22138
post-template-default,single,single-post,postid-22138,single-format-standard,stockholm-core-1.0.8,cooltimeline-body,select-child-theme-ver-1.1,select-theme-ver-5.1.5,ajax_fade,page_not_loaded,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive
SEO vs content marketing

Päťkrát áno pre ľahšiu tvorbu obsahu

Teóriu ovládate a viete, že pomocou obsahového marketingu dokážete získať potenciálnych zákazníkov a zvýšiť povedomie o svojej značke. Preto teraz vaše oči vyhľadávajú všetko čo sa týka content marketingu a uvažujete, alebo ste sa už dokonca rozhodli, vsadiť na tohto „trójskeho koňa“ a chcete sa vďaka obsahu dostať do mysle svojich budúcich zákazníkov?

Nemusíte teraz vyhodiť peniaze za komplexnú sto stranovú komunikačnú stratégiu. Radšej si ich ušetrite, budete ich potrebovať pri tvorbe a šírení obsahu. Ak ste pripravený začať s obsahovým marketingom, možno sa vám zíde tento pohľad a hinty.  Nečakajte však dlhý návod, nižšie sú spísané len tipy, ktoré vám dopomôžu pri internom nastavení, aby tvorba obsahu mala väčší efekt a zásah a naplnil sa váš cieľ, pretaviť čo najviac potenciálnych zákazníkov na verných a lojálnych.

Ako si naplánovať efektívny set-up tvorby obsahu? 

Vytvorte si akčný plán, ktorý by mal hovoriť áno, na týchto 5 otázok:

1. Viete aký je váš cieľ?

Brainstormujte. So svojimi kolegami, kamarátmi a spíšte si všetko čo vám napadne pri otázkach: Čo váš zákazník chce vedieť? Čo by sa mal o vás dozvedieť? V čom ste lepší oproti vašej konkurencii? A pretavte vaše nápady do obsahu a formy, ktorá zaujme.

Vytvorte si aj vy zoznám nápadov, ktoré sa dajú realizovať už zajtra. Malo by ísť o mix nápadov, ktoré sú menej i viac exekučne náročne. Uletené aj pri zemi. Najmä všetky nápady dajte na papier.

2. Máte vytvorený redakčný kalendár?

Proces tvorby obsahu by mal byť plynulý. Preto najlepší spôsob ako to docieliť je vytvoriť si redakčný kalendár, ktorý vám bude udávať tempo. Úlohou redakčného kalendára  je nielen zachytiť všetky nápady, ale mal byť tiež:

  •  sledovať ciele, ktoré sú splniteľné a optimalizované,
  • obsahovať plán publicity obsahu na všetkých vami zvolených platformách,
  • označenie, ktorý obsah možno zrecyklovať a opätovne po určitom čase šíriť.

 

3. Ste pripravený byť proaktívny?

Okrem proaktívnosti, ktorá je pri tvorbe obsahu nenahraditeľná, myslite aj na to, že obsah je pred publikovaním potrené najprv vytvoriť. Rozdeľte úlohy a delegujte! Následne tvorba blogových príspevkov, postov na sociálne médiá, infografík či obsah do newslettrov bude ako sa hovorí brnkačka. Uistite sa, že celý tím, ale aj klient vesluje rovnako rýchlo. Prispôsobte tempo. Pretože tak to mnohokrát veru býva, schvaľovací proces vie posunúť celý timing.
z praxe: keď nastavujem v rámci kampane timing, nedávam v ňom konkrétne dátumy, ale pri dané úlohy píšem ako dlho trvá proces prípravy. Tak je harmonogram nadčasový a stále aktívny, aj keď klient zavolá, že sa kampaň posúva o mesiac. 

4. Máte dobre nastavený schvaľovací proces?

Posunutiu kampane môžete predchádzať. Pretože nie je nič horšie ako dusná atmosféra pri procese tvorby obsahu a ľutovanie, že ste sa na to dali. Ako zefektívniť a zrýchliť schvaľovací proces?

  • každú kľúčovú úlohu bude mať na starosti iná osoba,
  • pri kontrole a spätnej väzbe zasielajte jasné pokyny,
  • stanovte realistické termíny pre každú fázu. Namiesto toho, aby ste sa pýtali „kedy si myslíte, že mi môžete zaslať spätnú väzbu“ stanovte presný deadline.

z praxe: určite si také pravidlo pre deadline, o ktorom každý bude vedieť, napríklad feedback do 48 hodín.

5. Je obsah tvorený pre všetky skupiny vašich cieľových zákazníkov?

Každý formát obsahu, ktorý pripravujete, by mal byť vytvorený tak, aby ho pochopil nielen racionálny, ale aj emocionálny zákazník. V praxi je veľmi náročné, aby ste neušli pri svojej kreativite, ale aby obsah jasne a dôsledne obsiahol vaše posolstvo a oslovil čo najširšie publikum. Sú na to viaceré finty, ktoré sa v praxi ukázali ako veľmi prospešné:

  • obsah by mali vytvárať viaceré osoby,
  • obsah adresujte na viacero publík,
  • vytvárajte obsah, ktorý funguje na rôznych médiách – sociálne siete, online a print  média, direct mail,…

z praxe: tvorba obsahu je oveľa viac ako len vytváranie obsahu na web a napísanie tlačovej správy pre médiá. Jeho súčasťou sú aj e-booky, prípadové štúdie, infografiky, blogy, vlogy, e-mailové kampane, videá, gifká, podcasty, obsah na sociálnych médiách, ktoré prinášajú vašej cieľovej skupine najlepšiu výpovednú hodnotu a zastihnú vašich zákazníkov tam kde sa dennodenne nachádzajú.

Verím, že vám moje spísanú skúsenosti pomôžu. Pričom budem rada, ak sa na mňa obrátite, ak budete mať otázky, alebo budete hľadať niekoho, kto vám s obsahom pomôže:  info@contentagency.sk

-Jana

jana.malaga@contentagency.sk