Začínate blogovať? Nerobte chyby, tu je 5 tipov

a

Začiatky bývajú pre blogerov ťažké, no nemusí to byť vždy tak, ak sa poučíte na chybách iných. Vďaka týmto tipom bude váš vstup do sveta blogovania hladký a bezproblémový.

1# Ľahko zapamätateľný názov blogu

založeniu blogu neoddeliteľne patrí vymýšľanie samotného názvu blogu. Originálny názov je jednoznačne vítaný, avšak nie ak originalita ide na úkor zapamätateľnosti. Názov by mal vystihovať to, čomu sa na blogu venujete a čo robí váš blog svojským. Skĺbiť všetky tieto faktory sa môže zdať náročné, no myslite na svojich čitateľov. Vytvorte niečo, čo nebude vašim fanúšikom robiť problém si zapamätať.

2# Jednoducho nájditeľné profily na sociálnych médiách

Ďalším krokom je založenie Instagramového profilu či Facebookovej stránky. Dbajte na to, aby vaše účty na sociálnych médiách mali rovnaký názov ako váš blog. Fanúšikovia určite ocenia, keď im bude stačiť zapamätať si jeden názov namiesto troch, ktorý ich navedie na váš blog, Facebook page aj Instagram.

3# Aspoň jedna sociálna sieť

Nie každý musí mať Instagram aj Facebook, avšak aspoň jedna sociálna sieť je určite potrebná. Ľudia na sociálnych sieťach trávia veľké množstvo času a tým pádom tam svojich fanúšikov najrýchlejšie zastihnete. Prostredníctvom Instagramu alebo Facebooku ich budete môcť informovať o novinkách na vašom blogu, udržiavať ich v obraze a komunikovať s nimi.

4# Verejný profil na Instagrame

Keď sa rozhodnete komunikovať so svojimi fanúšikmi prostredníctvom Instagramu, uistite sa, že váš účet bude prístupný komukoľvek. Tým, že bude váš účet verejný, dáte možnosť potenciálnym fanúšikom prezrieť si váš profil a keď ich zaujme, máte o nového sledovateľa navyše! Ak si chcete udržať súkromie, odporúčame vytvoriť si samostatný súkromný profil a samostatný profil pre váš blog.

5# Menej je niekedy viac – to platí najmä pri product placemente

Začínajúci blogeri si často myslia, že čím viac spoluprác majú, tým je ich blog lepší. No opak je často pravdou. Nenechajte sa zlákať lákavými ponukami a myslite na svojich čitateľov. Nikomu sa nebude chcieť čítať blog plný platených článkov a nikomu sa nebude chcieť sledovať váš Instagram či Facebook, keď jediné, čo na ňom uvidia sú produkty a reklama. Prijímajte spolupráce na základe toho, čo zaujíma vašich čitateľov, čo by zaujalo vás a čo sa tematicky hodí na váš blog. Tvorte obsah ktorý je sezónny a zaujíma vašu komunitu.

-Lucia

Jana Malaga

Janka už pred rokmi založila prestížnu súťaž BLOGER ROKA, v ktorej boli rok čo rok oceňovaní tí najpopulárnejší a najtalentovanejší slovenskí blogeri. S prerodom blogerov na influencerov sa začala viac venovať práve influencer marketingu. Je jedným z najväčších slovenských expertov na influencer marketing, no jej doménou je aj ten obsahový. Svoje znalosti z content aj influencer marketingu zúročuje v Contedy – agentúre, ktorú hrdo a úspešne vedie od jej samotného začiatku. Keďže time manažment má v malíčku, keď sa nevenuje práci, teší sa zo spoločnosti svojich dvoch synov, pohára dobrého vína alebo poctivého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...