdelávanie, analytika o slovenskom internete (čísla) či vytváranie štandardov pre internetovú reklamu, … 

Influencer ako nadávka

V dnešnej dobe sa slovo influencer vníma skôr negatívne. To má viacero odôvodnení, jedným z nich je aj fakt, že samotní influenceri nepristupujú k reklame zodpovedne, označujú ju nesprávne, príp. vôbec a snažia sa z nej len „vytrieskať prachy“. A takýto obraz si prirodzene osvoja aj ich fanúšikovia.

Jana Malaga: „Mnohí influenceri pristupujú k reklame nezodpovedne, neoznačujú ju poctivo a snažia sa z nej len „vytrieskať prachy“.“

 

Ľudia tak reklamu sprostredkovanú cez influencerov neberú vážne, všetkých hádžu do jedného vreca, a tým pádom sa znehodnocuje aj ich nesponzorovaný obsah, ktorým sa prezentujú. A týmto následkom chceme zabrániť. 


TIP NA ZAUJÍMAVÝ OBSAH: Ako na influencer marketing, aby bavil a neodradil?


Prínos obsahovej agentúry pre združenie

Keďže máme radi kvalitne odvedenú prácu a poriadok v nej, zapájame sa a tvoríme aktivity, ktoré nám k tomu dopomáhajú: 

  • vzdelávame blogerov, 
  • združujeme ich v Asociácii blogerov a influencerov, 
  • influencerom poskytujeme praktické rady a skúsenosti, 
  • selektujeme pravých influencerov od šarlatánov a zavádzačov, 
  • organizujeme pravidelné workshopy,
  • formujeme blogerov a snažíme sa ich posúvať vpred, pretože nielen každé jedno reklamné posolstvo, ale aj všetok obsah, ktorý šíria, je voči spoločnosti zaväzujúci. 

 

Členstvo v IAB Slovakia je pre nás prirodzeným pokračovaním vlastných aktivít. Chceme spojiť hlavy dokopy aj s tými, ktorí sú rovnako zapálení pre online svet a spoločne formovať a vzdelávať tento trh a ľudí v ňom.