24677
post-template-default,single,single-post,postid-24677,single-format-standard,cookies-not-set,stockholm-core-1.0.8,cooltimeline-body,select-child-theme-ver-1.1,select-theme-ver-5.1.5,ajax_fade,page_not_loaded,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive

Obsahový marketing: Toto sú 4 SEO trendy v roku 2020

Prečo je dobré zamerať sa pri tvorbe obsahovej stratégie na optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO)? Ako vám vie SEO pomôcť napĺňať vaše ciele?

Prečo by ste pri tvorbe obsahovej stratégie nemali vynechať SEO

Keďže až 93 % všetkých internetových dátových prenosov pochádza z vyhľadávačov, je a bude optimalizácia stále jednou z najvyšších priorít pri správe webu. Je potrebné si uvedomiť, že umiestnenie na prvej strane vo výsledkoch vyhľadávania je dôležité a takisto, aký negatívny dopad môže pre váš biznis aj návštevnosť vášho webu mať nerešpektovanie hlavných SEO zásad.

1.Kvalitný obsah je cesta ako si vylepšiť SEO

Obsahu je dostupného príliš veľa. Oveľa viac, ako sú schopní adresáti skonzumovať. Sústredenie ľudí je limitované, konkurencia vysoká. Za takýchto podmienok je strategické investovať čas do tvorby kvalitného obsahu a ponúknuť pridanú hodnotu.

Zabudnite na rýchlo napísaný povrchný článok plný kľúčových slov či samoúčelné príspevky na sociálnych sieťach. Zamerajte sa na svoje publikum a píšte pre ľudí tak, aby si váš obsah užili, obľúbili a vytvorili si k nemu vzťah.

Svoj produkt či službu poznáte najlepšie na svete. Povedzte o tom vašim zákazníkom. Pracujte s emóciami. Prinášajte nové informácie. Podporte svoje tvrdenia zdrojmi. Prineste tzv. „5 easy to“ obsah a vaši čitatelia aj Google to ocení. Pre užívateľa by sa mal dať obsah jednoducho (1) nájsť, (2) čítať, (3) pochopiť, (4) reagovať naň a (5)zdieľať ho.

Po známom, tzv. Medic update v r. 2018, teda úprave algoritmu Google, ktorý zmenil posudzovanie kvality obsahu, sú kľúčom k jeho porozumeniu 3 základné pojmy:

Prospešnosť – účel, za ktorým bol web vytvorený, by mal byť prospešný užívateľom, teda napr.  prinášať nové informácie, zdieľať názory, zabávať, či predávať produkty a služby

E-A-T (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) – autor hlavného obsahu na webe, web samotný aj obsah na ňom musí byť vnímaný ako pochádzajúci od experta na danú oblasť, tému, či produkt

YMYL (Your Money or Your Life) – týka sa predovšetkým stránok ponúkajúcich taký obsah, ktorý pri nesprávnom, nedôslednom či nepresnom informovaní môže užívateľa uviesť do omylu, a ktorý môže mať významný vplyv na užívateľovo šťastie, zdravie, bezpečnosť alebo finančné zdravie. Keďže Google takéto stránky posudzuje veľmi prísne, odporúčame, aby obsah v takomto prípade pripravovali odborníci s relevantnou expertízou.

 

2. Budujte spätné odkazy  – Linkbuilding aj potrebný aj v roku 2020

S kvalitným obsahom spravidla automaticky prichádzajú nové organické odkazy. Obsah s pridanou hodnotou, novými pohľadmi na vec, či dobre spracovanými informáciami pritiahnu ľudí, ktorí ho budú radi zdieľať. A toto chcete! Pretože prelinkovanie a obsah sú stále dobrým zdrojom návštevnosti a takisto dva z top rankingových faktorov, ktoré vám pomôžu so zlepšením pozícií v Google.

Pri budovaní odkazov sa zameriavajte na to, aby pochádzali z autoritatívnych webov, teda webov ponúkajúcich obsah spĺňajúci kvalitu. Za vysoko autoritatívny web môže byť považovaný napríklad mediálny web, prípadne weby uznávaných odborníkov z vašej oblasti pôsobenia, blogy.

TIP: podobne ako pri obsahovom marketingu či PR ide o kontinuálnu aktivitu. V cene za Linkbuilding je potrebné zohľadniť nielen stratégiu, vyhľadanie potenciálnych príležitostí, ale aj priame náklady za nákup médií/spätných linkov a tvorbu obsahu. Viac radi zodpovieme na osobnom stretnutí.

 

3. Viete čo je to featured snippets?

Mali by ste! Je to SEO trend budúcnosti. Venovali sme mu samostatný blogový článok.

 

4. Hlasové vyhľadávanie je na vzostupe. Pripravte sa na to!

Síce nie až tak výrazne, ako sa predpokladalo (podľa prognóz pre rok 2020 až 50 % vyhľadávaní malo pochádzať práve z hlasového vyhľadávania), ale je. Dá sa využiť pri jazde autom, behu, či pri činnostiach, kedy potrebujete mať voľné ruky, napr. pri varení alebo na stavbe, a vzniesť rýchlu otázku.

Prečo by vás to malo zaujímať a ako to súvisí s obsahovou stratégiou? Urobte si náskok. Pre hlasové vyhľadávanie prispôsobujte obsah už teraz. Pripravte sa na odlišnosti vo vyhľadávacích dopytoch a na nový prístup k tvorbe textu:
1.     Hlasové dopyty sú dlhšie
2.     Prirodzený jazyk v hlasovom vyhľadávaní znamená viac otázok
3.     Prirodzený jazyk jasnejšie odhaľuje užívateľov zámer
4.     Hlasové vyhľadávanie môže byť vysokým prínosom pre lokálny marketing
5.     Hlasové vyhľadávanie môže mať výrazný vplyv na obsah tretích strán (napr. TripAdvisor)

Vedeli ste, že hlasové vyhľadávanie je úzko prepojené s vyššie spomínanými featured snippets? Až 40,7 % všetkých hlasových odpovedí bude hlasový asistent čítať práve z nich. Odporúčaním je teda zamerať sa na vytváranie unikátnych, informačne prínosných stručných blokov textov, ktoré prinášajú odpovede na najčastejšie hlasové dopyty z vášho odboru.

Podobne ako pri featured snippets, odporúčame vytváranie stránky s FAQ, najčastejšími otázkami vašich zákazníkov a kvalitných odpovedí na ne.