PPPeter: mnoho YouTuberov zabúda na to, prečo vlastne začali

Vyspovedali sme slovenského youtubera PPPetra, ktorý sa venuje zábavným videám. Jeho kanál je plný humoristických a cestovateľských videí. V našom rozhovore sa dočítate o jeho začiatkoch, práci ako youtubera, ale aj úspechu v súťaži BLOGER ROKA.

Môžeš nám povedať niečo o sebe, tvojom vlogu a  v čom je iný?

Volám sa Peter Popluhár a od roku 2007 sa venujem tvorbe najmä komediálnych, ale aj cestovateľských videí. Posledné 2 roky sa venujem najmä zábavnému kanálu PPPeter, na ktorom produkujem videá primárne pre zahraničné publikum po anglicky. Od minulého mesiaca som si vytvoril aj kanál pre československé publikum, kde sa každé nové video bude objavovať so slovenskými titulkami. Nerád moje videá porovnávam s inými, to by skôr mali hodnotiť iní, ale určite budú iné v tom, že za každým videom je do detailov premyslený scenár, na ktorom vždy pracujem niekoľko dní, týždňov, či dokonca mesiacov. Zároveň by som povedal, že moja tvorba je skôr určená pre staršie publikum, ale to sa opäť dostávame do subjektívnych vôd, v ktorých pri tejto otázke nerád plávam.

Prečo práve Youtube a vlogy?

Od detstva som zbožňoval tvoriť a zabávať. YouTube mi dáva túto jedinečnú možnosť a hlavne úplnú voľnosť umelecky sa realizovať, čo je napríklad v televízii raritné. Je naozaj neuveriteľné, keď si vaše nápady a videnia sveta nachádza fanúšikov nielen v Československu, ale aj v zahraničí. Vlogy sú zatiaľ druhoradé, skôr sa sústreďujem na spomínanú komediálnu šou.

Stretávaš sa pri vlogovaní s nepochopením? Alebo máš pocit, že Slováci si už na vlogerov na uliciach zvykli?

Na Slovensku takmer nevlogujem, to skôr pri natáčaní cestovateľského obsahu v cudzine. Väčšinou si vyberám krajiny, kde nikdy nevideli kameru, takže sa tam stretávam s veľmi zvláštnymi pohľadmi.

Pokiaľ máš pocit, že nebude vlog obsahovať dostatok záživného kontentu si ochotný podniknúť niečo len kvôli tomu, aby bolo video nabité dobrými zábermi?

Jednoznačne. Zo 100 minút záberov väčšinou vyberám 5, ak nie menej minút. Často som napríklad nejaké video ani nevydal, pretože mi prišlo málo záživné, ničím neobyčajné, vágne. Je to jeden z pilierov mojej tvorby – snaha baviť diváka od prvej do poslednej sekundy.

Koľko času ťa približne stojí jedno video? So všetkým čo k tomu patrí.

Pri komediálnom kanáli je to veľmi individuálne, na niektoré videá spisujem nápady už tretí rok a stále s tým nie som spokojný. Keď však cítim, že nápadov už mám dosť a je možné z nich spraviť dobré video, nasleduje prvý krok – písanie scenáru, od ktorého mi väčšinou trvá tak 10 dní, kým je celé video natočené a zostrihané.

Máš pri svojej tvorbe inšpiráciu alebo vzor? Kto ta denne motivuje k lepším a kvalitnejším videám?

Sú to najmä americký YouTuber a filmár Casey Neistat a francúzsky YouTuber Cyprien.

Berieš svoju YouTube kariéru ako zábavu, odreagovanie a spôsob sebavyjadrenia alebo ako prácu a prečo?

V prvom rade je to pre mňa maximálne naplnenie, cítim, že chcem tvoriť a zabávať. V dnešnej dobe mnoho YouTuberov zabúda na to, prečo vlastne začali a ich tvorba už dávno nevychádza z tej detskej túžby kreovať, ale zo snahy zarobiť. Čím som však starší, tým viac si uvedomujem, že tá moja detská naivná predstava sa musí skĺbiť s kampaňami, pretože človek z niečoho musí aj žiť.

Je pre Teba názor sledovateľov pri Tvojej tvorbe prvoradý? Alebo sa riadiš svojim vkusom a presvedčením?

To je výborná otázka. Názor mojich sledovateľov je určite veľmi dôležitý, ale pokiaľ sa človek len prispôsobuje tomu, čo chce jeho publikum, vzďaľuje sa od jeho poslania tvoriť veľké veci. Toto som mal dať do úvodzoviek, pretože to nie je z mojej hlavy, ale ten citát je neskutočne pravdivý a inšpiratívny. Opäť sa preto snažím o prienik toho, aby som robil to, čo považujem za kvalitné a aby to bavilo moje nadobudnuté publikum.

Aký je doposiaľ tvoj najväčší úspech v rámci vlogovania?

Natáčanie s jedným s mojich idolov, Caseym Neistatom, v New Yorku.

V roku 2017 si sa umiestnil na 1. mieste v súťaži BLOGER ROKA, kam si sa odvtedy posunul a ako ťa  tento úspech namotivoval na sebe ďalej pracovať?

V tej dobe som ani poriadne nevedel, že som nominovaný, až po výhre som zistil, že som dostal akúsi divokú kartu od špeciálnej poroty, vďaka ktorej som postúpil do ďalšieho kola. Odvtedy som v prvom rade dokončil vysokú školu, vďaka čomu som sa mohol konečne naplno venovať tvorbe videí, následne som natočil najväčšiu vec svojej kariéry s YouTuberom roka 2015, Caseym Neistatom a teraz možno aj vďaka tomu riešim cestovateľský projekt s RTVS.

Na záver nám skús poskytnúť pár rád ako sa stať úspešným vlogerom a preraziť na Slovensku?

Nepovažujem sa za úspešného vlogera, takže nedokážem úplne odpovedať na túto otázku. Asi robiť veci inak, vytrvalo a kvalitne.

Jana Malaga

Janka už pred rokmi založila prestížnu súťaž BLOGER ROKA, v ktorej boli rok čo rok oceňovaní tí najpopulárnejší a najtalentovanejší slovenskí blogeri. S prerodom blogerov na influencerov sa začala viac venovať práve influencer marketingu. Je jedným z najväčších slovenských expertov na influencer marketing, no jej doménou je aj ten obsahový. Svoje znalosti z content aj influencer marketingu zúročuje v Contedy – agentúre, ktorú hrdo a úspešne vedie od jej samotného začiatku. Keďže time manažment má v malíčku, keď sa nevenuje práci, teší sa zo spoločnosti svojich dvoch synov, pohára dobrého vína alebo poctivého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...