Stredomorie na Instagrame zlákalo tisícky ľudí

Navrhli sme inovatívny spôsob komunikácie s využitím influencer marketingu, a tak sme zabezpečili klientovi viac než 2 000 návštev webovej stránky súťaže.

KLIENT

Borges je jednou z najrozšírenejších značiek olivových olejov na svete a líder na slovenskom trhu. Je obľúbený pre svoj jedinečný a starostlivý výber olív, ktorý vytvára vyváženú harmóniu chutí. Kompletný rad olivových olejov, vrátane jednoodrodových a bio olivových olejov, dopĺňa zaujímavý sortiment vínnych a ovocných octov.

 

CIELE A OČAKÁVANIA

Oslovenie nových potenciálnych zákazníkov počas spotrebiteľskej súťaže „Vyhrajte cestu po Stredomorí“ za pomoci influencer marketingu na Slovensku a v Česku s využitím moderného konceptu, tzv. „story day“. Influencer marketing bol súčasťou komplexného media mixu, v ktorom naša agentúra zabezpečovala prezentovanie súťaže na sociálnej sieti Instagram. Dokázali sme citlivo a na mieru zakomponovať vybraných influencerov, ktorí vyzývali ľudí súťažiť o týždňovú cestu po Stredomorí a hodnotný balíček Borges produktov.

 

AKO SME POŇALI ZADANIE?

Kampaň s názvom Stredomorie zahŕňala niekoľko dôležitých bodov, cez ktoré vedeli influenceri rýchlejšie a efektívnejšie šíriť klientovo posolstvo.

  • V agentúre sme navrhli koncept „story day“, v rámci ktorého mohol konkrétny influencer pridávať do svojich denných IG stories iba príspevky, ktoré súviseli s témou Stredomoria. Išlo teda o nenútenú a prirodzenú komunikáciu na sociálnej sieti Instagram.
  • Veľmi dôležitým prvkom v stories bola funkcia „swipe up“. Prostredníctvom tejto funkcie dokázali influenceri motivovať svojich followers k okamžitej reakcii a automaticky ich presmerovať na stránku klienta, kde sa mohli ihneď zaregistrovať a dozvedieť sa všetko potrebné o mechanike súťaže.

 

OBSAH KAMPANE

Samotný obsah prevedenia bol rozdelený do dvoch hlavných kategórií:

1. KATEGÓRIA FOOD

Influencerky z kategórie food pripravovali nimi zvolený recept zo stredomorskej kuchyne priamo v stories konkrétneho jedného dňa. V rámci toho používali výrobky značky Borges a upozornili na klientovu súťaž, ktorú v stories prelinkovali kvôli okamžitej reakcii sledovateľov.

2. KATEGÓRIA TRAVEL

V kategórii travel bolo potrebné, aby influencerky vytvorili svoje príbehy dopredu a snažili sa prepojiť cestovanie so Stredomorím. V stories ukazovali, aké miesta v Stredomorí navštívili, čo tam robili, jedli a popri tom poukázali na možnosť zasúťažiť si so značkou Borges.

 

VÝBER INFLUENCEROV

Vybraní slovenskí a českí influenceri museli spĺňať predpoklady, na základe ktorých boli vybrané nasledovné profily:

  • FOOD >>> @miriam.kalisova + @cukrfree.cz
  • TRAVEL >>>  @nutelindochka + @dominika.po

 

ROZSAH A DĹŽKA TRVANIA

  • Celá kampaň Stredomorie trvala od 1.4. – 15.6. 2019.
  • Influenceri mali možnosť zapojiť sa do kampane v ľubovoľný deň od 22.4. – 19.5.2019.

 

PODMIENKY PRE INFLUENCEROV

  • každý influencer bude vo zvolený deň publikovať minimálne 7 stories,
  • každý influencer musí najneskôr v tretej story použiť funkciu „swipe up“ so špeciálnym odkazom na stránku (kvôli presnejšej merateľnosti).

 

„Miera dopozerateľnosti väčšieho množstva stories je
s ich narastajúcim počtom neporovnateľne nižšia.
Tento aspekt bol zohľadnený v stratégii a využitý v prospech kampane“

Jana Malaga, Špecialistka na influencer marketing

 

6 KROKOV K RIEŠENIU

  1. Po zadaní od klienta sme vymysleli špecifický koncept stratégie pre túto spoluprácu – spomínaný „story day“.
  2. Nasledovalo vytipovanie širšieho okruhu vhodných influencerov, zisťovanie záujmu a cien a konečný výber finálnej štvorice.
  3. Debrief od klienta s presnými špecifikáciami, akými boli hashtagy, označenia profilu, UTM linky, funkcia „swipe up“.
  4. Ďalej sme nastavili redakčný kalendár s podrobnými špecifikáciami, dodali influencerom potrebné Borges produkty a zazmluvnili obe strany.
  5. Influenceri navrhli koncepty stories, ktoré boli vopred odoslané klientovi na autorizáciu.
  6. Kampaň prebehla plynulo a bez problémov, čo v závere dosvedčujú aj výsledky štatistík.

 

PRÍNOSY INFLUENCER MARETINGU

  • Efektívny na mieru ušitý koncept influencer marketingu, tzv. „story day“.
  • Natívnosť bola zabezpečená tým, že v stories každého influencera bol opakovaný len 1 komerčný post v rámci celého dňa.
  • Vďaka špecializácii influencerov sme dokázali presne zacieliť a vymedziť cieľovú skupinu.
  • Každý influencer mal špeciálny UTM link, ktorý propagoval vo funkcii „swipe up“ a prinášal tak presný prehľad a štatistiky o úspešnosti každého influencera osobitne.

 

DOPAD KAMPANE V ČÍSLACH

  • TOTAL WEBSITE VISITS >>> 2069
  • Average CPC >>> 1,46€
  • Average Bounce Rate >>> 50.04%
  • Average time on page >>> 00:38” on page
  • Average pages visit >>> 1,91 pages

„Compared with other Marketing Channels used in our campaigns,
we have observed that Influencer Marketing is on the top of our list
as the traffic quality is usually better when compared to Google Adwords or Facebook PPC for example“

Miguel Guillamon, Digital Marketing Manager

 

 PROBLÉMY – AKO SME ICH VYRIEŠILI?

  • V briefe od klienta nebolo zadefinované, že v stories majú byť použité zaslané produkty Borges a my sme sa na to zabudli opýtať 🙂
  • Menší problém vznikol jedine pri travel blogerkách, ktoré museli svoje už odsúhlasené stories upraviť – kreatívnym a nenúteným spôsobom produkty zakomponovať do obsahu.

 


„Dominika at Content Agency was very efficient and helpful,
not only for her expertise in influencer marketing
but for the quick response and problem resolving attitude.
We have worked with CA in several influencer marketing campaigns,
always exceeding our final goals.“

Miguel Guillamon, Digital Marketing Manager