Premýšľaj ako top marketér Walt Disney

Walt Disney bol uznávaný ako technologický génius. Jeho otvorené a adaptívne myslenie v zábavnom priemysle prinieslo revolučný pokrok a v mnohých ohľadoch stále zastáva silné stanovisko v modernom zábavnom priemysle.

Hoci nás Disney opustil už dávno, jeho spoločnosť stále stojí na čele technologickej evolúcie. Bola to práve Disneyho schopnosť marketingového myslenia, ktorá jeho aj celú spoločnosť vytiahla z masy jemu podobných na výslnie. Mnohé Disneyho biznis nápady sú nadčasové a určite sa uplatnia vo vašej obsahovej stratégii.

Na začiatku bola myš. A marketing

Walt Disney si vysníval svojho myšiaka Mickey Mouse a úspech bol na ceste. Disneyho duchaplná práca s technológiami je legendárna, ale nedosiahol by žiaden úspech, nebyť jeho marketingovej predvídavosti a podnikavého ducha. Keby nedokázal zaplniť kinosály, zábavné parky a predať tisícky Disney darčekových predmetov, hračiek, odevov a pod., boli by jeho inovatívne nápady vyšli nazmar.

Obchoduj ako Walt Disney

Vaša content marketingová kampaň je pre úspech v oblasti biznisu kľúčová. Cesta, akou prezentujete značku vašej spoločnosti, tvaruje zmýšľanie spoločnosti. Od smrti Walta Disneyho sa časy zmenili, ale jeho marketingové nápady si aj po rokoch zachovávajú tvár brilantnosti.

Pozrime sa spoločne na zopár marketingových taktík Walta Disneyho, ktoré sa vám pri obchodovaní rozhodne zídu. Sú nadčasové.

1. Pridajte prekvapenie

Disney pridal prekvapenie do jeho biznis modelu. Začínalo to od jednoduchších, ako možnosť nestáť v dlhých radoch v Disney zábavnom parku, až po rôzne druhy výletov a cenných darčekov. Všetko, čo ste museli spraviť pre to, aby ste vyhrali, bolo zúčastniť sa.

Dokážete takýto systém odmeňovania zaradiť do vášho marketingového plánu? Prekvapte vašich zákazníkov niečím nečakaným. V závislosti od oblasti podnikania môžete prispôsobiť druh prekvapenia produktu či službe, ktoré ponúkate.

2. Príbeh na prvom mieste

Walt Disney dobre vedel, že príbeh je najsilnejším dôvodom, pre ktorý sú jeho nápady tak obľúbené. Ešte aj dnes sa za každým produktom od firmy Disney skrýva prepracovaný príbeh. Ľudia sa s príbehmi stotožňujú. Je to súčasťou nášho prednastavenia.

Spravte to isté s vašou content marketingovou kampaňou. Vyrozprávajte ľuďom príbeh vašej značky! Pozvite ich dovnútra. Dovoľte im stať sa súčasťou vášho príbehu. Nezabudnite na emócie, nech potenciálnych zákazníkov pevne zviažu s vaším príbehom.

3. Kontinuálne PR

Ak je tu jedna vec, v ktorej Walt Disney skutočne vynikal, potom to bola prezentácia jeho služieb. A robil to pravidelne.

Dával si záležať, aby meno Walt Disney neustále znelo v hlavách ľudí. Keď človek premýšľa nad tým, kam si vyraziť na dovolenku s deťmi, do kina či nad čímkoľvek iným, takmer vždy nám mysľou prebleskne meno tohto neprekonateľného marketingového kráľa rozprávok a príbehov.

Prezentujte svoju značku prostredníctvom reklamy, nech sa vaše meno objavuje v novinách, pravidelne obohacujte svoj blog, aby mali ľudia vaše meno a značku neustále pred očami. Pravidelne prezentujte svoje služby. Podarí sa vám tak vybudovať silnú značku.

4. Komunikujte s vašimi zákazníkmi. Priamo

Walt Disney bol neraz videný, ako obchádza jeden z Disneylandov, rozprávajúc sa s návštevníkmi. Inokedy si zašiel do kina na film z dielne Disney, aby získal rozhľad o diváckych emóciách z prvej ruky. To je jedna z ciest, ktorými Walt vykonával trhový prieskum. Možno vás to inšpiruje.

Nie vždy sa vyplatí používať výhradne marketingové nástroje či online výskumy (Google Search Console či Google Analytics). Hoci sú veľmi užitočné, niet nad osobné stretnutie sa so zákazníkmi. Získajte subjektívny pohľad, sťažnosti alebo rady priamo od ľudí, ktorí vaše služby používajú.

5. Budujte dlhotrvajúcu alebo celoživotnú hodnotu

Keď prídete na návštevu do Disneylandu, narazíte na hromadu ľudí, ktorí zábavný park navštevujú už od detstva, niekedy doslova desiatky rokov. Disney vytvára pre zákazníkov tak pozitívne podmienky, že neváhajú a vracajú sa doň zas a znova.

Urobte s vašou klientskou základňou to isté. Skúšajte na nich nové produkty a služby. Už ukázali istý záujem a dôveru vo vašu značku, tak ich nesklamte. Nepredávajte zákazníkom raz. Vytvorte také podmienky, aby sa zákazníci vracali a nakupovali znovu.

6. Tajomstvo úspechu sa ukrýva v detailoch

Vstúpte do priestorov spoločnosti Walt Disney a uvidíte, s akou precíznosťou je venovaná pozornosť sebemenšiemu detailu. Je jasné, že sa chystá niečo úžasné. Toto je základný faktor každej obsahovej kampane. Dokonca i cestné značenie v Disney priestoroch sa zameriava na detaily. Šípky sú v podobe zajačích uší. Samozrejme, že mohli použiť obyčajné cestné značky. Bolo by to lacnejšie a nikto by si nemusel namáhať hlavu. Ale kam by potom zmizlo detské kúzlo? Spravte pre vašich zákazníkov niečo magické. Aj malé rozdiely môžu priniesť veľkú zmenu.

Walt Disney bol génius z viacerých hľadísk. Jeho dojímavé príbehy sú zachované, ale je to práve marketingový duch, čo mu pomohol preraziť a dobyť svet. Použite štipku Waltovho dôvtipu pri plánovaní vašej content marketingovej kampane a užívajte si biznisový úspech.

Jana Malaga

Janka už pred rokmi založila prestížnu súťaž BLOGER ROKA, v ktorej boli rok čo rok oceňovaní tí najpopulárnejší a najtalentovanejší slovenskí blogeri. S prerodom blogerov na influencerov sa začala viac venovať práve influencer marketingu. Je jedným z najväčších slovenských expertov na influencer marketing, no jej doménou je aj ten obsahový. Svoje znalosti z content aj influencer marketingu zúročuje v Contedy – agentúre, ktorú hrdo a úspešne vedie od jej samotného začiatku. Keďže time manažment má v malíčku, keď sa nevenuje práci, teší sa zo spoločnosti svojich dvoch synov, pohára dobrého vína alebo poctivého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...