24403
post-template-default,single,single-post,postid-24403,single-format-standard,cookies-not-set,stockholm-core-1.0.8,cooltimeline-body,select-child-theme-ver-1.1,select-theme-ver-5.1.5,ajax_fade,page_not_loaded,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive
Jana Malaga hovori o trendoch

Top 5 trendov v influencer marketingu v roku 2020

Aj keď ich mnohí nepovažujú za plnohodnotný marketingový nástroj a neveria, že tento typ marketingu funguje, podľa správ DGR až 95 % respondentov uprednostňuje obsah, ktorý bol promovaný influencermi a nakúpi na základe ich odporúčaní. Aké trendy a nové praktiky ovládnu influencer marketing na Slovensku v roku 2020?

 

  1. „SR“ Is The New „ER“

V minulom roku bolo pre nás nosné influencerove „íár“, tzv. engagement rate. Išlo o metriku, ktorá ukazovala, koľko percent ľudí z tých, ktorí obsah videlo naň zareagovalo a interagovalo. Na základe toho sme sa pri nastavení kampaní uisťovali, ako veľmi a či je vôbec daný influencer vhodný na konkrétnu spoluprácu, ako aj to či nie je jeho honorár vysoký.

V roku 2020 to bude inak: ER nahradí SR – Saturation Rate.

Saturation rate vyjadruje mieru alebo podiel nasýtenia sponzorovaného (teda reklamného) a nesponzorovaného obsahu. Táto miera predstavuje pomer medzi celkovým obsahom influencera a počtom sponzorovaných príspevkov, ktoré vykonal.

Ak má influencer mieru nasýtenia viac ako 50 %, znamená to, že zverejnil viac sponzorovaného obsahu ako nesponzorovaného.

 

Konkrétne v prípade Instagramu sa miera nasýtenia môže pohybovať od 0 % do takmer 100 %, kedy sa ukáže, že každý príspevok influencera je sponzorovaný. SR tak bude výborným nástrojom ako pre klientov, tak i pre influencerov na priebežnú kontrolu seba samého.

 

  1. Väčšie konverzie v influencer marketingu vďaka „recyklácii“

Prečo sa uskromniť len na jeden komunikačný kanál, keď ich môžeme využiť rovno niekoľko a zvyšovať tak výrazne náš dosah?

Vytvorený obsah môžeme šíriť cez rôzne iné médiá – platformy a vytvoriť tak väčšiu vlnu záujmu. Môže ísť napríklad o články na externých médiách s prepojením na výstupy influencera týkajúcich sa ponúkaného produktu, a tak ho dostať viac do povedomia. Zasiahnuť nové publikum. Viac o tom, ako zvyšovať konverzie v influencer marketing kampaniach nájdete na našom blogu.

 

  1. V influencer marketingu tiež platí „risk je zisk“

Risky Business bude omnoho viac príťažlivým a lákavým než bol doteraz. Nemusíte hneď povolať do svojej kampane transvestitu či avatara (oo, áno, aj také tu máme), stačí, že to bude výrazný komik so špecifickým zmyslom pre humor či štvornohý domáci miláčik.

 


PREČÍTAJTE SI TIEŽ: POZNÁTE ŠTVORNOHÝCH SLOVENSKÝCH INFLUENCEROV? V ASOCIÁCII BLOGEROV A INFLUENCEROV SÚ AŽ ŠTYRIA


 

Keďže Američania majú omnoho viac skúsenosti s influencer marketingom a hľadajú nové spôsoby ako byť vizibilnejší a extravagantnejší, aby vynikli medzi konkurenciou, tvárou kozmetickej značky COVERGIRL sa stal chlapec James Charles známy pre svoje make-up tutoriály. Na Slovensku však nezaostávame s nemenej absurdnými (no držte sa) funkčnými a efektívnymi instagramovými účtami, akým je napríklad účet plyšového tuleňa Kaziho. 😊

  1. Organický reach ambasádora je pre značku zlato

Citlivý a zároveň trefný prístup influencera je najlepšou cestou, ako sa organicky dostať medzi ľudí. Hovoríme o takých typoch influencerov – ambasádorov, ktorí prirodzene a nenásilne uvedú sponzorovaný obsah pred svojich fanúšikov.

Nejde o fotku s produktom, ktorý je ešte zabalený v krabičke. Spontánne s ním narábajú v každodenných situáciách, ukazujú ho natívne „ in use“ a veľa krát ho ambasádor ukáže len v pozadí, a to aj vtedy, keď mu nerobí reklamu – pretože je súčasťou jeho života. Postupne a pomaličky ho dostávajú do povedomia verejnosti. V momentoch, keď to tak cítia oni sami.

Druhá vec je dôvera. Ak získate autentického a prirodzeného influencera, ktorý sa hodí pre vašu značku, držte sa ho ako kliešť. Spoločnými silami z neho môžete vybudovať ambasádora značky, ktorý je pre ňu „organický boh“. V budúcnosti uprednostní pri nákupnom rozhodovaní najväčšia skupina spotrebiteľov – mileniáli a generácia Z – predovšetkým autenticitu, prirodzenosť a stabilnú tvár značky, ktorej môžu veriť.

 

  1. Influenceri fungujú nielen na Instagrame

Existujú rozličné segmenty, ktoré sa hodia pre iný typ sociálnej siete. Tá je na základe svojich konkrétnych špecifík (forma šírenia obsahu, cieľová skupina, … ) vhodná pre dané značky v podobe doplnku, no určite nie ako hlavné médium.

Influencer je len nástroj, vďaka ktorému šírite skutočnú podstatu vášho obchodu.

 

Ak chcete rozšíriť firemnú identitu a jej zameranie na investičné nástroje v oblasti financií, sociálna sieť Tik Tok či Pinterest nebude tým najlepším riešením. Vaše myšlienky budú smerovať k LinkedIn.

Na druhej strane, napríklad chalani z JOVITEP dokonalo vychytali primárne pôsobenie práve na Tik Toku. Museli však obsahovo zapadnúť.

Aj napriek tomu, že pojem influencer je niektorými zatracovaný, jeho úloha v roku 2020 bude nezameniteľná. Influencer marketing je na vzostupe. Dbajte v prvom rade na kvalitnú, dlhodobú a autentickú spoluprácu s influencerom, s ktorým si sadnete po viacerých stránkach. Lebo len tak budete obaja dlhodobo úspešní.