26578
post-template-default,single,single-post,postid-26578,single-format-standard,stockholm-core-2.2.1,select-child-theme-ver-1.1,select-theme-ver-8.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,cookies-not-set,wpb-js-composer js-comp-ver-6.6.0,vc_responsive
Prečo mladí odchádzajú z FB a IG na TikTok?

Prečo mladí odchádzajú z Facebooku a Instagramu na TikTok?

TikTok je fenomén, ktorý sa začína pomaličky udomácňovať aj na Slovensku. Hoci by sme ešte nenašli veľa domácich značiek, ktoré si naň trúfli a ktoré to na ňom naozaj vedia, prvé lastovičky už opatrne lietajú aj nad slovenskými kopcami. TikTok môže byť mimoriadne zaujímavou platformou ako pre tvorcov, tak aj pre marketérov. Pozrite sa s nami na dáta, ktoré vám (nielen) o ňom povedia trochu viac.

Koľko ľudí je naozaj na TikToku?

Insider Intelligence odhaduje, že v roku 2022 TikTok dosiahne 755 miliónov aktívnych užívateľov mesačne. Ak ste aj vy zachytili správy o tom, že TikTok už prekročil miliardu užívateľov, nedajte sa zmiasť. Insider Intelligence do svojej analýzy počíta len skutočne aktívne účty, teda profily, ktoré sa na TikTok prihlásia aspoň raz mesačne. Preto aj sú ich dáta očistené od rôznych „fake“ profilov a neaktívnych užívateľov.

V roku 2020 zaznamenal TikTok nárast užívateľov o 59,8 %, v roku 2021 o ďalších 40,8 %. A rásť bude aj naďalej. Insider Intelligence odhaduje, že v roku 2022 TikTok zaznamená rast o 15,1 %.

Je TikTok platforma mladých?

Platforma Hypeauditor sa vo svojom každoročnom reporte State of Influencer marketing 2021 zároveň pozrela aj na to, aká veková skupina na TikToku dominuje. A aby sme odpovedali na vyššie položenú otázku, áno, TikTok naozaj je platforma mladých. Podľa dát od Hypeauditora majú až dve tretiny užívateľov TikToku (66,9 %) menej ako 24 rokov. 56,7 % užívateľov TikToku sú ženy a 43,2 % tvoria muži.

Len pre porovnanie… hoci Facebook nezverejňuje detailné informácie o jeho užívateľoch a najmä o ich veku, podľa posledných údajov je priemerný vek užívateľa Facebooku 31 rokov. Takisto je pravdepodobnejšie, že to bude muž. Dáta totiž vravia, že 43,5 % užívateľov Facebooku sú ženy a až 56,5 % užívateľov sú muži.

Zaujímavosťou je takisto aj fakt, že najrýchlejšie rastúca skupina užívateľov Facebooku sú seniori. Seniorov (ľudí vo veku nad 55 rokov) je na Facebooku zo všetkých vekových skupín síce najmenej, ale zároveň ide podľa Hootsuite aj o najrýchlejšie rastúcu skupinu, ktorá sa spolu so zvyšujúcim sa vekom užívateľov Facebooku bude prirodzene stále len zväčšovať.

Prečo Facebook a Instagram prichádzajú o mladých ľudí?

No a do tretice Instagram využívajú prevažne ľudia vo vekovej kategórii od 25 do 34 rokov – tí tvoria takmer polovicu všetkých užívateľov, až 47 %. Prečo si tínedžeri a mladí ľudia zo všetkých sociálnych sietí zamilovali práve TikTok? Na to odpovedal v epizóde podcastu Content marketing od A po ZET aj mladý TikToker Michal Totka:

„Facebook stráca mladú generáciu. Dokonca už aj Instagram prekvapivo stráca mladých. Hlavne preto, že Instagram je dnes plný reklamy, obsah na ňom je často strojený. Ľudia, ktorí chcú vidieť bežné denné zážitky, idú na TikTok. TikTok je to, čo bol Instagram pred 5 rokmi. Na TikToku ľudia zdieľajú svoj úplne bežný, denný život, a to je to, čo ľudí zaujíma. Na Instagrame je to už všetko zaobalené do reklám, všetci sú tam krásni a všetko je dokonalé.“ – Michal Totka, TikToker a influencer

 

Tým, že TikToku domininujú prevažne mladí užívatelia, je len logické, že aj obsah, ktorý na ňom vidíme, sa bude líšiť od toho, ktorý bežne vídame na Instagrame či na Facebooku, kde už dominuje skôr „staršia“ veková skupina.

Čo teda na TikToku letí a ako na ňom zaujať? To sa dočítate v našom ďalšom článku:

>>>Aký obsah dokáže na TikToku zaujať Slovákov a prečo?<<<