Obsahová stratégia pre webovú stránku – ako na to?

Každý chce svoj obsah vidieť na prvých priečkach v Google. Pretože len tak sme pre zákazníkov viditeľný, dostupný a klikajú na nás. Máte dve možnosti. Buď si zaplatíme reklamu (Google Ads), alebo to je možné ešte vďaka jednej veci, a tou je sila obsahu.

Vývoj obsahu na webovú stránku alias Web Content Developement

Čo skôr? Dizajn webu, alebo najprv vytvárate obsah (text, foto, grafikcé prvky, video, … )? Obe odpovede sú správne. Sú to spojené nádoby. Vytváranie obsahu by malo byť zosynchronizované a konzultované s web developerom.

Všetci uvedomelí content manažéri si budú zastávať názor, že najprv by sme mali vytvoriť obsahovú stratégiu webu, predstavte si pod tým čo bude obsahom webu, cieľovú publikum, forma, periodicita, a až potom začať dizajnovať web.

Aj vývoj webovej stránky bude určite pre programátora jasnejší a zrozumiteľnejší, keď bude vedieť čo, v akej forme a očakávaný odhadovaný rozsah obsahu? Potom by si mali sadnúť za jeden stôl a debatovať o tom, či sa nápady manažérov tvorby obsahu dajú realizovať v praxi a ako to vytvoriť s ohľadom na faktory UX (tj. user experience).

„Je pre mňa niekedy nepochopiteľné, keď sa vytvorí web a až potom nás oslovia so slovami.
„Máme urobenú webovú stránku / e-shop, potrebujeme od Vás obsah“,
a aby sme „lorem ipsum“ nahradili relevantným obsahom. Škoda, že sa s nami nespojili skôr.“
– Jana Malaga

 

Najlepšie to zafunguje, keď je WEB CONTENT DEVELOPEMENT súčasťou marketingového plánu. Ako na to?

  • Určite si ciele a ku každému cieľu stanovte aj deadline (časová os),
  • Preverte, či nápady, ktoré máte sa dajú pretaviť do obsahu a akú formu tento obsah bude mať,
  • Spolupracujte s copywriteri na tvorbe obsahu, nezabudnite na SEO. Urobte si zdieľaný redakčný kalendár,
  • Vytvárajte pomaly už aj textový, foto aj video obsah na sociálne siete, blogy a nezabudnite ani na PR (tlačové správy, natívne články),
  • Pravidelne monitorujte a analyzujte štatistiky.

 

Skúsený copywriter (so znalosťou SEO) dokáže vytvoriť obsah, ktorý vašich klientov osloví. Aby však nebolo jeho úsilie márne a „nevaril z vody“, je potrebné mať kvalitné materiály a zadanie – znalosti o produktoch/službách, výskumy, analýzu kľúčových slov a jasnú časovú os. To je základ úspešného vývoja webového obsahu.

 

Stratégia webového marketingu

Dobre vyskladaná marketingová stratégia vychádza z potrieb a záujmov cieľového publika prostredníctvom mnohých komunikačných platforiem. Nedá sa ale robiť všetko a byť všade.

Preto si určite primárne a relevantné aktivity s fokusom na záujmy zákazníka. Zoznámte sa s potrebami cieľového publika. Otvorte aj chúlostivé témy. Pýtajte sa zákazníkov. Vypočujte si kupujúcich, keď hovoria o produktoch alebo službách vo forách a komentároch v blogoch (online reputačný manažment). Odchyťte tieto informácie a aplikujte ich v obsahovej stratégii.

„FAQ nie sú iba 3 písmenká,

ale dôležitá podstránka na vašom webe,

ktorou dokážete ovplyvniť nákupné rozhodnutie svojich zákazníkov.“
– Jana Malaga

 

A na záver ešte musíme dodať. Medzi plánom vývoja webového obsahu a vašou marketingovou stratégiou by mala byť určitá symbióza.

 

 

Jana Malaga

Janka už pred rokmi založila prestížnu súťaž BLOGER ROKA, v ktorej boli rok čo rok oceňovaní tí najpopulárnejší a najtalentovanejší slovenskí blogeri. S prerodom blogerov na influencerov sa začala viac venovať práve influencer marketingu. Je jedným z najväčších slovenských expertov na influencer marketing, no jej doménou je aj ten obsahový. Svoje znalosti z content aj influencer marketingu zúročuje v Contedy – agentúre, ktorú hrdo a úspešne vedie od jej samotného začiatku. Keďže time manažment má v malíčku, keď sa nevenuje práci, teší sa zo spoločnosti svojich dvoch synov, pohára dobrého vína alebo poctivého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...