Spolupráca s blogermi. Vyhodené peniaze či efektívny marketing?

Spolupráca s blogermi vie niekedy naozaj potrápiť marketérov firiem. Avšak, ak je dobre nastavená a bloger vhodne vybraný, dokáže priniesť naozaj krásne výsledky. A preto by mali zbystriť nielen marketéri firiem, ale aj blogeri, blogerky a vlastne všetci influenceri, ktorí majú záujem spolupracovať s firmami, pretože, aby priniesli firme ovocie, mali by sa nájsť v nasledujúcom článku. 🙂

 

Prečo značka potrebujete blogerov?

Toto sú 3 najhlavnejšie výhody, kvôli ktorým sú blogeri na vlne už niekoľko rokov:

      1. Blogger dokáže vytvoriť autentický obsah – blogový článok dokáže dotvoriť vlastnými fotkami a videom, čím získa väčšiu kredibilitu a uveriteľnosť.
      2. Bloger vie vytvorený obsah uverejniť na svojom blogu a zostať spojený so značkou dlhší čas.
      3. Obsah dokáže zároveň šíriť cez svoje sociálne siete, newsletter, a tak ho recyklovať a modifikovať.

 

Keď obsah vytvára PR agentúra, text musí pripraviť copywriter, fotoobsah nafotiť fotograf, mediálna agentúra/account musí zabezpečiť externé médium, kde sa daný obsah bude publikovať a aj tak tam nebude to najdôležitejšie. Autentickosť!

Spolupráca s blogermi zahŕňa jedno veľké plus: obsah vytvorený blogerom je hodnoverný a má dušu. Ide o natívny obsah, natívne články.

 


PREČÍTAJTE SI TIEŽ: BENEFITY INFLUENCER MARKETINGU: AKO ICH ZARUČIŤ PRE ZNAČKU?


Výber blogerov je tak trochu alchýmia …

Samotnému výberu správneho blogera či blogerky by mala predchádzať dlhšia úvaha a analýza jeho i vlastných cieľov, aby ste ,,našli spoločnú reč“. Inšpirovať sa môžete minuloročnými víťazmi prestížnej súťaže BLOGER ROKA®, ktorých nájdete tu.

Na základe predošlých skúseností si dovolím tvrdiť, že asi len polovica blogerov je vybraná firmou správne. Zvyšok je zapríčinený tým, že pri komunikácii medzi blogerom a klientom nastávajú neraz chyby, ktoré v konečnom dôsledku zapríčiňujú, že je kampaň neúspešná a nedosahuje želané výsledky – predaj. Ako tomu predísť?

 

,,Najväčšou výhodou blogovania je, že vám stačí 50 € ročne na hosting a doménu.
Zvyšok je na vašich schopnostiach.“

Jana Malaga

 

#1 Jeho „ja“ je pre vás nosné

      • Všímajte si na jeho práci detaily ako: štýl fotografií a písania, farebnosť, úpravy – je pravdepodobné, že tak budete prezentovaní aj vy.
      • Ak sa vám niečo nepozdáva, uvedomte si, že bloger je ako muž, nezmeníte ho zo dňa na deň. Ako sa správa a prezentuje je v jeho DNA, a tak to bude už naveky. 🙂 Avšak, nemalo by vás to odradiť od spolupráce s ním: ak bude súhlasiť s vašimi pripomienkami, máte vyhraté, ak nie, hľadajte ďalej.

 

#2 Bloger reprezentuje vašu identitu

      • Uvedomte si, že image blogera bude aj vaším imidžom.
      • Myslite na to, že, ak prezentujete prírodnú dekoratívnu kozmetiku, blogerka s neprirodzene „napichanými“ perami určite nebude vhodnou voľbou.
      • A tiež, ak máte napríklad e-shop so športovým oblečením, hľadajte blogerky, ktoré majú podobný životný štýl.

 

#3 Čísla, štatistiky, analýzy

Businessman with a laptop Free Vector

      • Je samozrejmé, že naplnenie obchodných cieľov je na prvom mieste. To znamená, že, ak ich chceme dosiahnuť, musíme nájsť súlad medzi značkou a blogerovým štýlom prezentácie.
      • Treba si uvedomiť, že prienik cieľovej skupiny značky a čitateľov blogu je „must have“, ktorého sa treba držať.
      • Len subjektívne rozhodovanie „tento blog sa mi páči” vám želané konverzie neprinesie. :-/

 

#4 Viete čo je to Lean management?

      • Najprv si vyskúšajte jednorazovú spoluprácu a ak vám spolupráca a štýl prezentácie blogera bude vyhovovať, tak product placement zopakujte.

 

„Presne na tomto princípe fungujú aj iné aktivity v rámci marketingu a stratégie.
Konáte krok po kroku, nerobíte dlhodobé stratégie, ale prispôsobujete
všetky činnosti tomu, ako dopadli tie predchádzajúce.“

Jana

 

#5 Face2face

      • Najlepšia spolupráca s blogerom je taká, počas ktorej prebehne nastavenie pravidiel na osobnom stretnutí.
      • Vyhnete sa tak prípadným nejasnostiam a komunikačnému šumu.
      • Zároveň zistíte, či ste si po ľudskej stránke sadli a funguje medzi vami chémia a rozumiete si aj bez zbytočných slov.

 


PREČÍTAJTE SI TIEŽ:  AKO PÍSAŤ PÚTAVÉ ČLÁNKY NA BLOG?


#6 Očakávania vs. sklamania

      • Už dopredu si ujasnite, aké máte očakávania, čo by ste chceli dosiahnuť, aká je vaša predstava. Čím konkrétnejšie, tým lepšie. Vaša spolupráca tak nebude končiť slovami: „Vďaka, ale nesplnilo to naše očakávania.”

 

Influencer marketing audit

Man doubting about the direction Free Vector

Vyššie zmenené odporúčania sú zozbierané na základe niekoľkoročných skúseností a na základe zrealizovaných auditov. V našej agentúre realizujeme pre značky špeciálnu službu, ktorá sa volá Influencer marketing audit.

Jej cieľom je zistiť, či značka využila potenciál influencerov, ako prebiehala spolupráca s blogermi či influencermi a či bola kampaň efektívna. Influencer marketing audit pomôže:

      • zhodnotiť doterajšiu spoluprácu,
      • objaví jej nedostatky,
      • navrhne efektívnu stratégiu,
      • priblíži dopad influencerov pre značku,
      • zadefinuje budúce možnosti práce s influencermi na sociálnych sieťach a blogoch.

 

V prípade záujmu o spoluprácu nás neváhajte kontaktovať na +421 908 829 797, +421 903 558 007 alebo cez email info@contentagency.sk.

Radka

Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...