Obsahový marketing s malým rozpočtom: Poradíme vám, ako na to

Obsahový marketing s malým rozpočtom

Hľadáte spôsob, ako si získať srdcia vašich zákazníkov? Tvorte pre nich kvalitný obsah s pridanou hodnotou. Využite potenciál obsahového marketingu. Prinášame vám niekoľko tipov, ako ho môžete robiť efektívne aj s malým rozpočtom.

Prinášajte pridanú hodnotu

Ak chcete začať s obsahovým marketingom, nemôžete sa sústrediť len na vašu značku a váš produkt. Na prvom mieste musia byť vaši zákazníci. Mali by ste im prinášať užitočné rady a informácie formou článkov, newsletterov, e-bookov či videí. Na tvorbu kvalitných materiálov pritom nepotrebujete milióny eur.

Influencer marketing specialist Jana Malaga z Content agency potvrdzuje, že vytváranie obsahu jej agentúre prinieslo mnoho nových klientov. „Rozpočet je naozaj nízky, skôr ide o čas, ktorý tomu venujeme,“ poznamenala. Na tvorbu a šírenie obsahu si musia klienti vyčleniť čas. Ak ho nemajú interne, najímajú si externistov.

Autorov na voľnej nohe nájdete v špecializovaných skupinách na sociálnych sieťach alebo aj na rôznych stránkach s inzerátmi. Na honorároch sa môžete s každým individuálne dohodnúť.

Tvorte vhodný typ obsahu

Zákazníci sa radi zabávajú a získavajú hodnotné informácie. Robiť obsahový marketing má preto význam takmer v každom odvetví. Musíte si len zvoliť formáty, ktoré sú vhodné pre vaše podnikanie. Otestujte si, aké typy obsahu má najradšej vaša cieľová skupina. Začnite tvoriť maximálne dva, na ktoré vám postačí rozpočet.

Pre niektoré značky v súčasnosti najlepšie fungujú podcasty alebo aplikácie. Časť publika však stále inklinuje skôr ku klasickým blogovým článkom a novinkám. Podľa Jany Malaga sa práve vďaka nim web posúva na prvé priečky vo vyhľadávaní. „Nový publikovaný obsah Googlebooti zaindexujú veľmi rýchlo. Pri vyhľadávaní potenciálny zákazník klikne, prečíta a spozná. V ideálnom prípade nakúpi,“ opísala.

Vyberte si správny kanál

Správne zvolený druh formátu ešte nie je zárukou úspechu. Obsah musíte šíriť na platformách, ktoré sleduje vaša cieľová skupina. Výber distribučného kanála alebo ich kombinácie záleží od charakteru produktov a služieb a toho, kde chcete zákazníka zasiahnuť.

Jana Malaga odporúča pridávať na vlastný web relevantný a kvalitný obsah, ktorý zabezpečí lepšie pozície vo vyhľadávaní. „Obsah ponúkaný Googlom je najlepšia reklama. A to zadarmo bez potrebného kreditu,“ povedala.

Top 7 najžiadanejších platforiem na šírenie obsahu podľa Jany Malaga:

  • Influencer marketing
  • Email marketing
  • Sociálne siete
  • Blogeri
  • Nákup online médií
  • Vlastní zamestnanci
  • Distribučné platformy (napr. Spotify, Strossle…)

 

Čakajte na výsledky

Robíte obsahový marketing a ešte nevidíte požadované výsledky? Dôvodom nie je nízky rozpočet, ale skôr krátke časové obdobie. Content marketing specialist Lenka Miškolciová z Content agency upozorňuje, že efekt sa nedostaví hneď. „Po mesiaci nečakajte obrovský nárast ziskov. Dobrý obsahový marketing sa tvorí dlhodobo, žije s firmou a jej zákazníkmi. Výsledky sú viditeľné až po určitom čase,“ vysvetlila.

Tvorba obsahu je behom na dlhú trať. Ak je vaším cieľom čo najrýchlejšie vyprázdniť zásoby v sklade, potom tento typ marketingu nie je pre vás. Ak však budete trpezliví, prinesie vám mnoho lojálnych zákazníkov a opakovaných predajov.

Chceli by ste robiť obsahový marketing, no neviete ako začať? Kontaktujte nás. V Content agency vám radi pomôžeme nastaviť stratégiu pre vašu značku.

Lenka Miškolciová

Lenka vyštudovala žurnalistiku, pretože to bola jediná vysoká škola, na ktorej by sa mohla venovať písaniu. Tvorba rozličných textov je nielen jej prácou, ale aj najväčšou záľubou. Už roky sa špecializuje najmä na content marketing a je rada, ak má priestor, v ktorom by sa mohla rozpísať. Keď neťuká do klávesnice, môžete ju stretnúť na bicykli, v horách alebo v spoločnosti dobrého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...